علمی وآموزشی و مذهبی وگردشگری و جهانگردی
آموزشی ومذهبی و جهانگردی و علمی
 
 
چهار شنبه 27 اسفند 1393برچسب:, :: 23:20 ::  نويسنده : صادق

 

دژ بسطام در همسایگی روستای بسطام در باختر شهر قره‌ضیاءالدین در بخش مرکزی شهرستان چایپاره و در نزدیکی شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی جای گرفته است.

این دژ به دستور روسای دوم (۶۴۵-۶۸۵ پیش از میلاد) ساخته شده و یکی از مهم‌ترین شهرهای اورارتویی زمان خود بوده‌است. این دژ پس از چیرگی قوم ماد بر این منطقه به‌صورت متروک رها شده و تنها در دوران قرون وسطی (هم‌زمان با دوره مغول) توسط گروهی از مسیحیان بکار گرفته شده که از آثار آنها نقش صلیبهایی روی صخره‌ها باقی مانده‌است.

آثار دوره اورارتویی شامل: ساختمان شرقی، محله مسکونی، قلعه، آثار پشت دژ و کانال آبرسانی است. کاوش‌های باستانی نشان می‌دهد که این دژ در مدت پنجاه سال و در سه مرحله ساخته شده و دارای معبد، بازار، و جایگاه حکومتی، برج، بارو، دروازه و راه‌های پنهان خروج ویژه خود بوده‌است. قلعه دارای دیوارهای مستحکم سنگی است که روی صخره‌ای بلند، رو به دشت و دره‌ای بزرگ جای دارد. این دژ همچنین دارای سه اشکوب (طبقه) با کارکردهای گوناگون است:

 

  • اشکوب زیرین دربرگیرنده دروازه، مهمانسرا، اصطبل و جایگاه سربازان
  • اشکوب میانی که نیایشگاهی است با اتاق‌های گوناگون
  • اشکوب بالایی که اوج هنر معماری اورارتویی است و دارای سکونت گاه، جایگاه فرماندهی و راه‌های خروجی به بیرون از دژ است.

منبع :آشنایی با قلعه بسطام - آذربایجان غربی - همشهری آنلاین



دو شنبه 25 اسفند 1393برچسب:, :: 19:9 ::  نويسنده : صادق

 

عکس هایی از مدل سفره هفت سین عید نوروز 93عکس هایی از مدل سفره هفت سین عید نوروز 93

سال 1394 با شنبه آغاز می شود و باشنبه پایان می پذیرد
کاش سال سال ظهور آقا امام زمان (عج) باشد . . .
اَللّهمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج

یا زهرا (س)
هر سال منم عبد عطایت مادر
خوشبخت شدم من از دعایت مادر
نوروز که قابلی ندارد بی‌بی
صد عید، الهی به فدایت مادر . . .

باز نوروزی دیگر و باز فاطمیه‌ای دیگر
و باز سالی جدید و بهاری دیگر در راه
و باز امامی‌ منتظرتر از روزی دیگر
و امسال نوروزی فاطمی داریم

 



دو شنبه 25 اسفند 1393برچسب:, :: 19:1 ::  نويسنده : صادق

عکس هایی از مدل سفره هفت سین عید نوروز 93

 بوی جان می آید اینک از نفس های بهار


دستهای پر گل اند این شاخه ها، بهر نثار


با پیام دلکش ”نوروزتان پیروز باد”


با سرود تازه ”هر روزتان نوروز باد”


شهر سرشار است از لبخند، از گل، از امید


تا جهان باقی است این آئین جهان افروز باد . . .



دو شنبه 18 اسفند 1393برچسب:, :: 19:46 ::  نويسنده : صادق

کدام جمعه دعا مستجاب خواهد شد

سوار صاعقه پا در رکاب خواهد شد

کدام جمعه ز عطر بهشتی گل یاس 

بهار غرق شمیم گلاب خواهد شد . . .


.

جز تو کسی نیامده آقا ، سر قرار

انگار بی تو نیست کسی ، غرق انتظار

این جمعه هم گذشت و تو مثل همیشه باز

در انتظار خویش نشستی به انتظار . . .

 



دو شنبه 13 بهمن 1393برچسب:, :: 12:51 ::  نويسنده : صادق

 «حاجی» كسي است كه با پوشيدن لباس احرام با خدايش عهد ببندد كه براي هميشه در اين جهان از تمام لذت‌هاي نامشروع خودداري نمايد و غريزه خشم و خودخواهي را در عمق وجودش حذف نمايد و از تمام گناهان هجرت کند.

 



دو شنبه 13 بهمن 1393برچسب:, :: 12:39 ::  نويسنده : صادق

اشعاری در مورد امام  زمان(عج)

از هجر تو طبیعت ما گریه می کند.

چشم تمام آینه ها گریه می کند.

چشم انتظار آمدنت شیر خواره‌ای است.

گهواره‌ای به کرب و بلا گریه می کند.

پای سه ساله‌ای که پر تاول آمده است.

دارد به اشک و دعا گریه می کند.

در علقمه به خاطر تو مشک پاره ...

 



شنبه 17 آبان 1393برچسب:, :: 19:19 ::  نويسنده : صادق

 

حجاب

 

 


دختر زنده به گور کسی است از خود بیگانه که احساس حقارت می کند و پسر بودن را بهتر و قرین موفقیت می پندارد. به همین دلیل می کوشد مثل پسرها حرف بزند، بپوشد، بی قید وبند باشد، رفتاری تصنعی و هیجانی و سبک داشته باشد و هیچ حرمت و ارزشی برای خود قائل نشود.


به پیامبر خدا(صلی الله علیه و آله) بشارت تولد دختری دادند. حضرت با نگاهی به چهره اصحاب دریافت كه آنها از این خبر ناخرسندند، از این روی فرمود: شما را چه شده، گلی به من داده شده كه او را ببویم و روزی‌اش بر عهده خداوند متعال است.(1)

یک بانوی مسلمان باید هفت خصوصیت داشته باشد تا شایسته این همه لطف رسول خدا صلی الله علیه و آله گردد. این خصوصیات به قرار زیرند: 

 

1- با وقار و زیبا و در یک کلام "تماشایی"‌  است

دختران "شش سال" زودتر از پسرهای هم سنش به عقلانیت، خودکاری، خودباوری، خود انضباطی، خود مدیری و بلوغ می رسند. دختری که به این مراحل از رشد رسیده است، خود را گنج بی پایانی از مهر و محبت و "صفات" زیبا می بیند و نیازی به "خودنمایی"‌، "بدن نمایی"، ،"‌ریاکاری"‌ و رفتارهای مصنوعی" ندارد. بنابراین گفتار، رفتار و اخلاق او خردمندانه و شایسته و شخصیت او و با وقار و زیبا و در یک کلام "تماشایی"‌ است.

او قدر و قیمت خود را می داند و مانند آن زنانی نیست که به گفته رسول خدا (صلی الله علیه و آله  در عین پوشیدگى برهنه اند (لباس هاى بدن نما و جوراب هاى نازك مى پوشند) هوسباز و دلفریب مى باشند، موهاى خود را طورى آرایش مى كنند كه مانند كوهان شتر جلوه مى كند. اینان داخل بهشت نمى شوند و حتى بوى آن را استشمام نمى كنند، با این كه بوى بهشت از راه بسیار دور شنیده مى شود.(2) جهانگردان فراوانی با تحمل هزینه های سنگین از کشورهای مختلف به عشق تماشای متانت "راه رفتن"‌ و ظرافت "چای ریختن" دختران ژاپنی همه ساله به ژاپن سفر و وقار آنها را تحسین می کنند.

همه دختران جهان کانون مهر و عاطفه اند و بنابراین در زبان عربی "آنسه‌" نامیده می شوند. زیرا از همان خردسالی "نوازشگری”‌" را "بدون هیچ آموزشی"‌‌ نسبت به هر عروسک بی جان و بی تحرکی ابراز می کنند و با مهربانی با عروسک شان سخن می گویند

2- توجه قلبی اش به "خدا"‌ است

یک هنرپیشه که شاید اعتقادی به حجاب هم نداشته باشد، وقتی در نقش مادران، همسران و دختران پیامبران و اولیای الهی صلوات الله علیهم(مثلا در نقش حضرت مریم سلام الله علیها) بازی می کند، با پوشش کامل و ساده و رفتار متین و موقرانه ظاهر می شود. در این حالت هر بیننده ای او را بسیار زیباتر و جالب تر می بیند، چرا که چهره ای روحانی و معصومانه دارد. این است که همه ی دختران و زنان در لباس احرام و با چادر نماز و بر سر سجاده، زیباتر و جالب ترند. اعتقاد به خدا و حیایی که در سیمای یک دختر ظاهر می شود، با هم ربط دارند.

 

3- عامل "رشد اجتماعی"‌ است

دختری که عاقلانه به زندگی نگاه می کند و به "هنر زن بودن"‌ رسیده است، متوجه است که کار اصلی او این نیست که خود به کاری در اجتماع روی آورد و "نان آور"‌ خانواده گردد، زیرا او به فرموده امام على علیه السلام چون گُلى است (ظریف و آسیب پذیر) نه قهرمان و كار فرما.(3) بلکه هنر اصلی او این است که با "هدایت نامحسوس"‌ و "روحیه ی شاد و سازنده"‌ خود مردی را که همسر اوست، به سوی کار سوق دهد. او توانایی پرورش فرزندانی را دارد که از "خودخواهی"‌، "خودسری"، "خجالتی بودن"‌، گبی مسئولیتی"‌ و "هرزگی"‌ دورند و آنان را به "رشد اجتماعی"‌ و "قدرت تعامل با مردم"‌ می رساند و به طور نامحسوس به "احساس مسئولیت و انجام وظیفه"‌ هدایت شان می کند.  

 

4- عامل "تشویق"‌ و "آرامش"‌ است

همه دختران جهان کانون مهر و عاطفه اند و بنابراین در زبان عربی "آنسه" نامیده می شوند. زیرا از همان خردسالی "نوازشگری"‌ را "بدون هیچ آموزشی"‌ نسبت به هر عروسک بی جان و بی تحرکی ابراز می کنند و با مهربانی با عروسک شان سخن می گویند.

دختری که رشد و رفتار طبیعی دارد، به جای "احساس نیاز کاذب به پشتوانه"‌ می تواند با شیرین زبانی، آراستگی  و متانت رفتاری خود پشتیبان دیگران باشد و به آنها "امید"‌ بدهد و برای "درس و کار و عبادت و زندگی"‌ انگیزه بخش باشد و در عین حال "آرامش"‌ ببخشد.  

زن

5- توانایی دارد از شوهرش یک "مرد" بسازد

مانند مهندسی که از یک "ویرانه"‌، قصری زیبا و رفیع می سازد، هر دختری با هر رنگ و قد و اندامی اگر خودش را به درستی بشناسد و بخواهد، می تواند مظهر "صفات"‌ جمال الهی باشد و هنرمندانه و با تکیه بر نکات مثبت، از شوهرش که ممکن است فراموشکار، هوسباز، رفیق باز، متغیر، خشن، افسرده، خسیس و یا ولخرج باشد، مردی عاقل، بالغ، ذاکر، وظیفه شناس، مومن، امیدوار، متعهد، متعادل و مجاهد در یک کلام یک "مرد"‌ بسازد. بی جهت نیست که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: اَلمَرأَةُ الصّالِحَةُ أَحَدُ الكاسِبَینِ: زن شایسته یكى از دو عامل پیشرفت خانواده است.(4)  

 

6- به "زن بودن"‌ خود افتخار می کند

زن، موجودی فوق بهشتی و خورشیدی جذاب، گرم و نورانی است که خداوند او را معلم عاطفه، عشق، شور، نشاط، زندگی است و ماموریت آسمانی کردن انسان به او سپرده شده است. دختری که این کرامت و شأن و مقام والا و رسالت الهی خود را می فهمد، هرگز از زن بودن خود متنفر و بیزار نیست و از اسباب عیاشی شدن برای نامحرمان و نیز گفتار و رفتار مردانه پرهیز می کند. او استعدادهای زیبا، صدا و صورت زیبا و جذابش را بیهوده هدر نمی دهد و این همه توانایی را به هرز(در راه هرزگی) تلف نمی کند. او خود را "زنده به گور" نمی کند.

دختر زنده به گور کسی است از خود بیگانه که احساس حقارت می کند و پسر بودن را بهتر و قرین موفقیت می پندارد. به همین دلیل می کوشد مثل پسرها حرف بزند، بپوشد، بی قید وبند باشد، رفتاری تصنعی و هیجانی و سبک داشته باشد و هیچ حرمت و ارزشی برای خود قائل نشود. 

دختری که عاقلانه به زندگی نگاه می کند و به "هنر زن بودن"‌‌ رسیده است، متوجه است که کار اصلی او این نیست که خود به کاری در اجتماع روی آورد و "نان آور”"‌ خانواده گردد، زیرا او به فرموده امام على علیه السلام چون گُلى است (ظریف و آسیب پذیر) نه قهرمان و كار فرما

7- "حضور" در جامعه را به "ظهور" در جامعه ترجیح می دهد

در هر فیلمی، مهمترین نقش را کارگردان دارد و در هر تصویری حضور موثر او را می توان دید، اما در هر فیلمی این هنرپیشگان هستند که "ظهور"‌ دارند و اندیشه و نظر کارگردان را با صدا و رفتار و حالات خود ابراز و اظهار می کنند.

در مدیریت خانواده و جامعه و در همه ابعاد اقتصادی، اعتقادی، اجتماعی و سیاسی نیز دو نقش اصلی وجود دارد: حضور و ظهور. یک گروه حضوری موثر دارند و یک گروه هم ظهوری واسطه ای.

خداوند حکیم به زن موقعیت، صفات و استعدادهایی داده که می تواند در بیشترین ابعاد زندگی خانواده و جامعه و جهان، نقش کارگردان، یعنی حضوری موثر اما نامحسوس را داشته باشد.

زن انبیا، اولیاء و عقلا را مجذوب خود می کند و مردان را با سر انگشت هنرمندی خود به مسیر حق و خیر و کمال و یا باطل و شر و فساد می کشاند.

اگر دختر از کرامت و قداست خود به عنوان یک زن غافل بماند، گرفتار "بحران هویت"‌ می شود. در این صورت تبرج و ظهور و انگشت نما شدن در کوچه و خیابان برای او "ارزش"‌ می شود، مسحور زبان بازی جوانان هرزه می گردد، اسیر بی بند و بارترین افراد خواهد شد و برده ی جنایتکارترین صاحبان ثروت و قدرت و تزویر می شود. چنین دختری نارضایتی، ابتذال و متلاشی شدن از درون خود را با تداوم خودنمایی و هرزگی پنهان کند.

حرف آخر این که زن مسلمان پشتوانه و معمار شخصیت مرد است و مرد، معمار تاریخ.

 

پی نوشت ها:

1.  من لایحضره‌الفقیه، ج3، ص482، ح 4693.

2.لسان العرب ج11 ، ص637.

3.  نهج البلاغه(صبحی صالح) ص 405، نامه 31.

4.مستدرک الوسایل و مستنبط المسایل ج14 ، ص171 ، ح16411.

فاطمه سرفرازی                

بخش اخلاق و عرفان اسلامی تبیان



شنبه 7 آبان 1393برچسب:, :: 19:28 ::  نويسنده : صادق

ایام سوگواری سرورو سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) بر شما تسلیت باد

 

.jpg



 

یک طراح سوئیسی با ساخت دستگاهی توانست مرز میان دنیای واقعی و خیالی را درحالی که مشغول پیاده روی در پارک است از میان بردارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "یان تورپوس" درحال اجرای پروژه ای با عنوان "لایف کلیپر 3" است که از یک عینک محافظ پلیس و دوربینی تشکیل شده که روی عینک نصب شده است.این طراح سوئیسی با یک کوله پشتی فضانوردان که یک سری دستگاه را داخل آن گذاشته بود و درحالی که عینک محافظ را به چشم داشت در پارک "سن یوهان" شهر بیسل گردش کرد.درحقیقت، این طراح توانسته است با این دستگاه کوچک خود مرز میان واقعیت و خیال را در هم نوردد و درحالی که مشغول پیاده روی است در مکانهای واقعی، از تماشای مناظر مجازی سه بعدی لذت ببرد."یان تورپوس" با نگاه به نمایشگر پلاستیکی عینک محافظ خود می تواند درختان معمولی با شاخ و برگهای عادی را ببیند اما در چشم انداز این تصویر یک سری حیوانات مجازی برای مثال سوسکهای پردار درحال پرواز و کرمهای سبز رنگ غول پیکر را تماشا کند.این طراح توضیح داد که در پروژه lifeClipper 3 افراد با گذاشتن این عینک می توانند ادراکات شخصی خود را ایجاد کنند.وی افزود: "هر پیاده روی منحصربفرد است. موقعیت در پارک همیشه براساس زمان روز، نور، آب و هوا، دما و مواجهه با مردم و حیوانات تغییر می کند. در این پروژه، شرایط واقعی در کنار شرایط مجازی گذاشته می شود و هر زندگی واقعی، زندگی مجازی سازگار با خود را می سازد. کاربر می تواند روی هر دوی این دنیاها تاثیر بگذارد. عناصر تصادفی نیز همزمان در بخشی از دنیای واقعی و دنیای مجازی نقش خود را ایفا می کنند."براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، ادراکات یا آنچه که کاربر مشاهده می کند تحت تاثیر حرکات حیوانات و براساس موسیقی قرار می گیرند.یک نرم افزار، این موسیقی را از رایانه ای که در کوله پشتی است به هدفنهایی که روی گوش قرار می گیرند، می رساند.تورپوس که در موسسه تحقیقات هنر و طراحی دانشگاه علوم کاربردی شمال شرقی سوئد کار می کند، این پروژه را در سال 2003 آغاز کرد.از میان دستگاههایی که دستیابی به این واقعیت افزوده سورئال را امکانپذیر می کنند می توان به یک "جی. پی. اس" حرفه ای، حسگر جهت یابی و حسگر "بازخورد زیستی" (بیو فیدبک) اشاره کرد.این طراح اظهار داشت: "ما پارک سن یوهان را اسکن کردیم و از آن یک مدل سه بعدی ساختیم و برای رسیدن به این دنیای مجازی از روش طراحی دنیای بازی استفاده کردیم."

گرفته شده از وبلاگ علم وفناوری



دهه ی مبارک و خجسته کرامت و تولد حضرت معصومه (س) و برادر گرامیشان ، اسوه ی بخشش را بر تمامی مسلمین جهان تبریک عرض می نماییم.

دهه کرامت، دهه اول ماه ذی‌العقده است و آغازش با ولادت حضرت معصومه (علیهاالسلام) و پایانش با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا(علیه السلام) می‌باشد. این دهه یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند و سازنده و ارزشمند است. دهه کرامت یادآور لطیف‌ترین علائق و مهر و وفاهای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است.

 

 

شاخسارِ خوش بویِ فاطمه معصومه علیهاالسلام در بیت امامت رویید و در جوار سراسر نور امامان معصومی چون حضرت موسی بن جعفر و علی بن موسی الرضا علیهماالسلام بالید. از رهنمودهای آن رهبران الهی خوشه ها برگرفت و در پرتو آن، جان خویش را از ناپاکی ها دور نگاه داشت. اوج تقوا و طهارتِ روحِ آن بانو چنان بود که او را معصومه نامیدند. این نشان افتخار از سوی حضرت رضا علیه السلام به ایشان عطا شد («من زار المعصومة بقم کمن زارنی». ناسخ التواریخ، ج7، ص337) و بیانگر اوج قداست و طهارتِ نفسِ این بانوی آسمانی است.

در خانه عفت
کریمه اهل بیت، حضرت معصومه علیها السلام اول ماه ذی القعده سال 173 ه . ق . در مدینه چشم به جهان گشود. القاب شریف آن حضرت، معصومه، کریمه اهل بیت و فاطمه کبری است . پدر بزرگوارش حضرت امام موسی بن جعفر علیهما السلام و مادر آن حضرت، «نجمه » است.

نجمه خاتون مادر بزرگوار امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه علیها السلام ، از زنان برجسته زمان خود بود و در عقل، دین، حیا، جمال ظاهری و باطنی نظیر نداشت .

خواهر و برادری عاشق

نجمه خاتون همسر گرامی امام کاظم (علیه السلام) تنها دو فرزند در دامان خود پرورش داد و آنها عبارتند از:
1- خورشید فروزان امامت، حضرت علی بن موسی الرضا (علیهما السلام).
2- حضرت معصومه (سلام الله علیها).
محمد بن جریر طبری، دانشمند گرانمایه شیعه در قرن پنجم هجری، بر این واقعیت تصریح نموده است.
نجمه خاتون مادر بزرگوار امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه علیها السلام ، از زنان برجسته زمان خود بود و در عقل، دین، حیا، جمال ظاهری و باطنی نظیر نداشت
مدت 25 سال تمام حضرت رضا (علیه السلام) تنها فرزند نجمه خاتون بود، پس از یک ربع قرن انتظار، سرانجام ستاره ای تابان از دامن نجمه درخشید که هم سنگ امام هشتم (علیه السلام) بود و امام توانست والاترین عواطف انباشته شده در دلش را بر او نثار کند.
بین حضرت معصومه (سلام الله علیها) و برادرش امام رضا (علیه السلام) عواطف سرشار و محبت زایدالوصفی بود که قلم از ترسیم آن عاجز است.
در یکی از معجزات امام کاظم (علیه السلام) که حضرت معصومه نیز نقشی دارد، هنگامی که مرد نصرانی می پرسد: «شما که هستید؟» می فرماید: «انا المعصومه اخت الرضا» «من معصومه، خواهر امام رضا (علیه السلام) می باشم.» این تعبیر از محبت سرشار آن حضرت به برادر بزرگوارش امام رضا (علیه السلام) و از مباهات او به این خواهر برادری سرچشمه می گیرد.
حضرت معصومه
محبت و مودت این خواهر و برادر در سطح بسیار بالا بود، به طوری که مفارقت امام هشتم (علیه السلام) برای حضرت معصومه (سلام الله علیها) بسیار سخت بود، جدائی حضرت معصومه (سلام الله علیها) نیز برای امام هشتم قابل تحمل نبود و لذا پس از استقرار امام هشتم در مرو، نامه ای خطاب به حضرت معصومه(سلام الله علیها) مرقوم فرموده، آن را توسط غلام مورد اعتمادی به مدینه ارسال نمود.
جالب توجه است که حضرت رضا (علیه السلام) به غلام دستور داد که در هیچ منزلی توقف نکند، تا آن مرقومه را در اندک زمان ممکن به مدینه منوره برساند. حضرت معصومه (علیها السلام) نیز به مجرد دریافت دست خط برادر، رخت سفر بست و خود را مهیای سفر نمود.

از کرامتهای آن بانو
آیت الله سید عزالدین زنجانی می فرمود: «در قم دچار مریضی آزار دهنده ای شدم که قابل توصیف نبود. چاره ای نداشتم جز آن که به حرم مشرف شدم و با حضرت معصومه(سلام الله علیها) عرض حال کردم. خدا را گواه می گیرم که از حرم بیرون نیامده بودم که احساس بهبودی کردم ».(ماهنامه کوثر، مصاحبه با آیت الله سید عزالدین زنجانی، ش 5، ص 10)
آیت الله العظمی اراکی نیز می فرمود: «مدتی دست هایم ورم کرده، پوست آن ترک برداشته بود و ناچار باید تیمم می کردم. معالجات بی اثر شده بود.تا این که به حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) متوسل شدم، در همان حال مثل این که به من الهام شد دستکش به دست کنم. همین کار را کردم و دستم خوب شد». (ماهنامه کوثر، مصاحبه با آیت الله سید عزالدین زنجانی، ش 3، ص 19)
مدت 25 سال تمام حضرت رضا (علیه السلام) تنها فرزند نجمه خاتون بود، پس از یک ربع قرن انتظار، سرانجام ستاره ای تابان از دامن نجمه درخشید که هم سنگ امام هشتم (علیه السلام) بود و امام توانست والاترین عواطف انباشته شده در دلش را بر او نثار کند
مسافر غربت
در سال 201 ه . ق، یک سال پس از سفر تبعید گونه امام رضا علیه السلام به شهر «مرو» ، کریمه اهل بیت، حضرت معصومه علیها السلام همراه عده ای از برادران خود برای دیدار و تجدید عهد با امام زمان خویش بسوی دیار غربت راهی شدند .
وقتی به شهر «ساوه » رسیدند عده ای از مخالفان اهل بیت علیهم السلام با ماموران حکومتی همراه شدند و آنان را مورد هجوم قرار دادند . در این هجوم کینه توزانه عده ای از همراهان حضرت معصومه علیها السلام به شهادت رسیدند .
در شهر ساوه بود که حضرت بیمار شدند، فرمودند: مرا به قم ببرید، چرا که از پدرم شنیدم شهر قم مرکز شیعیان ماست  . آن گاه حضرت را به طرف قم حرکت دادند . مردم قم که از این خبر مسرت بخش بسیار خرسند شده بودند، به استقبال حضرت آمدند . در حالی که «موسی بن خزرج » بزرگ خاندان «اشعری» زمام شتر آن مکرمه را می کشید، در میان شور و احساسات مردم وارد آن شهر شدند و در منزل موسی بن خزرج که امروزه به محله میدان میر - جنب 45 متری عمار یاسر - معروف است، اجلال نزول نمودند. (تاریخ قدیم قم، ص 213)
منابع:
مجله مبلغان ، شماره 13
مجله مبلغان ، شماره 42

 

روز یازدهم ماه ذیقعده سال 148 هجرى در مدینه در خانه‏ى امام موسى بن جعفر علیه‏السلام فرزندى چشم به جهان گشود كه بعد از پدر تاریخساز صحنه‏ى ایمان و علم و امامت‏ شد. نام او « على » و کنیه اش «ابوالحسن» و لقبش «رضا» است.
مادر گرامى او «تُکْتَمْ» بود که پس از تولد حضرت، از طرف امام کاظم علیه‏السلام «طاهره» نام گرفت. وی در خردمندى و ایمان و تقوى از برجسته‏ترین بانوان بود. اصولا امامان پاك ما همگى از نسل برترین پدران بودند و در دامان پاك و پر فضیلت گرامى‏ترین مادران پرورش یافتند.

امام رضا علیه السلام در سال 183 هجرى، پس از شهادت پدر بزرگوارش در زندان بغداد (در سال 183 هجرى) در سن 35 سالگى عهده‏دار مقام امامت و رهبرى امّت گردید.

مدت امامت آن حضرت بیست سال بود که ده سال آن معاصر با خلافت «هارون‏الرشید»، پنج سال معاصر با خلافت «محمد امین»، و پنج سال آخر نیز معاصر با خلافت «عبدالله المأمون» بود.

امام تا آغاز خلافت مأمون در زادگاه خود، شهر مقدس مدینه، اقامت داشت، ولى مأمون پس از رسیدن به حکومت، حضرت را به خراسان خواند تا تحت نظارت مستقیم او باشد و سرانجام حضرت در ماه صفر سال 203 هجرى قمرى (در سن 55 سالگى) توسط مأمون عباسی به شهادت رسید و در همان سرزمین به خاک سپرده شد.

---------------------------------------

منابع :

1. طبرسى، إعلام الورى‏ بأعلام الهدى‏، ج2، ص 40.

2. شیخ مفید، الارشاد، ج 2، ص 247.

3. شیخ صدوق، عیون اخبار الرضا، ج 1، ص 13.

 

 

 



شنبه 4 مرداد 1393برچسب:, :: 13:4 ::  نويسنده : صادق

                                عید فطر ضیافتی است برای پایان این میهمانی

                    عید فطر پاداش افطارهای خالصانه و بجاست

                    عید فطر قبولی انفاقهای به قصد قربت است

                    عید فطر پایان نامه دوره ایثار و گذشت است

                           پیشاپیش عید بر همه مبارک

کم کم غروب ماه خدا دیده می شود / صد حیف ازین بساط که برچیده میشود

در این بهار رحمت و غفران و مغفرت / خوشبخت آنکسی ست که بخشیده میشود

عید شما مبارک

جملات تبریک عید فطر

با خوردن اگر حال تو جا می آید / خوش باش که ایام صفا می آید

آماده به حمله باش در این شب عید / وقتی که صدای ربنا می آید . . .

.

کم کم غروب ماه خدا دیده می شود / صد حیف ازین بساط که برچیده میشود

در این بهار رحمت و غفران و مغفرت / خوشبخت آنکسی ست که بخشیده میشود

عید شما مبارک

.

اشعار عید فطر

بدرود ای بزرگترین ماه خداوند و ای عید اولیای خدا

بدرود ای ماه دست یافتن به آرزوها

بدرود ای یاریگر ما که در برابر شیطان یاریمان دادی

بدرود ای که هنوز فرا نرسیده از آمدنت شادمان بودیم

و هنوز رخت برنبسته از رفتنت اندوهناک.

التماس دعا

.

دوبیتی تبریک عید فطر

خداحافظ ای ماه غفران و رحمت / خداحافظ ای ماه عشق و عبادت

خداحافظ ای ماه نزدیکی بر آرزوها / خداحافظ ای ماه مهمانی حق تعالی

خداحافظ ای دوریت سخت و جانکاه / خداحافظ ای بهترین ماه الله

.

 

خدیا ، خروج از ماه مبارک را برای ما مقارن با خروج از تمامی گناهان قرار بده.

آمین

 

 

 

بگذشت مه روزه و عید آمد و عید آمد / بگذشت شب هجران معشوق پدید آمد

آن صبح چو صادق شد عذرای تو وامق شد / معشوق تو عاشق شد شیخ تو مرید آمد

 

 

 

 

 

 



شنبه 4 مرداد 1393برچسب:, :: 12:56 ::  نويسنده : صادق

درباره عید فطر

www.yedooneh.ir عید فطر

 ۱٫ واژه عید، در اصل از فعل عاد (عود) یعود اشتقاق یافته است و معانى مختلفى براى آن ذکر کرده‏اند، از جمله: «خوى گرفته‏»، «هر چه باز آید از اندوه و بیمارى و غم و اندیشه و مانند آن‏»، «روز فراهم آمدن قوم‏»، «هر روز که در آن، انجمن یا تذکار فضیلت‏مند یا حادثه بزرگى باشد»، گویند از آن رو به این نام خوانده شده است که هر سال شادى نوینى باز آرد. (۲)

ابن منظور در لسان العرب گفته است که برخى بر آن هستند که اصل واژه عید از «عادة‏» است، زیرا آنان (قوم)، به جمع آمدن در آن روز، عادت کرده‏اند. (۳)

چنانکه گفته شده است: «القلب یعتاده من حبها عید.»

و نیز یزید بن حکم ثقفى در ستایش سلیمان بن عبد الملک گفته است:

امسى باسماء هذا القلب معمودا

اذا اقول صحا یعتاده عیدا (۴)

به گفته ازهرى: عید در نزد عرب، زمانى است که در آن شادیها یا اندوه‏ها، باز مى‏گردد و تکرار مى‏شود. ابن اعرابى آن را منحصر به شادیها دانسته است. (۵)

واژه عید تنها یکبار در قرآن به کار رفته است:

«اللهم ربنا انزل علینا مائدة من السماء تکون لنا عیدا لاولنا و آخرنا و آیة منک‏» (۶)

در تفسیر نمونه ذیل این آیه گفته شده است: «عید در لغت از ماده عود به معنى بازگشت است، و لذا به روزهایى که مشکلات قوم و جمعیتى برطرف مى‏شود و بازگشت‏به پیروزیها و راحتیهاى نخستین مى‏کند عید گفته مى‏شود، و در اعیاد اسلامى به مناسبت اینکه در پرتو اطاعت‏یک ماه مبارک رمضان و یا انجام فریضه بزرگ حج، صفا و پاکى فطرى نخستین به روح و جان باز مى‏گردد، و آلودگیهایى که بر خلاف فطرت است، از میان مى‏رود، عید گفته شده است. و از آنجا که روز نزول مائده نیز، روز بازگشت‏به پیروزى و پاکى و ایمان به خدا بوده است، حضرت مسیح(ع) آن را عید نامیده است. همان طور که در روایات وارد شده، نزول مائده در روز یکشنبه بوده و شاید یکى از علل احترام روز یکشنبه در نظر مسیحیان نیز همین بوده است.

روایتى که از على(ع) نقل شده: «و کل یوم لا یعصى الله فیه فهو یوم عید» هر روز که در آن معصیت‏خدا نشود، روز عید است، نیز اشاره به همین موضوع دارد، زیرا روز ترک گناه، روز پیروزى و پاکى و بازگشت‏به فطرت نخستین است. (۷)

از«سوید بن غفله‏» نقل شده است: در روز عید بر امیر المؤمنین على(ع) وارد شدم و دیدم که نزد او نان گندم و خطیفه (۸) و ملبنة (۹) است; پس به آن حضرت عرض کردم: روز عید و خطیفه؟!.

آن حضرت فرمود: «انما هذا عید من غفر له‏» این عید کسى است که آمرزیده شده است. (۱۰)

و نیز در یکى از اعیاد، آن حضرت فرمود:

«انما هو عید لمن قبل الله صیامه، و شکر قیامه، و کل یوم لا یعصى الله فیه فهو یوم عید» امروز تنها عید کسى است که خداوند روزه‏اش را پذیرفته و عبادتش را سپاس گزارده است; هر روزى که خداوند مورد نافرمانى قرار نگیرد، عید راستین است.

در روایات اسلامى براى اعیاد – بویژه اعیاد مذهبى، از جمله عید فطر – آداب و رسوم خاصى مقدر شده; در حدیثى از معصوم(ع) آمده است.

«زینوا اعیادکم بالتکبیر»عیدهاى خودتان را با تکبیر زینت‏بخشید.

«زینوا العیدین بالتهلیل و التکبیر و التحمید و التقدیس‏» عید فطر و قربان را با گفتن ذکر لا اله الا الله، الله اکبر، الحمد لله و سبحان الله، زینت‏بخشید.

۲٫ عید فطر یکى از دو عید بزرگ اسلامى است که درباره آن احادیث و روایات بیشمارى وارد شده است. مسلمانان روزه‏ دار که ماه رمضان را به روزه گذرانده و از خوردن و آشامیدن و بسیارى از کارهاى مباح دیگر امتناع ورزیده‏اند، اکنون پس از گذشت ماه رمضان در نخستین روز ماه شوال اجر و پاداش خود را از خداوند مى‏طلبند; اجر و پاداشى که خود خداوند به آنان وعده داده است.

امیر المؤمنین(ع) در یکى از اعیاد فطر خطبه‏اى خوانده‏اند و در آن مؤمنان را بشارت و مبطلان را بیم داده‏اند:

خطب امیر المؤمنین على بن ابى طالب(ع) یوم الفطر فقال: «ایها الناس! ان یومکم هذا یوم یثاب فیه المحسنون و یخسر فیه المبطلون و هو یوم اشبه بیوم قیامکم، فاذکروا بخروجکم من منازلکم الى مصلاکم خروجکم من الاجداث الى ربکم و اذکروا بوقوفکم فی مصلاکم وقوفکم بین یدى ربکم، و اذکروا برجوعکم الى منازلکم رجوعکم الى منازلکم فی الجنة.

عباد الله! ان ادنى ما للصائمین و الصائمات ان ینادیهم ملک فی آخر یوم من شهر رمضان ابشروا عباد الله فقد غفر لکم ما سلف من ذنوبکم فانظروا کیف تکونون فیما تستانفون.» (۱۱)

اى مردم! این روز شما روزى است که نیکوکاران در آن پاداش مى‏گیرند و زیانکاران و تبهکاران در آن مایوس و ناامید مى‏گردند و این شباهتى زیاد به روز قیامت دارد. پس با خروج از منازل و رهسپارى به سوى جایگاه نماز عید، خروجتان را از قبر و رفتنتان را به سوى پروردگار به یاد آورید، و با ایستادن در جایگاه نماز، ایستادن در برابر پروردگارتان را یاد کنید، و با بازگشت‏به سوى منازل خود، بازگشتتان به سوى منازلتان در بهشت‏برین را متذکر شوید. اى بندگان خدا. کمترین چیزى که به زنان و مردان روزه‏دار داده مى‏شود، این است که فرشته‏اى در آخرین روز ماه رمضان به آنان ندا مى‏دهد و مى‏گوید: هان! بشارتتان باد، اى بندگان خدا که گناهان گذشته‏اتان آمرزیده شد! پس به فکر آینده خویش باشید که چگونه بقیه ایام را بگذرانید؟

عارف وارسته، «میرزا جواد آقا ملکى تبریزى‏» درباره عید فطر آورده است: «عید فطر روزى است که خداوند آن را از میان دیگر روزها برگزیده است و مخصوص هدیه بخشیدن و جایزه دادن به بندگان خویش ساخته است. خداوند به آنان اجازه داده است تا در این روز نزد حضرتش گرد آیند و بر خوان کرم او بنشینند و ادب بندگى به جاى آرند; چشم امید به درگاه او دوزند و از خطاهاى خویش پوزش خواهند; نیازهاى خویش به نزد او آرند و آرزوهاى خویش از او خواهند. و نیز آنان را وعده و مژده داده است که هر نیازى به او آرند، برآورد و بیش از آنچه چشم دارند به آنان ببخشد، از مهربانى و بنده‏نوازى، بخشایش و کارسازى در حق آنان روا دارد که گمان نیز نمى‏برند.» (۱۲)

روز اول ماه شوال را بدین سبب عید فطر خوانده‏اند که در این روز، امر امساک و صوم از خوردن و آشامیدن برداشته شد و رخصت داده شد که مؤمنان در روز افطار کنند و روزه خود را بشکنند. فطر و فطر و فطور به معناى خوردن و آشامیدن است و گفته شده است که به معناى آغاز خوردن و آشامیدن نیز هست. به همین دلیل است که پس از اتمام روز و هنگام مغرب شرعى در روزهاى ماه رمضان، انسان افطار مى‏کند، یعنى اجازه خوردن، پس از امساک از خوردن به او داده مى‏شود.

عید فطر داراى اعمال و عباداتى است که در روایات معصومین(ع) به آنها پرداخته شده و ادعیه خاصى نیز درباره آن آمده است.

از سخنان معصومین(ع) چنین استفاده مى‏شود که روز عید فطر، روز گرفتن مزد است، و لذا در این روز مستحب است که انسان بسیار دعا کند و به یاد خدا باشد و روز خود را به بطالت و تنبلى نگذراند و خیر دنیا و آخرت را بطلبد.

در قنوت نماز عید مى‏خوانیم:

«… اسئلک بحق هذا الیوم الذی جعلته للمسلمین عیدا و لمحمد صلى الله علیه و آله ذخرا و شرفا و کرامة و مزیدا ان تصلى على محمد و آل محمد و ان تدخلنى فی کل خیر ادخلت فیه محمدا و آل محمد و ان تخرجنى من کل سوء اخرجت منه محمدا و آل محمد، صلواتک علیه و علیهم اللهم انى اسالک خیر ما سئلک عبادک الصالحون و اعوذ بک مما استعاذ منه عبادک المخلصون‏».

بارالها! به حق این روز که آن را براى مسلمانان عید و براى محمد(ص) ذخیره و شرافت و کرامت و فضیلت قرار داد، از تو مى‏خواهم که بر محمد و آل محمد درود بفرستى و مرا در هر خیرى وارد کنى که محمد و آل محمد را در آن وارد کردى! و از هر سوء و بدى که محمد و آل محمد را از آن خارج ساختى خارج کن! درود و صلوات تو بر او و آنها! خداوندا، از تو مى‏طلبم آنچه بندگان شایسته‏ات از تو خواستند و به تو پناه مى‏برم از آنچه بندگان خالصت‏به تو پناه بردند.

در صحیفه سجادیه نیز دعایى از امام سجاد(ع) به مناسب وداع ماه مبارک رمضان و استقبال عید سعید فطر وارد شده است:

«اللهم صل على محمد و آله و اجبر مصیبتنا بشهرنا و بارک لنا فی یوم عیدنا و فطرنا و اجعله من خیر یوم مر علینا، اجلبه لعفو و امحاه لذنب و اغفر لنا ما خفى من ذنوبنا و ما علن… اللهم انا نتوب الیک فی یوم فطرنا الذی جعلته للمؤمنین عیدا و سرورا و لاهل ملتک مجمعا و محتشدا، من کل ذنب اذنبناه او سوء اسلفناه او خاطر شر اضمرناه توبة من لا ینطوى على رجوع الى ذنب و لا یعود بعدها فی خطیئة.»

پروردگارا! بر محمد و آل محمد درود فرست و مصیبت ما را در این ماه جبران کن و روز فطر را بر ما عیدى مبارک و خجسته بگردان و آن را از بهترین روزهایى قرار ده که بر ما گذشته است: که در این روز بیشتر ما را مورد عفو قرار دهى و گناهانمان را بشویى و بر ما ببخشایى گناهانى را که در پنهان و آشکارا انجام دادیم… خداوندا! در این روز عید فطر، که براى مؤمنان روز عید و خوشحالى و براى مسلمانان روز اجتماع و گردهمایى است، از هر گناهى که مرتکب شده‏ایم و هر کار بدى که کرده‏ایم و هر نیت ناشایسته‏اى که در ضمیرمان نقش بسته است‏به سوى تو باز مى‏گردیم و توبه مى‏کنیم، توبه‏اى که در آن بازگشت‏به گناه هرگز نباشد و بازگشتى که در آن هرگز روى آوردن به معصیت نباشد.

بارالها!این عید را بر تمام مؤمنان مبارک گردان و در این روز، ما را توفیق بازگشت‏به سوى خود و توبه از گناهان عطا فرما. (۱۳)

ویژگی های عید فطر از زبان مولا

امیر المؤمنین(ع) در خطبه عید فطر مى‏فرماید:

«الا و ان المضمار الیوم و السباق غدا الا و ان السبقة الجنة و الغایة النار». (۱۴)

دنیا محل مسابقه است و آخرت زمان اجر گرفتن، بهشت جایزه برندگان این مسابقه و جهنم جزاى بازندگان است. در روایتى از فرزند گرامیش چنین آمده است:

«مر الحسن (ع) فى یوم فطر بقوم یلعبون و یضحکون فوقف على رؤوسهم، فقال: ان الله جعل شهر رمضان مضمارا لخلقه، فیستبقون فیه بطاعته الى مرضاته، فسبق قوم ففازوا، و قصر آخرون فخابوا، فالعجب کل العجب من ضاحک لاعب فی الیوم الذی یثاب فیه المحسنون و یخسر فیه المبطلون و ایم الله لو کشف الغطاء لعلموا ان المحسن مشغول باحسانه و المسى‏ء مشغول باسائته. ثم مضى‏». (۱۵)

در این حدیث، امام حسن (ع) انجام اعمال عبادى در ماه مبارک رمضان را، تشبیه به مسابقه بین افراد نموده ‏اند و عید فطر را زمان اخذ جوایز برندگان آن مى‏دانند.

لذا حضرت على (ع) در ویژگى‏هاى عید فطر مى‏فرمایند:

۱- روزى که نیکوکاران ثواب مى‏برند.

«هذا یوم یثاب فیه المحسنون‏».

۲- روزى که گنهکاران زیان مى‏بینند.

«و خسر فیه المبطلون‏»

۳- شبیه‏ترین روز به روز قیامت است.

«اشبه بیوم قیامکم‏».

چون در قیامت عده‏ اى که زیان کارند، تاسف مى‏خورند و غضبناک مى‏گردند و عده‏اى که نیکوکارند رستگار و متنعم به نعمتهاى الهى مى‏شوند.

۴- روز عبرت گرفتن.

«فاذکروا بخروجکم‏»

وقتى از منازلتان براى خواندن نماز عید خارج مى‏شوید، به یاد آورید زمانى را که از منزل بدن خود خارج خواهید شد و سوى خداى خود خواهید رفت.

«من الاجداث الى ربکم‏»

وقتى در جایگاه نماز خود مى‏ایستید به یاد آورید زمانى را که در محضر عدل الهى مى‏ایستید و از شما حسابرسى مى‏کنند.

«و اذکروا وقوفکم بین یدى ربکم‏»

وقتى از نماز به منازلتان بر مى‏گردید به یاد آورید زمانى را که به منازل خود در بهشت‏خواهید رفت.

«و اذکروا منازلکم فى الجنة‏»

۵- روز بشارت غفران و بخشش الهى.

«ابشروا عباد الله فقد غفر لکم ما سلف من ذنوبکم‏».

پی نوشت‏ها:

۱) این مقاله پیش از این در جلد دوم ره‏توشه رمضان سال ۱۳۷۶ صفحه ۲۴۵ به بعد درج گردیده است.

۲) دهخدا، ذیل عید، تاج العروس زبیدى، ج ۸، ص ۴۳۸-۴۳۹٫

۳) لسان العرب، ابن منظور، ج ۳، ص ۳۱۹٫

۴) همان، تاج العروس زبیدى، ج ۸، ص ۴۳۸٫

۵) لسان العرب، همان، تاج العروس زبیدى، ج ۸، ص ۴۳۹٫

۶) مائده، ۱۱۴٫

۷) تفسیر نمونه، ۵/۱۳۱٫

 ۸ خوراکى از آرد و شیر.

۹) غذایى یا حلوایى که با شیر تهیه مى‏شود.

۱۰) بحار الانوار، ج ۴۰، خ ۷۳.

۱۱) میزان الحکمه، محمدى رى شهرى، ج ۷، ص ۱۳۱-۱۳۲٫

۱۲) المراقبات فی اعمال السنه، میرزا جواد آقا ملکى تبریزى، ص ۱۶۷، به نقل از مجله پاسدار اسلام، ش ۱۰۱، ص ۱۰٫

۱۳) ر. ک: ماهنامه پاسدار اسلام، شماره ۱۰۱، ص ۱۰-۱۱-۵۰٫

۱۴) من لا یحضره الفقیه، ج ۱، ص ۵۱۶٫ ۱۵) تحف العقول، ص ۱۷۰٫

منبع:aviny.com

 



چهار شنبه 25 تير 1393برچسب:, :: 16:6 ::  نويسنده : صادق
دو شنبه 16 تير 1393برچسب:, :: 13:24 ::  نويسنده : صادق
پنج شنبه 12 تير 1393برچسب:, :: 12:35 ::  نويسنده : صادق

توضيح:

از وظايف روزه داران در اين ماه، دعا و درخواست‏حوايج از حضرت حق است كه بنده احساس نياز به پيشگاه بى نياز كرده، و دستهاى احتياج خويش را به درگاه او دراز مى‏كند.

- روزهاى ماه رمضان

الحديث:

قال رسول الله (صلى الله عليه و آله):

ايها الناس انه قد اقبل اليكم شهر الله بالبركة و الرحمة و المغفرة، شهر هو عند الله افضل الشهور، و ايامه افضل الايام و ليالى افضل الليالى و ساعاته افضل الساعات. (2)

ترجمه:

اى مردم ماه خدا با بركت و رحمت و آمرزش به شما رو كرده است، ماهى است كه پيش خدا بهترين ماه است و روزهايش بهترين روزها و شبهايش بهترين شبها و ساعاتش بهترين ساعات.

- اعتكاف در ماه رمضان

الحديث:

قال رسول الله (صلى الله عليه و آله):

اعتكاف عشر فى شهر رمضان تعدل حجتين و عمرتين. (3)

ترجمه: اعتكاف در يك دهه از ماه مبارك رمضان برابر با ثواب دو حج و دو عمره است.

توضيح:

در ايام و ليالى مقدسه‏اى، طبق روايات رسيده از ائمه معصومين (عليهم السلام) مستحب است كه هر مسلمانى در صورت امكان دهه آخر ماه مبارک رمضان را در مسجد معتكف شود، كه پيامبر اكرم(ص) در تمامى عمرش چنين می‏كرد.

 ماه رمضان

- تلاوت قرآن در ماه رمضان

بهترين اعمال در شبها و روزهاى ماه مبارک رمضان، تلاوت قرآن است. اگر چه تلاوت قرآن در تمام اوقات ثواب دارد، ولى چون قرآن در ماه رمضان نازل شده است، از اجر و ثواب ويژه‏اى برخوردار است چنانچه وارد شده:

الحديث:

قال ابو جعفر (عليه السلام):

لكل شى‏ء ربيع و ربيع القرآن شهر رمضان (4)

ترجمه:

براى هر چيزى بهارى است و بهار قرآن رمضان است.

بنا بر اين امتيازات قرآن به اعتبار نزولش در ماه رمضان از ماههاى ديگر بيشتر است.

الحديث:

قال رسول الله (صلى الله عليه و آله):

من تلافيه آية من القرآن كان له مثل اجر من ختم القرآن فى غيره من الشهور. (5)

ترجمه:

اگر كسى در اين ماه يك آيه از قرآن تلاوت كند، ثوابش مثل كسى است كه در غير ماه رمضان يك ختم قرآن كرده است.

- افطارى و صدقه دادن در ماه رمضان

الحديث:

قال الباقر (عليه السلام)

يا سدير، هل تدرى اى ليال هذه؟ فقال له نعم. جعلت فداك ان هذه ليالى شهر رمضان فما ذاك؟ فقال له اتقدر على ان تعتق كل ليلة من هذه الليالى عشر رقاب من ولد اسمعيل؟ فقال له سدير بابى انت و امى لا يبلغ مالى ذاك، فما زال ينقص حتى بلغ به رقبة واحدة فى كل ذلك يقول: «لا اقدر عليه فقال له: افما تقدر ان تفطر فى كل ليلة رجلا مسلما؟ فقال له: بلى و عشرة فقال له (عليه السلام):

فذاك الذى اردت يا سدير، ان افطارك اخاك المسلم يعدل عتق رقبة من ولد اسماعيل عليه السلام. (6)

ترجمه:

اى سدير! آيا مى‏دانى چه شبهايى است اين شبها؟ سدير گفت:

بلى فدايت گردم اين شبها شبهاى ماه رمضان است، مگر اين شبها چگونه است؟ امام (عليه السلام) فرمودند: آيا قدرت دارى هر شب از اين شبها ده بنده از فرزندان اسماعيل (ع) را آزاد كنى؟ پس سدير عرض كرد: پدر و مادرم به فدايت، ثروتم كفاف نمى‏دهد، پس امام پيوسته تعداد بنده‏ها را كم كرد، تا رسيد به يكى در تمام اين ماه، سدير گفت: قدرت ندارم پس امام(ع) به او فرمود: آيا قدرت ندارى هر شب يك مسلمان روزه‏دارى را افطار دهى؟ سدير عرض كرد: بلى تا ده نفر را هم مى‏توانم افطارى بدهم، پس امام به او فرمود:

اى سدير همان است كه اراده كردى يعنى با افطارى دادن ده روزه‏دار به ثواب عتق و آزاد كردن ده بنده از اولاد اسماعيل (ع) نايل می‏گردى.

 ماه رمضان

توضيح:

خداوند انسان روزه‏دار را بر آنچه انفاق مى‏كند در خوردنيها و آشاميدنيها محاسبه نمى‏كند ولى در اين امر «اسراف‏» نشود.

الحديث:

عن ابى عبد الله عليه السلام:

من تصدق فى شهر رمضان بصدقة صرف الله عنه سبعين نوعا من البلاء. (7)

ترجمه:

هر كس در ماه رمضان صدقه‏اى بدهد خداوند هفتاد نوع بلا را از او دور می ‏كند.

پی ‏نوشت‏ها:

1- امالى شيخ صدوق، ص 61

2- امالى شيخ صدوق، ص 93

3- وسائل الشيعه، ج 7، ص 397

4- وسائل الشيعه، ج 7، ص 218

5- امالى شيخ صدوق، ص 93

6- من لا يحضره الفقيه، ج 2، ص 134

7- بحار الانوار، ج 93، ص 316

رمضان، تجلى معبود (ره توشه راهيان نور) صفحه 92

جمعى از نويسندگان

منبع:hawzah.net

 



شنبه 7 تير 1393برچسب:, :: 19:12 ::  نويسنده : صادق

حلول ماه مبارک رمضان، بهار قرآن
ماه عبادت‌های عاشقانه و نیایش‌های عارفانه و بندگی خالصانه را
به شما تبریک عرض میکنیم، التماس دعا...

اس ام اس ماه مبارك رمضان

مجموعه اس ام اس های ویژه رمضان ۹۳



شنبه 7 تير 1393برچسب:, :: 19:7 ::  نويسنده : صادق
چهار شنبه 4 تير 1393برچسب:, :: 16:11 ::  نويسنده : صادق

زندگی پنجره ای باز به دنیای وجود...

تا که این پنجره باز است، جهانی با ماست

آسمان، نور، خدا، عشق، سعادت با ماست

فرصت بازیِ این پنجره را دریابیم

در نبندیم به نور، در نبندیم به آرامش پُر مهرِ نسیم

پرده از ساحت دل برگیریم

رو به این پنجره با شوق سلامی بکنیم...

 

"سهراب سپهری"

 



یک شنبه 25 خرداد 1393برچسب:, :: 15:5 ::  نويسنده : صادق

آموزش تصویری نصب ویندوز XP

برای نصب ویندوز XP دو شیوه وجود دارد. در حالت اول ممكن است شما در سیستمتان نسخه های دیگری از ویندوز را نصب كرده باشید. در این حالت با قرار دادن سی دی ویندوز XP می توانید شروع به نصب این برنامه بكنید. در حالت دوم كه ما در اینجا به توضیح جامع آن می پردازیم یا در سیستم تان از قبل ویندوز نصب نشده است یا دچار مشكل شده و قابل اجرا نیست یا اینكه شما می خواهید خودتان كنترل كامل بر روی فرایند نصب اعمال كنید.

در این وضعیت شما باید ابتدا سیستم را از طریق CD-ROM راه اندازی كنید. بسته به نوع سیستم تان باید درایو راه انداز سیستم خود را از هارد به CD-ROM تغییر دهید.

در Mother Board های جدید گزینه ای با نام Boot وجود دارد كه می توانید آن را انتخاب كنید . سپس با فلش های جهت دار بر روی گزینه اول رفته و كلید Enter را فشار دهید. از لیست نمایان شده CD-ROM را انتخاب كنید . برخی از Mother Board ها در این قسمت نام CD-ROM شما را نشان می دهند. مثلاً اگر شما از مدل ASUS استفاده می كنید این نام را مشاهده خواهید كرد. در صورتی كه در گزینه های پائینی نام CD-ROM شما انتخاب شده است می توانید با استفاده از كلید های “+” یا “-“ صفحه كلید ترتیب قرار گیری آنها را تغییر دهید. توجه داشته باشید كه برای نصب ویندوز حتماً باید CD-ROM در اولین گزینه قرار گیرد.

در سیستم های قدیمی تر Boot سیستم اصولاً در حالت A/C قرار دارد كه باید به CD-ROM تغییر كند.

پس از اعمال این تغییرات كلید F10 را فشار داده و با انتخاب گزینه Y تغییرات اعمال شده را ذخیره كنید.

سیستم را مجدداً Restart كنید و پس از نمایان شدن كلید Press any Key … یكی از كلید های صفحه كلید را فشار دهید تا سیستم از طریق سی دی Boot شود .

برنامه شروع به كپی فایلهای مورد نیاز خود می كند.

سپس مطابق شكل زیر با پنجره ای با سه گزینه مواجه خواید شد كه با فشار دادن كلید ENTER ویندوز شروع به نصب می كند.

فشردن كلید R در سیستم باعث مرمت و بازسازی اطلاعات ویندوز قبلی شما می شود( این گزینه برای مواردی استفاده می شود كه شما از قبل بر روی سیستم خود ویندوز XP نصب كرده اید ولی با بروز مشكلاتی نمی توانید به درستی از آن استفاده كنید و این قسمت سعی در كپی و بازسازی برخی فایلهای مورد نیاز كرده و سیستم را مجدداً در وضعیت اجرایی و عملیاتی قرار می دهد)

فشردن كلید F3 نیز امكان خروج از مراحل نصب را فراهم می كند.

 

 برای ادامه نصب كلید ENTER را فشار دهید . پنجره ای مطابق شكل زیر نمایان شده كه شرح توضیحات مربوط به توافق نامه استفاده از این سیستم عامل است . با انتخاب كلید F8 از این صفحه عبور كنید.

 

 

برنامه Setup شروع به بررسی سیستم شما كرده تا نسخه های قبلی سیستم عامل ویندوز را در صورت وجود در سیستم تشخیص می دهد. پس از بررسی سیستم پنجره ای همانند شكل زیر نمایان شده و درایو های سیستم شما را لیست می كند. شما در این قسمت می توانید مسیری كه برای نصب ویندوز مورد استفاده قرار می گیرد را تعیین كنید.

تصویر زیر مربوط به حالتی است كه سیستم از قبل فاقد هیچ نوع سیستم عاملی بوده و هارد آن نیز پارتیشن بندی و فرمت نشده است . فضای هارد مذكور بصورت Unpartitioned و 4 گیگابایت نشان داده شده است.

شما می توانید برای نصب ویندوز این فضا را تقسیم كنید. تقسیم فضا در این مرحله همانند استفاده از فرمان Fdisk صورت می گیرد.

برای این منظور كلید C در صفحه كلید را انتخاب كرده و سپس در پنجره بعدی فضای مورد نظر خود را در آن وارد كنید.

پس از تایید مجدداً به صفحه Unpartitioned ارجاع داده می شوید. مجدداً بر روی فضای Unpartitioned رفته و كلید C را انتخاب كنید. در این مرحله اگر مایل بودید درایو های دیگری ایجاد كنید فضای مورد نیاز را وارد كنید و در غیر این صورت كلید Enter را فشار دهید تا كل فضای باقی مانده به درایو دوم اختصاص داده شود.

اگر از قبل سیستم شما پارتیشن بندی شده یا اگر سیستم عاملی از قبل بر روی آن نصب می باشد شما می توانید درایو مورد نظر خود را جهت نصب ویندوز انتخاب كنید.

توجه : در صورتی كه می خواهید سیستم عامل ویندوز قدیمی خود ( مثلاً 98 یا 2000 یا ME یا ... ( را حفظ كنید، نباید ویندوز XP را بر روی درایوی كه این سیستم عامل ها در آن نصب شده اند ، نصب كنید . انجام این كار با تداخل در برنامه ها و پوشه های شما بالاخص پوشه Program Files ، باعث بروز برخی ایرادات خواهد شد.همانطور كه در بالا عنوان شد، اگر شما سیستم خود را از قبل پارتیشن بندی كرده باشید در این پنجره نام آنها را مشاهده خواهید كرد. حال ممكن است شما بخواهید قبل از پیاده سازی و نصب ویندوز XP تغییری در تعداد یا حجم پارتیشن های خود ایجاد كنید.

برای این كار باید بر روی نام درایو مورد نظر رفته و كلید D را در صفحه كلید انتخاب كنید. در پنجره بعدی و برای تایید حذف كلید L را فشار دهید. پس از انتخاب این گزینه مجدداً در صفحه با فضایی تحت عنوان Unpartitioned مواجه خواهید شد كه باید مطابق روض فوق الذكر آن را به درایو خاصی تخصیص دهید.

در برخی موارد پس از تخصیص فضا و پارتیشن بندی ، فضایی اندك بصورت Unpartitioned باقی می ماند كه می توانید از آن صرفنظر كنید.

توجه : حذف یك پارتیشن باعث از بین رفتن كل اطلاعات موجود در آن خواهد شد. از این رو حتماً قبل از انجام چنین كاری اطلاعات پارتیشن خود را بررسی كرده و در صورت نیاز نسخه پشتیبانی از آن تهیه كنید.



ادامه مطلب ...


پیشاپیش ولادت حضرت امام حسین (ع) وحضرت امام سجاد(ع)و حضرت ابوالفضل العباس(ع) راتبریک می گویم

ولادت سه نور ولایت بر شما مبارک

ماه میلاد سه پرچم دار عشق

دلبر و دلداده و دلدار عشق

ماه میلاد سه ماه عالمین

سید سجاد و عباس و حسین(ع

سه نور آمد به عالم پر ز احساس

معطر هر سه از عطر گل یاس

سه نور تابناک آسمانی

حسین بن علی ، سجاد و عباس

3emam 300x218 اس ام اس ولادت امام حسین(ع)وحضرت ابوالفضل العباس(ع)وامام سجاد(ع)



شنبه 3 خرداد 1393برچسب:, :: 11:31 ::  نويسنده : صادق

 آیا می‌دانید زیباترین ساختمان‌های جهان کدامند؟ در بین این همه عجایب معماری که نشانگر توانایی مهندسان و هنرمندی ذهن بی‌کران بشر است سعی کرده‌ایم چند تایی از برترین بناهای دنیا را گردآوری کنیم. پس اگر قصد جهانگردی به سرتان زده و پول درست و حسابی دارید حتما از این ساختمان‌ها نیز بازدید نموده و وصفش را برایمان کامنت کنید!


در همین ابتدا تکلیف خودمان و شما را روشن کنیم، این فهرست چیزی شبیه 10 ساختمان برتر دنیا یا مقالات مشابه نیست! مگرنه چه بسیار است از این دست فهرست‌های چندتایی که می‌توان آن را با سازه‌ها، خانه‌ها، آسمان خراش‌ها و سالن‌های تئاتر پر کرد. شاید برخی بگویند چرا ساختمان‌هایی چون برج میلاد(!)، ساختمان اپرای سیدنی، برج کرایسلر و غیره در این فهرست نیامده است، خواهش می‌کنیم در نظر داشته باشید که این اولین مقاله از این سری مطالب درباره سازه‌هایی با معماری چشمگیر و قابل توجه است و به همین یک مورد نیز ختم نخواهد شد.

موزه گوگنهایم، اسپانیا

  معرفی ۱۰ بنای زیبای جهان,زیباترین بناهای تاریخی جهان,زیباترین آثار تاریخی جهان

 برخی منتقدین شاید معتقد باشند که موزه گوگنهایم از آثار فرانک گری که در شمال اسپانیا و در شهر بیلبائو ساخته شده است و از سال 1997 به روی عموم باز است، بیشتر شبیه یک قوطی بازکن فلزی است! اما صبر کنید، این سازه یکی از تاثیرگذارترین و چشمگیرترین ساختمان‌ها با معماری مدرن در دنیاست. این بنا که دارای قطعاتی از جنس تیتانیوم و مجموعه‌ای از بلوک‌های به هم وصل شده است، توانسته با حال و هوای صنعتی شهر بیلبائو هماهنگ شده و از طرف دیگر شباهت زیادی به موزه گوگنهایم نیویورک دارد که به هنر مدرن اختصاص یافته و در آن می‌توانید آثار زیبایی از هنرمندان معاصر را بیابید؛ همچنین این بنای چند طبقه از هیچ پله‌ای استفاده نشده و ارتباط بین طبقات از طریق راهروی مارپیچی امکان پذیر است.

قصر پوتالا، تبت

  معرفی ۱۰ بنای زیبای جهان,زیباترین بناهای تاریخی جهان,زیباترین آثار تاریخی جهان

 بر بلندی شهر لهاسا که پیش‌تر مقر دولتمردان تبتی و اقامتگاه زمستانه دالای لاما بوده است. ساختمان عظیم 13 طبقه‌ی قصر پوتالا به چشم می‌خورد، این بنا که به سبک معابد سنتی بودائیان ساخته شده دارای صدها اتاق است. نقل است که در قرن هفتم میلادی بیش از هفت هزار کارگر در ساخت این قصر مشارکت داشته‌اند. این ساختمان که هم‌اکنون یکی از موزه‌های دولتی چین به حساب می‌آید در فهرست میراث یونسکو نیز به ثبت جهانی رسیده است.

کتابخانه اسکندریه، مصر

  معرفی ۱۰ بنای زیبای جهان,زیباترین بناهای تاریخی جهان,زیباترین آثار تاریخی جهان

 اهرام ثلاثه جیزه، نمادی از گذشته و کتابخانه اسکندریه نشانی از مصر نوین است. این بنا همانند صفحه‌ای است که به صورت زاویه دار کار گذاشته شده باشد. به طور قطع می‌توان این کتابخانه را که ساخت آن در سال 2002 به اتمام رسید یکی از پدیده‌های معماری هزاره به حساب آورد. طرح اصلی این ساختمان از کتابخانه اسکندریه که یکی از مهم‌ترین ساختمان‌های کلاسیک جهان بوده و در قرن سوم پیش از میلاد وجود داشته، اقتباس شده است. زاویه‌دار بودن ساختمان ریشه در این باور دارد که خورشیدی دیگر بر فراز دریای مدیترانه به درخشش درمی‌آید. جالب است بدانید که فضای داخلی این مجموعه قادر است بیش از هشت میلیون کتاب را در خود جای دهد.


ساگرادا فامیلیا، اسپانیا

 معرفی ۱۰ بنای زیبای جهان,زیباترین بناهای تاریخی جهان,زیباترین آثار تاریخی جهان

  به طور قطع این ساختمان یکی از خارق العاده‌ترین کلیساها در جهان است، که ساخت آن به طراحی بنام آنتونیو گادی باز می‌گردد. برج و باروهایی که در این کلیسا وجود دارد به دست‌های هشت پایی می‌ماند که در این ساختمان پنهان شده! شروع ساخت ساگرادا فامیلیا از 1882 میلادی آغاز شده ولی به دلیل ایده‌ی آرمانگرایانه و بلندپروازی‌های طراح آن، روند ساخت و ساز بنا هنوز به پایان نرسیده است! قرار است در پایان کار کل کلیسا شامل سه سردر و 18 برج باشد که بلندترین آن به ارتفاع 170 متر نمادی از حضرت عیسی مسیح (ع) است. علی‌رغم اینکه قرار بود پروژه ساخت تا سال 2026 مقارن با یکصدمین سالگرد مرگ گادی، به درازا بیانجامد، اما به نظر می‌رسد چیز زیادی از ساخت آن باقی نمانده! این سازه یکی از مهم‌ترین نمادهای شهری بارسلونای اسپانیا به حساب می‌آید که سالانه دها هزار گردشگر را به سوی خود جذب می‌کند.

تاج محل، هندوستان

  معرفی ۱۰ بنای زیبای جهان,زیباترین بناهای تاریخی جهان,زیباترین آثار تاریخی جهان

 تاج محل یکی از مشهورترین بناهای عاشقانه جهان است که حتی شاعر بلندآوازه هندی تبار، رابیندرانات تاگور آن را به «قطره اشکی بر چهره‌ی ابدیت» یاد کرده است. تاج محل در منطقه آگرای هند و به دستور شاه جهان که از مرگ همسر دلبندش سخت متاثر شده بود، ساخته شد. گفتنی است ممتاز‌محل، همسر شاه در زمان زایمان چهاردهمین شاهزاده در سال 1631 میلادی جان به جان آفرین تسلیم کرد. در ساخت تاج محل از مرمر ناب سفید رنگ استفاده شده که جلوه‌ای خاص به این بنای تاریخی – عاشقانه داده است. اگر قصد بازدید از این نماد رمانتیک را در کشور هفتاد و دو ملت دارید، حتماً این راهنما را ملاحظه فرمایید.

مسجد امام (نقش جهان)، ایران

  معرفی ۱۰ بنای زیبای جهان,زیباترین بناهای تاریخی جهان,زیباترین آثار تاریخی جهان

 این مسجد که در کنار یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های دنیا (نقش جهان) قرار گرفته، نماد مشهوری از نصف جهان است. مسجد امام یکی از عجایب معماری جهان به شمار می‌رود که تمام سطح داخلی و خارجی آن با کاشی‌های آبی رنگ زیبای ایرانی پوشیده شده است. مسجد امام که روند ساخت آن از قرن 17 میلادی آغاز شد دارای گنبدی مرکزی به ارتفاع 54 متر و ایوانی به ارتفاع 30 متر است که از نشانه‌های برتر معماری دوره صفویه به حساب می‌آید. این مسجد که با زاویه 45 درجه نسبت به میدان ساخته شده در مسیر قبله مسلمانان و روبروی کعبه است. گفتنی است به جهت کاشی کاری سطح خارجی بنا، در ساعات مختلف روز و با توجه به شدت نور، رنگ ساختمان قدری تفاوت می‌کند که جلوه‌ای خاصی به این سازه می‌بخشد.

قصر زمستانه، روسیه

  معرفی ۱۰ بنای زیبای جهان,زیباترین بناهای تاریخی جهان,زیباترین آثار تاریخی جهان

این ساختمان پسته‌ای رنگ زیبا که در کناره رودخانه نوا در سنت پطرزبورگ واقع شده از آثار فراچسکو بارتولومئو راسترلی است که به عنوان اقامتگاه زمستانه تزار روسیه مورد استفاده قرار می‌گرفت. شکل ظاهری آن به صورت یک بلوک است و تمامی جزئیات طراحی دوره باروک در آن رعایت شده است. حاشیه کناری که در بالای بنا قرار دارد و مجسمه‌هایی که در آن کار شده، بیشتر به این می‌ماند که این افراد قصد شیرجه زدن در رودخانه نوا را دارند! شباهت زیاد آن به معماری اروپایی و حضور آن در قلب روسیه از جذابیت‌های این قصر است.

دژ کردان (قلعة الحصن)، سوریه

  معرفی ۱۰ بنای زیبای جهان,زیباترین بناهای تاریخی جهان,زیباترین آثار تاریخی جهان

 این قلعه که در یکی از بلندی‌های سوریه واقع شده با قدمت 800 ساله‌اش توانسته در برابر فرسایش و جفای زمانه طاقت آورده و به اعتقاد تی‌یی لورنس «یکی از زیباترین قلعه‌های جهان» را شکل داده است. این قلعه به سبک و سیاق معماری قرون وسطایی ساخته شده است و دارای بدنه‌ای بیرونی ضخیم است که بنای داخلی را از خارجی تمیز می‌دهد. در داخل آن با شهر کوچکی روبرو می‌شویم که دارای یک کلیسای نقلی، حمام‌ها، سالن‌های بزرگ و سرسرایی به سبک گوتیک است. مهم‌ترین نشانه قدمت این بنا علف‌های هرزی است که در جای جای دیوارها و کف رشد کرده‌اند و نمایی ویژه به آن بخشیده‌اند. شاید این قلعه نیز به یک اصلاح حسابی نیاز داشته باشد!


موزه اسکار نیمییر، برزیل

  معرفی ۱۰ بنای زیبای جهان,زیباترین بناهای تاریخی جهان,زیباترین آثار تاریخی جهان

 اسکار نیمیر یکی از طراحان برجسته‌ای است که در شکل گیری برزیلیا، پایتخت برزیل نقش زیادی داشته است. این موزه که در کاریتیبا واقع شده دیدگاه زیبایی شناختی شما را به چالش می‌طلبد. همچون سایر ساختمان‌های مهم، نمای آن به گونه‌ای است که عاشقانه دوستش خواهید داشت یا اینکه به شدت از آن بیزار خواهید شد! این بنا دارای یک گالری اصلی، نمای بالائی زرد رنگ و راهرویی شیب دار در بالای آب نما است. فضای داخلی موزه که به «موزه چشم» معروف است تلفیقی از زیبایی و وسواس طراح را به خوبی نشان می‌دهد.


ایاصوفیه، ترکیه

  معرفی ۱۰ بنای زیبای جهان,زیباترین بناهای تاریخی جهان,زیباترین آثار تاریخی جهان

 ایاصوفیه مهم‌ترین نماد شهر استانبول می‌باشد که در قلب این پایتخت دوتکه آسیایی – اروپایی واقع شده است. این مسجد دارای چهار مناره سنگی است که در صده ششم میلادی به عنوان یک کلیسای ارتودوکس ساخته شده و بعدها به مسجد بدل گشت، که از 1935 نیز به عنوان موزه از آن استفاده می‌شود. جالب است بدانید این سازه عظیم الجثه تنها در مدت پنج سال ساخته شده و دارای گنبد پرابهت با ارتفاع 56 متر است. از آنجا که پایه‌های این گنبد دارای پنجره‌های متعددی است، از نمای داخل به نظر می‌رسد که گنبد مسجد در بالای ابرهای معلق است!



یک شنبه 21 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 17:53 ::  نويسنده : صادق

دریای فضائلی مطهر دارد
همتای علی نخواهد آمد والله
صد بار اگر کعبه ترک بردارد

قرآن جز از مدح علی آیه ندارد

این صدف جز این دُر گرانمایه ندارد

رفتم زیر سایه لطفش بنشینم

دیدم علی نور بود سایه ندارد

علی علیه السلام و زیبائی ها:

از کعبه حق بانگ جلی می آید

آوای خوش لم یزلی می آید

بشنو که سروش وحی حق می گوید

آغوش گشایید علی می آید

زیباترین ولادت: تنها کسی که در داخل خانه خدا بدنیا آمد، اوست.

زیباترین نام: بنا بر روایات متعدد، نام علی مشتق از نام خداست.

زیباترین معلم: علی تربیت شده دست پیامبر (ص) بود.

زیباترین سخنان: به تعبیر بسیاری از بزرگان، نهج البلاغه برادر قرآن کریم است

میدونی فرق روز پدر با روز مادر چیه ؟ روز مادر طلافروشی ها شلوغ میشه اما روز پدر جوراب فروشی ها . . . میدونی شباهتشون چیه ؟ پول هر دو از جیب بابا میره .

پدرم با صمیم قلب از تو تشکر میکنم ، نه به خاطر اینکه به من محبت کردی و جوانمردیم آموختی ، نه به خاطر اینکه راه و رسم مردانگیم آموختی ، به خاطر اینکه با آن سیلی که به من زدی ، عشق و صفا و آزادگیم آموختی . پدر جان روزت مبارک .

سلام بابا جون . امروز که داشتم به تقویم نگاه میکردم متوجه یه چیز عجیب تو اون شدم ، نوشته بود : سه شنبه بیست سوم اردی بهشت 1393 ، ۱۳ رجب 1435 ، 13 می2014 مصادف با تولد امام اول شیعیان ، حضرت علی (ع) و روز پدر . خواستم ازتون بپرسم واقعا حقیقت داره یا نه !!؟؟

پدر ، نام تو تکیه گاه من است . روز پدر رو خدمت شما پدر عزیزم تبریک عرض میکنم .

این اس ام اس جهت تبریک گفتن بچه های کوچک به باباشون هست و برای بقیه سنین توصیه نمیشود ، حتی شما دوست عزیز : بابای من بهترین بابای دنیاست ، هی . بابای من روی سر همه باباهاست ، هی

بابا دوست دارم بابت تمام زحماتی که کشیدی دستانت را می بوسم و ممنونتم .

پدر جان ، باش و با بودنت باعث بودن من باش . روزت مبارک . از صمیم قلب دوستت دارم . . .

بابای عزیزم ، روز پدر رو بهت تبریک میگم و صمیمانه بر دستای پینه بسته‌ات بوسه می‌زنم .

مکه پر شور و شعف/ کعبه می گیرد شرف
قبله را قبله نما/ آمده میر نجف
میلاد مظهر علم و عزت و عدالت و سخاوت و شجاعت،
اسد الله الغالب، علی بن ابیطالب، مبارک باد.

۲٫ ناگهان یک صبح زیبا آسمان گل کرده بود
خاک تا هفت آسمان، بغض تغزل کرده بود
حتم دارم در شب میلادت، ای غوغاترین!
حضرت حق نیز در کارش تأمل کرده بود
هر فرشته، تا بیایی، ای معمایی ترین!
بال های خویش را دست توسل کرده بود

۳٫ دل هر چه نظر به وسعت عالم تافت
جز نور تو در عرصه ی آفاق نیافت
هنگام نهادن قدم بر سر خاک
دیوار حرم به احترام تو شکافت

۴٫ زان سبب ماه رجب ماه خداست
که اندر آن میلاد شاه لافتی ست
شد رخش از کعبه ظاهر، عقل گفت:
چون که صد آمد نود هم پیش ماست

۵٫ حجت حق، از حریم حق، به امر حق عیان شد
روشن از نور رخش، ارض و سما، کون و مکان شد
خانه زاد حق ولادت یافت اندر خانه ی حق
حق به مرکز جا گرفت، باطل گریزان از میان شد

۶٫ زد عشق تو خیمه در دل ما
حل شد زتو جمله مشکل ما
با مهر علی و آل بسرشت
از روز ازل خدا دل ما
ولادت باسعادت مولای عاشقان، امیر مؤمنان، علی علیه السلام، مبارک باد.

۷٫ ذکر من، تسبیح من، ورد زبان من علی است
جان من، جانان من، روح و روان من علی لست
تا علی (ع) دارم ندارم کار با غیر علی
شکر لله حاصل عمر گران من علی است

۸٫ هر کس که شود داخل حصن حیدر
ایمن بود از عذاب روز محشر
جز مهر علی و آل چیزی نبود
سرمایه ی طوبا و بهشت و کوثر

۹٫ ای تو کعبه را نگین/ یا امیر المؤمنین
ای تو خلقت را پدر/ وی خلائق را امین
کن نظر ز روی لطف/ به تمام پدران
روز سیزده رجب/ ای امیر مؤمنان

۱۰٫ تقدیم به پدر حقیقیمان، امام زمان-ارواحُنا فِداه:
ای سفر کرده ی موعود بیا / که دلم در پی تو دربه در است
جان ناقابل این چشم به راه / برگ سبزی به تو، روز پدر است

۱۱٫ پدر ای چراغ خونه! مرد دریا، مرد بارون
با تو زندگی یه باغه، بی تو سرده مثل زندون
هر چی دارم از تو دارم ، تو بهار آرزوها
هنوزم اگه نگیری، دستامو می افتم از پا

۱۲٫ ای تکیه گاه محکم من، ای پدر جان / ای ابر بارنده ی مهر و لطف و احسان
ای نام زیبایت همیشه اعتبارم / خدمت به تو در همه حال، هست افتخارم

از قــــــدرت لایـــزالـــــی یــــــزدانــــــی

گـردیــده قــلــوب شـیــعــیـان نورانی

از فــاطــمــه بـنــت اســـد شـــد ظــاهــر

در کـعــبــه وجـــود عـــلـی عـمرانی . . .

*****************

سرچشمه ی عشق با علی آمده است

گل کرده بهشت تا علی آمده است

شد کعبه حرمخانه میلاد علی(ع)

کز کعبه صدای یا علی آمده است

*********************

میلاد امام علی(ع) آغازگر اشاعه عدالت و مردانگی و معرف

والاترین الگوی شهامت و دیانت، بر عاشقانش مبارک باد . . .

********************

میلاد مظهر علم و عزت و عدالت و سخاوت و شجاعت

اسد الله الغالب، علی بن ابیطالب(ع)، مبارک باد . . .

******************

از دین نبی شکفته جان و دل من  / با مهر علی سرشته آب و گل من

گر مهر علی به جان نمی ورزیدم  / در دست چه بود از جهان حاصل من

 



یک شنبه 21 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 17:48 ::  نويسنده : صادق

 

ای چراغ خونه! مرد دریا، مرد بارون با تو زندگی یه باغه، بی تو سرده مثل زندون هر چی دارم از تو دارم ، تو بهار آرزوها هنوزم اگه نگیری، دستامو می افتم از پا . . .

اس ام اس روز پدر

ای تکیه گاه محکم من، ای پدر جان / ای ابر بارنده ی مهر و لطف و احسان ای نام زیبایت همیشه اعتبارم / خدمت به تو در همه حال، هست افتخارم . . .

اس ام اس روز پدر

پدر: منی که پدر شده ام می دانم چه رنجهایی برای من کشیدی. من می دانم که با چه سختی هایی نیازهای من را بر طرف کردی ، پدرم قسم به تمام روزهای سرد و گرم که برایم زحمت کشیدی دوستت دارم و خیالت برایم تکیه گاه است ، روزت مبارک . . .

اس ام اس روز پدر

علی پا به این دنیا گذاشت و قلب عاشقان را محسور کرد و همگان را با انسانی آشنا کرد که پدر تمامی آفریدگان پروردگارش لقب گرفت روز پدر مبارک . . .

اس ام اس روز پدر

اگه یه مرد تو این دوره زمونه باشه اونم تویی روزت مبارک . .

اس ام اس روز پدر

روز مرد رو به مرد راستینی که مقام زیبای مردانگی رو درک کرده تبریک میگم روزت مبارک. . .

اس ام اس روز پدر

تبریک به کسی که نمی دانم از بزرگی اش بگویم یا مردانگی، سخاوت، سکوت، مهربانی و... بسیار سخت است ... پدرم روزت مبارک . . .

اس ام اس روز پدر

ولادت مولی الموحدین امیرالمومنین حیدر کرار شیر خدا مولود کعبه و فرا رسیدن روز پدر را خدمت شما تبریک و تهنیت عرض میکنم . . .

اس ام اس روز پدر

مکه پر شور و شعف ، کعبه می گیرد شرفقبله را قبله نما ، آمده میر نجف

اس ام اس روز پدر

میلاد مظهر علم و عزت و عدالت و سخاوت و شجاعت، اسد الله الغالب، علی بن ابیطالب، مبارک باد . . .

اس ام اس روز پدر

ولادت باسعادت مولای عاشقان، امیر مؤمنان، علی علیه السلام، مبارک باد . . .

اس ام اس روز پدر

ای تو کعبه را نگین، یا امیر المؤمنینای تو خلقت را مرد، وی خلائق را امین کن نظر از روی لطف، به تمام پدران روز سیزده رجب، ای امیر مؤمنان

اس ام اس روز پدر

ای تکیه گاه محکم من، ای پدر جان ، ای ابر بارنده ی مهر و لطف و احسان ای نام زیبایت همیشه اعتبارم، خدمت به تو در همه حال، هست افتخارم . . .

اس ام اس روز پدر

پدر دوستت دارم بابت تمام زحماتی که کشیدی دستانت را می بوسم و ممنونتم . روزت مبارک . . .

اس ام اس روز پدر

پدر جان ، باش و با بودنت باعث بودن من باش . روزت مبارک . از صمیم قلب دوستت دارم . . .

اس ام اس روز پدر

نمک بر زخم من شیرین تر از خواب سحر گردد ،جگرها خون شود تا یک پسر مثل پدر گردد . . .

اس ام اس روز پدر

باور کن ماه هاست زیباترین جملات را برای امروز کنارمی گذارم، اما امشب همه جملات را فراموش کرده ام، همینطور بی وزن و بی هوا آمدم بگویم . پدرم روزت مبارک . . .

اس ام اس روز پدر

پدر عزیزم از تو آموختم چگونه سبکبال زندگی کنم تا هجرتم نیز سبکبال باشد این بالهای پرواز قناعت و امید و عشق را تو به من بخشیدی

اس ام اس روز پدر

بابا جون ، میدونم خیلی عذابت میدم ولی جوونیه و هزار جور شیطنت ، شما به بزرگیه خودت ببخش و بدون که از تموم وجودم دوستت دارم . . .

اس ام اس روز پدر

پدرجان ، نگاه مهربان و صدای دلنشینت همیشه مرحم دل من در این غربت است ،بدان که برای من بهترینی . روز پدر مبارک باد . . .

اس ام اس روز پدر

پدرم راه تمام زندگیست ، پدرم دلخوشی همیشگیست . روزت مبارک باباجون

اس ام اس روز پدر

دلم شده غرق سرور و شعف کعبه شده بهر علی یک صدف مرغ دلم رها شده به سوی ایوان باصفای شاه نجف

اس ام اس روز پدر

نیستم بیگانه، هستم آشنایت یا علیاز ازل دل داده بر مهر و ولایت یا علی تا جمال خویش را در کعبه حق ظاهر کند پرده گیرد از جمال دلربایت یا علی

اس ام اس روز پدر

حضرت علی (ع) فرمود: کسی که زبانش را حفظ کند، خداوند عیب او را می پوشاند

 



سه شنبه 9 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 17:14 ::  نويسنده : صادق
سه شنبه 9 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 17:12 ::  نويسنده : صادق

...
هیچ وقت این دو جمله رو نگو:
١)ازت متنفرم ٢)دیگه نمیخوام ببینمت.

هیچ وقت با این دو نفر همصحبت نشو:
١)از خود متشکر ٢)وراج

هیچ وقت دل این دو نفر رو نشکن:
١)پدر ٢)مادر

هیچ وقت این دو تا کلمه رو نگو:
١)نمیتونم ٢)بد شانسم

هیچ وقت این دو تا کارو نکن:
١)دروغ ٢)غیبت

…هیچ وقت این دو تا جمله رو باور نکن :
١)آرامش در اعتیاد ٢)امنیت دور از خانه

همیشه این دو تا جمله رو به خاطر بسپار:
١)آرامش با یاد خدا ٢)دعای پدر و مادر

همیشه دوتا چیز و به یاد بیار:
١)دوستای گذشته رو ٢)خاطرات خوبت رو

همیشه به این دو نفر گوش کن:
١)فرد با تجربه ٢)معلم خوب

همیشه به دو تا چیز دل ببند:
١)صداقت ٢)صمیمیت



سه شنبه 9 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 17:10 ::  نويسنده : صادق

دنیا دو روز است:

روزی با تو ، روزی علیه تو

روزی که با توست مغرور نباش

روزی که علیه توست صبور باش



دو شنبه 25 فروردين 1393برچسب:, :: 16:39 ::  نويسنده : صادق

 

با سلام به دوستان عزیز، تا حالا هیچ وقت شده که بخواهید ببینید آیا عینک آفتابیتون پلاروید هست یا نه؟ در این پست 3 روش بسیار ساده یادتون میدم تا بتونید این موضوع رو بفهمید:

  • ویژگی پلاروید، پلاریزه کردن یا قطبی کردن نور است. لذا اگر دو صفحه پلاروید با 90 درجه چرخش روی هم قرار گیرند، هیچ نوری نباید از آنها عبور کرده و سیاه دیده شود.
1- در هنگام خرید عینک به دنبال اونایی باشید که برچسب تست پلاروید دارن. برای این کار باید با عینک به برچسب نگاه کنید و در همین حال یواش یواش تا 90 درجه عینک رو بچرخونید. اگه عینک پلاروید باشه برچسب به تدریج تیره و تیره تر میشه (تا جاییکه یا دیگه دیده نمیشه یا خیلی تیره دیده میشه).  

2- اگه عینک انتخابیتون برچسب تست پلاروید نداشت، از فروشنده بخواید یه عینک دیگه مشابهش بهتون بده، اونوقت با قرار دادن دو شیشه از دوعینک مطابق شکل و چرخوندن یکی از اونا تا 90 درجه و همزمان نگاه کردن به یک منظره، اگر عینک پلاروید باشه، شما به مرور شاهد تاریک تر شدن منظره خواهید بود.

 

3- به جای عینک دوم میتونید از صفحه LCD استفاده کنید چون صفحات LCD هم مانند یک پلاروید عمل میکنند (به همین دلیل مانند مانیتورهای قدیمی برای چشم مضر نیستند). با عینک به صفحه ی LCD نگاه کنید و همزمان عینک را تا 90 درجه بچرخانید، اگر تصویر مشاهده شده به تدریج تاریک تر و تاریک تر شد، عینک انتخابی شما پلاروید است.

 

 

 



دو شنبه 26 اسفند 1392برچسب:, :: 14:26 ::  نويسنده : صادق

عیدت مبارک

کارت پستال تبریک نوروز93 مبارک

کارت پستال عید نوروز مبارک,کارت پستال نوروز93 مبارکباد,کارت تبریک عید نوروز93,عکس تبریک عید نوروز1393,کارت پستال سال نو مبارکباد,عکس نوشته تبریک عید نوروز93,تصویر نوشته تبریک عید باستانی نوروز,عکس تبریک عید نوروز93 برای وبلاگ,عکس زیبای تبریک سال نو93,عکس یا مقلب القلوب سال جدید1393,متن تبریک عید نوروز 93با عکس,کارت تبریک عید نوروز93 برای دوست,عکس تبریک عیدنوروز93 برای عشق,کارت پستال دست ساز تبریک عیدنوروز1393,طراحی کارت پستال تبریک عید نوروز93 ایرانی,تبریک نوشته عیدنوروز,سال 1393 مبارک باد,کارت پستال بایرام موبارک اولسون,عکس سال 1393 موبارک,کارت پستال وعکس تبریک عید نوروز1393 مبارک

کارت پستال نوروز 1393,عکس تبریک نوروز 1393,کارت سالنو 93 ,عکس تبریک عیدنوروز93,عکس نوشته عید 93,یا مقلب القلوب 1393,تبریک سال نو 93,عکس تبریک بهار93,عکس نوروزت مبارکباد,سفره نوروز 1393 با تبریک عید,اس ام اس تبریک عید93,پیامک تبریک عید با عکس,نوشته های تبریک عید با عکس,کارت پستال دست ساز سال نو 1393,تبریک دلنوازانه عیدنوروز رسمی و عاشقانه,تبریک سال جدید,کارت نوشته عید,کارت ویزیت تبریک عیدنوروز,ecart norooz93,cartpostal عیدنوروز93,تبریک نوشته عیدانه مبارک,تبریک فرا رسیدن بهار زندگی,بهار 1393 مبارک,عید93,بایرام مبارک,تبریک بایرام 1393

خــــدایا !

تقدیر خوبان را در بهــــار سبز و خرم ، آنگونه زیبا بنویس که جز لبخند آنها،چیز دیگری نبینم

ســــال نو مبارک

خودت گفتی وعده در بهـــار است / بهــار آمد دلـــم در انتظـــار است

بهار هر کسی عیــد است و نوروز / بهـــار عاشــقان دیـــدار یار است

آرزو دارم نــــوروزی که پیش رو داری, آغـــــــاز روزایی باشد که آرزو داریروزگارت رنگ عشق،سالیانت پر فروغ،غصه باشد از تو دور

سال نو مبارک

عکس فانتزی تبریک عیدنوروز93,پیغام تبریک فانتزی عید نوروز,کارت پستال فانتزی عید نوروز,اس ام اس تبریک با عکس فانتزی عید نوروز,اسب فانتزی تبریک نوروز,عکس فانتزی سال نو93,کارت پستال فانتزی سال نو1393,عکس نوشته انگلیسی سال نو93,کارت پستال انگلیسی تبریک سال نو93,عکس های فانتزی تبریک انگلیسی عید نوروز93,پیامک تبریک عید نوروز با عکس فانتزی,اسمس تبریک عید نوروز,پیغام فانتزی تصویری عیدنوروز93,سال اسب نوروزی93,عکس تبریک فانتزی سال نو شمسی93

زلال ترین شبنــم شــادی را همیشه بر لبانت آرزو دارم

نه برای امروزت بلکه برای فردای هر روزت

عیدت مبارک

بهــار ثانیـه ثانیـه مـی آید

و اینــجا کسی هست که به اندازه شکوفه های بهاری برایت آرزوهای خوب دارد

نه زمستانی باش که بلـرزانی و نه تابستــانی باش که بسـوزانی

بهـــاری باش که برویانی

ماه من چهره برافروز که آمد شـب عیـد / عیـد بر چهره چـون ماه تو می باید دید

نوبت سـال کهـن با غم دیرینه گذشت / سال نـو با طـرب و غلغله شوق دمید


کارت پستال تبریک عید نوروز,عکس تبریک سال نو,کارت تبریک عید نوروز,عکس فانتزی تبریک عیدنوروز93,تبریک عیدنوروز,کارت نوشته عیدنوروز,کارت پستال فانتزی و کارتونی زیبای تبریک عیدنوروز,کارت تبریک,عکس نوشته نوروزتان پیروز,عید نوروز مبارک با حاجی فیروز,سال جدید مبارک,عیدت مبارک,عکس عید نوروز 1393,کارت تبریک عیدنوروز1393,کارت تبریک فانتزی عیدنوروز93,کارت پستال عیدنوروز1393,کارت پستال بسیار شیک عیدنوروز93,شیپور زیبا با کارت پستال نوروز 93 مبارکباد,کارت پستال حاجی فیروز93,عکس تبریک عید با حاجی فیروز,عکس رقص نوروزی حاجی فیروز,کارت پستال محشره عیدنوروز93,فتوکده تبریک عید نوروز 1393,تصویر نوشته تبریک عیدنوروز93,عکسنوشته های تبریک زیبای نوروزی93,ماهی و سبزه و حاجی فیروز نوروز عید93

سفره های هفت سین1393

  عکس کارت پستال عید نوروز93,عکس کارت تبریک دست سازز عیدنوروز93,عکس واسه تبریک روز عید,عکس نوشته عیدنوروز93مبارک,عکس یا مقلب القلوب دست نوشته زیبا,عکس کارت تبریک عید نوروز 1393,عکس کارت نوشته یا مقلب القلوب عید93,جدیدترین کارت پستال برای تبریک عید,عکس شیک برای تبریک عید,عید نوروز93,عکس تبریک سال نو93,عکس تبریک سال نو 1393,کارت پستال سال نو1393,عکس نوشته تبریک عید با سفره عیدنوروز93,شمع عاشقانه سفره عیدنوروز93,happy norooz93,eCart norooz93,happy norooz iran93,happy eyd93,cartpostal norooz93,sale no mobarak,sale 1393 mobarak bad,ax photokade norooz,image cart postal93، سفره عید۹۳

7sin1393 (3)

کارت تبریک نوروز مبارک,عکس تبریک عید نوروز1393,کارت پستال تبریک رسمی عید نوروز93,کارت پستال تبریک عید نوروز برای دوست,کارت پستال دیجیتال تبریک عیدنوروز93,کارت تبریک نوروزتان مبارک,عکس تبریک نوروز1393,عکس نوشته تبریک عید نوروز 1393,کارت تبریک عید نوروز با عکس اسب حیوان سال93,تصویر نوشته عید نوروزتان مبارک باشد,کارت پستال تبریک عید93,شعر تبریک عید نوروزحافظ با عکس,کارت پستال ساقیا آمدن عید مبارک بادت,کارت پستال ساقیا عید آمد,کارت پستال دست ساز تبریک عید نوروز

 

 

 

 

 

 

 



دو شنبه 26 اسفند 1392برچسب:, :: 14:7 ::  نويسنده : صادق

ای خدای دگرگون کننده دلها و دیده ها
ای تدبیر کننده روز و شب
ای دگرگون کننده حالی به حالی دیگر
حال مارا به بهترین حال دگرگون کن
سال نو مبارک

عید نوروز 1393را پیشاپیش تبریک می گویم

اس ام اس و پیامک مخصوص نوروز 1390 - www.RadsMs.com

خداوندا ! در این آخرین روزهای سال دل من و دوستانم را چنان در جویبار زلال رحمتت شستشو ده که هر کجا تردیدی هست ایمان، هر کجا زخمی هست مرهم، هر کجا نومیدی هست امید و هر کجا نفرتی هست عشق، جای آنرا فرا گیرد
پیشاپیش سال نو مبارک

اس ام اس عید نوروز, پیام تبریک نوروز

سایه حق،سلام عشق ،سعادت روح،سلامت تن،سرمست بهار،سکوت دعا،سرور جاودانه
این است هفت سین آریایی
پیشاپیش عیدتان مبارک



درباره وبلاگ


به وبلاگ خوش آمدید از حسن انتخاب شما کمال تشکر راداریم لطفا نظرات و پیشنهادات خودتان را بنویسید. با تشکر
١فرهنگي تغييرات وتکنولوژي-ديني
تبریک سال نو خداوند کدام گناه‌ها را نمی‌بخشد؟ اطلاعات نماز اطلاعات عمومی دینی میلاد امام حسن مجتبی (ع) بر مسلمین مبارکباد تبریک میلاد باسعادت حضرت محمد(ص9 و امام صادق (ع) داستان شیطان و مرد نماز گزار دانستنی های جالب و مفید از بین بردن بوی سیر و رفع بوی پیاز از دهان... اعمال ماه ذی القعده حلول ماه رمضان را پیشاپیش تبریک می گویم نكته‌های خواندنی درباره حضرت زهرا(سلام الله علیها) آغاز کار با نام خدا معنی ایمان ازدیدگاه امام علی (ع) روغن نارگیل چه خواصی دارد ورمی کمپوست چیست ؟ زندگی نامه شهید مسلم فشایی به همراه وصیت نامه اش تفسیر سوره یس دانستنیهای جالب و عجیب علمی!!! معجزه‏اى از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) عوامل مؤثر بر سلامت نظام اداري و رشد ارزش‌هاي اخلاقي در آن امید بخش‌ترین آیه قرآن کریم از زبان رسول اکرم(ص) نقش فرهنگ در پيشبرد اهداف استراتژيك سازما نها فرا رسیدن سال 1395را پیشاپیش تبریک می گویم فرهنگ و استراتژي یک دنیا شگفتى در یک پرنده كوچک ویژگی خاص «آیة‌الکرسی» فرهنگ سازماني از نقطه نظر رابرت كويين پیشاپیش شب یلداتان مبارک اسرار آفرينش در قرآن-قسمت نخست اربعين امام حسين عليه السلام چگونه عمر لپ تاپ مان را افزایش دهیم؟ رنگ شناسی در معماری فرارسيدن مام محرم ايام سوگواری سرور آزادگان جهان امام حسين (ع) را تسليت می گوييم پیشاپیش عید غدیر خم بر همه مسلمانان مبارک عيد قربان؛ روز ذبح نفس با تيغ تقوا لقب قائم علیه السّلام چرا بعضی از ویروس ها از دید ویروس کش پنهان می مانند ؟ از قلب ویندوز خود نسخه ی پشتیبان تهیه کنید پیشاپیش عید فطر را تبریکی گوییم عید مبارک باد مدیریت اسلایدهای چندبخشی در پاورپورینت 12 برند گرانقیمت خودروسازی جهان 25 مکان برتر گردشگری دنیا حلول ماه مبارک رمضان بر شما مبارک باد تصاویری زیبا از طبیعت روستای شیخ مصطفی سرولایت در آبشار یخی آبنیک+تصاویر
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی وآموزشی وگردشگری و آدرس nnjj.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان