علمی وآموزشی و مذهبی وگردشگری و جهانگردی
آموزشی ومذهبی و جهانگردی و علمی
 
 
یک شنبه 25 خرداد 1393برچسب:, :: 15:5 ::  نويسنده : صادق

آموزش تصویری نصب ویندوز XP

برای نصب ویندوز XP دو شیوه وجود دارد. در حالت اول ممكن است شما در سیستمتان نسخه های دیگری از ویندوز را نصب كرده باشید. در این حالت با قرار دادن سی دی ویندوز XP می توانید شروع به نصب این برنامه بكنید. در حالت دوم كه ما در اینجا به توضیح جامع آن می پردازیم یا در سیستم تان از قبل ویندوز نصب نشده است یا دچار مشكل شده و قابل اجرا نیست یا اینكه شما می خواهید خودتان كنترل كامل بر روی فرایند نصب اعمال كنید.

در این وضعیت شما باید ابتدا سیستم را از طریق CD-ROM راه اندازی كنید. بسته به نوع سیستم تان باید درایو راه انداز سیستم خود را از هارد به CD-ROM تغییر دهید.

در Mother Board های جدید گزینه ای با نام Boot وجود دارد كه می توانید آن را انتخاب كنید . سپس با فلش های جهت دار بر روی گزینه اول رفته و كلید Enter را فشار دهید. از لیست نمایان شده CD-ROM را انتخاب كنید . برخی از Mother Board ها در این قسمت نام CD-ROM شما را نشان می دهند. مثلاً اگر شما از مدل ASUS استفاده می كنید این نام را مشاهده خواهید كرد. در صورتی كه در گزینه های پائینی نام CD-ROM شما انتخاب شده است می توانید با استفاده از كلید های “+” یا “-“ صفحه كلید ترتیب قرار گیری آنها را تغییر دهید. توجه داشته باشید كه برای نصب ویندوز حتماً باید CD-ROM در اولین گزینه قرار گیرد.

در سیستم های قدیمی تر Boot سیستم اصولاً در حالت A/C قرار دارد كه باید به CD-ROM تغییر كند.

پس از اعمال این تغییرات كلید F10 را فشار داده و با انتخاب گزینه Y تغییرات اعمال شده را ذخیره كنید.

سیستم را مجدداً Restart كنید و پس از نمایان شدن كلید Press any Key … یكی از كلید های صفحه كلید را فشار دهید تا سیستم از طریق سی دی Boot شود .

برنامه شروع به كپی فایلهای مورد نیاز خود می كند.

سپس مطابق شكل زیر با پنجره ای با سه گزینه مواجه خواید شد كه با فشار دادن كلید ENTER ویندوز شروع به نصب می كند.

فشردن كلید R در سیستم باعث مرمت و بازسازی اطلاعات ویندوز قبلی شما می شود( این گزینه برای مواردی استفاده می شود كه شما از قبل بر روی سیستم خود ویندوز XP نصب كرده اید ولی با بروز مشكلاتی نمی توانید به درستی از آن استفاده كنید و این قسمت سعی در كپی و بازسازی برخی فایلهای مورد نیاز كرده و سیستم را مجدداً در وضعیت اجرایی و عملیاتی قرار می دهد)

فشردن كلید F3 نیز امكان خروج از مراحل نصب را فراهم می كند.

 

 برای ادامه نصب كلید ENTER را فشار دهید . پنجره ای مطابق شكل زیر نمایان شده كه شرح توضیحات مربوط به توافق نامه استفاده از این سیستم عامل است . با انتخاب كلید F8 از این صفحه عبور كنید.

 

 

برنامه Setup شروع به بررسی سیستم شما كرده تا نسخه های قبلی سیستم عامل ویندوز را در صورت وجود در سیستم تشخیص می دهد. پس از بررسی سیستم پنجره ای همانند شكل زیر نمایان شده و درایو های سیستم شما را لیست می كند. شما در این قسمت می توانید مسیری كه برای نصب ویندوز مورد استفاده قرار می گیرد را تعیین كنید.

تصویر زیر مربوط به حالتی است كه سیستم از قبل فاقد هیچ نوع سیستم عاملی بوده و هارد آن نیز پارتیشن بندی و فرمت نشده است . فضای هارد مذكور بصورت Unpartitioned و 4 گیگابایت نشان داده شده است.

شما می توانید برای نصب ویندوز این فضا را تقسیم كنید. تقسیم فضا در این مرحله همانند استفاده از فرمان Fdisk صورت می گیرد.

برای این منظور كلید C در صفحه كلید را انتخاب كرده و سپس در پنجره بعدی فضای مورد نظر خود را در آن وارد كنید.

پس از تایید مجدداً به صفحه Unpartitioned ارجاع داده می شوید. مجدداً بر روی فضای Unpartitioned رفته و كلید C را انتخاب كنید. در این مرحله اگر مایل بودید درایو های دیگری ایجاد كنید فضای مورد نیاز را وارد كنید و در غیر این صورت كلید Enter را فشار دهید تا كل فضای باقی مانده به درایو دوم اختصاص داده شود.

اگر از قبل سیستم شما پارتیشن بندی شده یا اگر سیستم عاملی از قبل بر روی آن نصب می باشد شما می توانید درایو مورد نظر خود را جهت نصب ویندوز انتخاب كنید.

توجه : در صورتی كه می خواهید سیستم عامل ویندوز قدیمی خود ( مثلاً 98 یا 2000 یا ME یا ... ( را حفظ كنید، نباید ویندوز XP را بر روی درایوی كه این سیستم عامل ها در آن نصب شده اند ، نصب كنید . انجام این كار با تداخل در برنامه ها و پوشه های شما بالاخص پوشه Program Files ، باعث بروز برخی ایرادات خواهد شد.همانطور كه در بالا عنوان شد، اگر شما سیستم خود را از قبل پارتیشن بندی كرده باشید در این پنجره نام آنها را مشاهده خواهید كرد. حال ممكن است شما بخواهید قبل از پیاده سازی و نصب ویندوز XP تغییری در تعداد یا حجم پارتیشن های خود ایجاد كنید.

برای این كار باید بر روی نام درایو مورد نظر رفته و كلید D را در صفحه كلید انتخاب كنید. در پنجره بعدی و برای تایید حذف كلید L را فشار دهید. پس از انتخاب این گزینه مجدداً در صفحه با فضایی تحت عنوان Unpartitioned مواجه خواهید شد كه باید مطابق روض فوق الذكر آن را به درایو خاصی تخصیص دهید.

در برخی موارد پس از تخصیص فضا و پارتیشن بندی ، فضایی اندك بصورت Unpartitioned باقی می ماند كه می توانید از آن صرفنظر كنید.

توجه : حذف یك پارتیشن باعث از بین رفتن كل اطلاعات موجود در آن خواهد شد. از این رو حتماً قبل از انجام چنین كاری اطلاعات پارتیشن خود را بررسی كرده و در صورت نیاز نسخه پشتیبانی از آن تهیه كنید.



ادامه مطلب ...


پیشاپیش ولادت حضرت امام حسین (ع) وحضرت امام سجاد(ع)و حضرت ابوالفضل العباس(ع) راتبریک می گویم

ولادت سه نور ولایت بر شما مبارک

ماه میلاد سه پرچم دار عشق

دلبر و دلداده و دلدار عشق

ماه میلاد سه ماه عالمین

سید سجاد و عباس و حسین(ع

سه نور آمد به عالم پر ز احساس

معطر هر سه از عطر گل یاس

سه نور تابناک آسمانی

حسین بن علی ، سجاد و عباس

3emam 300x218 اس ام اس ولادت امام حسین(ع)وحضرت ابوالفضل العباس(ع)وامام سجاد(ع)



شنبه 3 خرداد 1393برچسب:, :: 11:31 ::  نويسنده : صادق

 آیا می‌دانید زیباترین ساختمان‌های جهان کدامند؟ در بین این همه عجایب معماری که نشانگر توانایی مهندسان و هنرمندی ذهن بی‌کران بشر است سعی کرده‌ایم چند تایی از برترین بناهای دنیا را گردآوری کنیم. پس اگر قصد جهانگردی به سرتان زده و پول درست و حسابی دارید حتما از این ساختمان‌ها نیز بازدید نموده و وصفش را برایمان کامنت کنید!


در همین ابتدا تکلیف خودمان و شما را روشن کنیم، این فهرست چیزی شبیه 10 ساختمان برتر دنیا یا مقالات مشابه نیست! مگرنه چه بسیار است از این دست فهرست‌های چندتایی که می‌توان آن را با سازه‌ها، خانه‌ها، آسمان خراش‌ها و سالن‌های تئاتر پر کرد. شاید برخی بگویند چرا ساختمان‌هایی چون برج میلاد(!)، ساختمان اپرای سیدنی، برج کرایسلر و غیره در این فهرست نیامده است، خواهش می‌کنیم در نظر داشته باشید که این اولین مقاله از این سری مطالب درباره سازه‌هایی با معماری چشمگیر و قابل توجه است و به همین یک مورد نیز ختم نخواهد شد.

موزه گوگنهایم، اسپانیا

  معرفی ۱۰ بنای زیبای جهان,زیباترین بناهای تاریخی جهان,زیباترین آثار تاریخی جهان

 برخی منتقدین شاید معتقد باشند که موزه گوگنهایم از آثار فرانک گری که در شمال اسپانیا و در شهر بیلبائو ساخته شده است و از سال 1997 به روی عموم باز است، بیشتر شبیه یک قوطی بازکن فلزی است! اما صبر کنید، این سازه یکی از تاثیرگذارترین و چشمگیرترین ساختمان‌ها با معماری مدرن در دنیاست. این بنا که دارای قطعاتی از جنس تیتانیوم و مجموعه‌ای از بلوک‌های به هم وصل شده است، توانسته با حال و هوای صنعتی شهر بیلبائو هماهنگ شده و از طرف دیگر شباهت زیادی به موزه گوگنهایم نیویورک دارد که به هنر مدرن اختصاص یافته و در آن می‌توانید آثار زیبایی از هنرمندان معاصر را بیابید؛ همچنین این بنای چند طبقه از هیچ پله‌ای استفاده نشده و ارتباط بین طبقات از طریق راهروی مارپیچی امکان پذیر است.

قصر پوتالا، تبت

  معرفی ۱۰ بنای زیبای جهان,زیباترین بناهای تاریخی جهان,زیباترین آثار تاریخی جهان

 بر بلندی شهر لهاسا که پیش‌تر مقر دولتمردان تبتی و اقامتگاه زمستانه دالای لاما بوده است. ساختمان عظیم 13 طبقه‌ی قصر پوتالا به چشم می‌خورد، این بنا که به سبک معابد سنتی بودائیان ساخته شده دارای صدها اتاق است. نقل است که در قرن هفتم میلادی بیش از هفت هزار کارگر در ساخت این قصر مشارکت داشته‌اند. این ساختمان که هم‌اکنون یکی از موزه‌های دولتی چین به حساب می‌آید در فهرست میراث یونسکو نیز به ثبت جهانی رسیده است.

کتابخانه اسکندریه، مصر

  معرفی ۱۰ بنای زیبای جهان,زیباترین بناهای تاریخی جهان,زیباترین آثار تاریخی جهان

 اهرام ثلاثه جیزه، نمادی از گذشته و کتابخانه اسکندریه نشانی از مصر نوین است. این بنا همانند صفحه‌ای است که به صورت زاویه دار کار گذاشته شده باشد. به طور قطع می‌توان این کتابخانه را که ساخت آن در سال 2002 به اتمام رسید یکی از پدیده‌های معماری هزاره به حساب آورد. طرح اصلی این ساختمان از کتابخانه اسکندریه که یکی از مهم‌ترین ساختمان‌های کلاسیک جهان بوده و در قرن سوم پیش از میلاد وجود داشته، اقتباس شده است. زاویه‌دار بودن ساختمان ریشه در این باور دارد که خورشیدی دیگر بر فراز دریای مدیترانه به درخشش درمی‌آید. جالب است بدانید که فضای داخلی این مجموعه قادر است بیش از هشت میلیون کتاب را در خود جای دهد.


ساگرادا فامیلیا، اسپانیا

 معرفی ۱۰ بنای زیبای جهان,زیباترین بناهای تاریخی جهان,زیباترین آثار تاریخی جهان

  به طور قطع این ساختمان یکی از خارق العاده‌ترین کلیساها در جهان است، که ساخت آن به طراحی بنام آنتونیو گادی باز می‌گردد. برج و باروهایی که در این کلیسا وجود دارد به دست‌های هشت پایی می‌ماند که در این ساختمان پنهان شده! شروع ساخت ساگرادا فامیلیا از 1882 میلادی آغاز شده ولی به دلیل ایده‌ی آرمانگرایانه و بلندپروازی‌های طراح آن، روند ساخت و ساز بنا هنوز به پایان نرسیده است! قرار است در پایان کار کل کلیسا شامل سه سردر و 18 برج باشد که بلندترین آن به ارتفاع 170 متر نمادی از حضرت عیسی مسیح (ع) است. علی‌رغم اینکه قرار بود پروژه ساخت تا سال 2026 مقارن با یکصدمین سالگرد مرگ گادی، به درازا بیانجامد، اما به نظر می‌رسد چیز زیادی از ساخت آن باقی نمانده! این سازه یکی از مهم‌ترین نمادهای شهری بارسلونای اسپانیا به حساب می‌آید که سالانه دها هزار گردشگر را به سوی خود جذب می‌کند.

تاج محل، هندوستان

  معرفی ۱۰ بنای زیبای جهان,زیباترین بناهای تاریخی جهان,زیباترین آثار تاریخی جهان

 تاج محل یکی از مشهورترین بناهای عاشقانه جهان است که حتی شاعر بلندآوازه هندی تبار، رابیندرانات تاگور آن را به «قطره اشکی بر چهره‌ی ابدیت» یاد کرده است. تاج محل در منطقه آگرای هند و به دستور شاه جهان که از مرگ همسر دلبندش سخت متاثر شده بود، ساخته شد. گفتنی است ممتاز‌محل، همسر شاه در زمان زایمان چهاردهمین شاهزاده در سال 1631 میلادی جان به جان آفرین تسلیم کرد. در ساخت تاج محل از مرمر ناب سفید رنگ استفاده شده که جلوه‌ای خاص به این بنای تاریخی – عاشقانه داده است. اگر قصد بازدید از این نماد رمانتیک را در کشور هفتاد و دو ملت دارید، حتماً این راهنما را ملاحظه فرمایید.

مسجد امام (نقش جهان)، ایران

  معرفی ۱۰ بنای زیبای جهان,زیباترین بناهای تاریخی جهان,زیباترین آثار تاریخی جهان

 این مسجد که در کنار یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های دنیا (نقش جهان) قرار گرفته، نماد مشهوری از نصف جهان است. مسجد امام یکی از عجایب معماری جهان به شمار می‌رود که تمام سطح داخلی و خارجی آن با کاشی‌های آبی رنگ زیبای ایرانی پوشیده شده است. مسجد امام که روند ساخت آن از قرن 17 میلادی آغاز شد دارای گنبدی مرکزی به ارتفاع 54 متر و ایوانی به ارتفاع 30 متر است که از نشانه‌های برتر معماری دوره صفویه به حساب می‌آید. این مسجد که با زاویه 45 درجه نسبت به میدان ساخته شده در مسیر قبله مسلمانان و روبروی کعبه است. گفتنی است به جهت کاشی کاری سطح خارجی بنا، در ساعات مختلف روز و با توجه به شدت نور، رنگ ساختمان قدری تفاوت می‌کند که جلوه‌ای خاصی به این سازه می‌بخشد.

قصر زمستانه، روسیه

  معرفی ۱۰ بنای زیبای جهان,زیباترین بناهای تاریخی جهان,زیباترین آثار تاریخی جهان

این ساختمان پسته‌ای رنگ زیبا که در کناره رودخانه نوا در سنت پطرزبورگ واقع شده از آثار فراچسکو بارتولومئو راسترلی است که به عنوان اقامتگاه زمستانه تزار روسیه مورد استفاده قرار می‌گرفت. شکل ظاهری آن به صورت یک بلوک است و تمامی جزئیات طراحی دوره باروک در آن رعایت شده است. حاشیه کناری که در بالای بنا قرار دارد و مجسمه‌هایی که در آن کار شده، بیشتر به این می‌ماند که این افراد قصد شیرجه زدن در رودخانه نوا را دارند! شباهت زیاد آن به معماری اروپایی و حضور آن در قلب روسیه از جذابیت‌های این قصر است.

دژ کردان (قلعة الحصن)، سوریه

  معرفی ۱۰ بنای زیبای جهان,زیباترین بناهای تاریخی جهان,زیباترین آثار تاریخی جهان

 این قلعه که در یکی از بلندی‌های سوریه واقع شده با قدمت 800 ساله‌اش توانسته در برابر فرسایش و جفای زمانه طاقت آورده و به اعتقاد تی‌یی لورنس «یکی از زیباترین قلعه‌های جهان» را شکل داده است. این قلعه به سبک و سیاق معماری قرون وسطایی ساخته شده است و دارای بدنه‌ای بیرونی ضخیم است که بنای داخلی را از خارجی تمیز می‌دهد. در داخل آن با شهر کوچکی روبرو می‌شویم که دارای یک کلیسای نقلی، حمام‌ها، سالن‌های بزرگ و سرسرایی به سبک گوتیک است. مهم‌ترین نشانه قدمت این بنا علف‌های هرزی است که در جای جای دیوارها و کف رشد کرده‌اند و نمایی ویژه به آن بخشیده‌اند. شاید این قلعه نیز به یک اصلاح حسابی نیاز داشته باشد!


موزه اسکار نیمییر، برزیل

  معرفی ۱۰ بنای زیبای جهان,زیباترین بناهای تاریخی جهان,زیباترین آثار تاریخی جهان

 اسکار نیمیر یکی از طراحان برجسته‌ای است که در شکل گیری برزیلیا، پایتخت برزیل نقش زیادی داشته است. این موزه که در کاریتیبا واقع شده دیدگاه زیبایی شناختی شما را به چالش می‌طلبد. همچون سایر ساختمان‌های مهم، نمای آن به گونه‌ای است که عاشقانه دوستش خواهید داشت یا اینکه به شدت از آن بیزار خواهید شد! این بنا دارای یک گالری اصلی، نمای بالائی زرد رنگ و راهرویی شیب دار در بالای آب نما است. فضای داخلی موزه که به «موزه چشم» معروف است تلفیقی از زیبایی و وسواس طراح را به خوبی نشان می‌دهد.


ایاصوفیه، ترکیه

  معرفی ۱۰ بنای زیبای جهان,زیباترین بناهای تاریخی جهان,زیباترین آثار تاریخی جهان

 ایاصوفیه مهم‌ترین نماد شهر استانبول می‌باشد که در قلب این پایتخت دوتکه آسیایی – اروپایی واقع شده است. این مسجد دارای چهار مناره سنگی است که در صده ششم میلادی به عنوان یک کلیسای ارتودوکس ساخته شده و بعدها به مسجد بدل گشت، که از 1935 نیز به عنوان موزه از آن استفاده می‌شود. جالب است بدانید این سازه عظیم الجثه تنها در مدت پنج سال ساخته شده و دارای گنبد پرابهت با ارتفاع 56 متر است. از آنجا که پایه‌های این گنبد دارای پنجره‌های متعددی است، از نمای داخل به نظر می‌رسد که گنبد مسجد در بالای ابرهای معلق است!



درباره وبلاگ


به وبلاگ خوش آمدید از حسن انتخاب شما کمال تشکر راداریم لطفا نظرات و پیشنهادات خودتان را بنویسید. با تشکر
١فرهنگي تغييرات وتکنولوژي-ديني
تبریک سال نو خداوند کدام گناه‌ها را نمی‌بخشد؟ اطلاعات نماز اطلاعات عمومی دینی میلاد امام حسن مجتبی (ع) بر مسلمین مبارکباد تبریک میلاد باسعادت حضرت محمد(ص9 و امام صادق (ع) داستان شیطان و مرد نماز گزار دانستنی های جالب و مفید از بین بردن بوی سیر و رفع بوی پیاز از دهان... اعمال ماه ذی القعده حلول ماه رمضان را پیشاپیش تبریک می گویم نكته‌های خواندنی درباره حضرت زهرا(سلام الله علیها) آغاز کار با نام خدا معنی ایمان ازدیدگاه امام علی (ع) روغن نارگیل چه خواصی دارد ورمی کمپوست چیست ؟ زندگی نامه شهید مسلم فشایی به همراه وصیت نامه اش تفسیر سوره یس دانستنیهای جالب و عجیب علمی!!! معجزه‏اى از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) عوامل مؤثر بر سلامت نظام اداري و رشد ارزش‌هاي اخلاقي در آن امید بخش‌ترین آیه قرآن کریم از زبان رسول اکرم(ص) نقش فرهنگ در پيشبرد اهداف استراتژيك سازما نها فرا رسیدن سال 1395را پیشاپیش تبریک می گویم فرهنگ و استراتژي یک دنیا شگفتى در یک پرنده كوچک ویژگی خاص «آیة‌الکرسی» فرهنگ سازماني از نقطه نظر رابرت كويين پیشاپیش شب یلداتان مبارک اسرار آفرينش در قرآن-قسمت نخست اربعين امام حسين عليه السلام چگونه عمر لپ تاپ مان را افزایش دهیم؟ رنگ شناسی در معماری فرارسيدن مام محرم ايام سوگواری سرور آزادگان جهان امام حسين (ع) را تسليت می گوييم پیشاپیش عید غدیر خم بر همه مسلمانان مبارک عيد قربان؛ روز ذبح نفس با تيغ تقوا لقب قائم علیه السّلام چرا بعضی از ویروس ها از دید ویروس کش پنهان می مانند ؟ از قلب ویندوز خود نسخه ی پشتیبان تهیه کنید پیشاپیش عید فطر را تبریکی گوییم عید مبارک باد مدیریت اسلایدهای چندبخشی در پاورپورینت 12 برند گرانقیمت خودروسازی جهان 25 مکان برتر گردشگری دنیا حلول ماه مبارک رمضان بر شما مبارک باد تصاویری زیبا از طبیعت روستای شیخ مصطفی سرولایت در آبشار یخی آبنیک+تصاویر
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی وآموزشی وگردشگری و آدرس nnjj.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان