علمی وآموزشی و مذهبی وگردشگری و جهانگردی
آموزشی ومذهبی و جهانگردی و علمی
 
 
چهار شنبه 7 اسفند 1392برچسب:, :: 13:40 ::  نويسنده : صادق

پل تاریخی گاران که در 12کیلومتری مریوان قرار دارد مربوط میشود به دوران پس از اسلام ومتعلق است به دوران صفویه که به علت قرار گرفتن در مسیر رودخانه خروشان گاران در طول گذر زمان مقداری فرسایش یافته و باز سازی شده است .این پل تاریخی زیبا توسط حکام اردلان ساخته شده است این اثر زیبا در تاریخ

25اسفند 1379به عنوان یک اثر ملی به ثبت رسیده است.



چهار شنبه 30 بهمن 1392برچسب:, :: 15:43 ::  نويسنده : صادق
شنبه 12 بهمن 1392برچسب:, :: 17:17 ::  نويسنده : صادق

 مقدمه :

بدون ترديد پوشش اسلامي براي زنان، از ضروريات دين مقدس اسلام است، چنان که آيات متعددي از قرآن بر اين مطلب دلالت دارند.1 از طرفي مسأله حجاب يکي از جنجالي‏ترين مسائل دنياي ديروز و امروز است، به ويژه طرفداران اعلاميّه حقوق بشر، که با عنوان کردن «تساوي حقوق زن و مرد»، پوشش را براي زن دست و پاگير دانسته، و آن را برخلاف آزادي قلمداد و به عنوان حمايت از حقوق زن، مطرح مي‏نمايند، اين مسأله را بسيار حسّاس نموده است، در صورتي که پوشش اسلامي را بايد در مجموع ابعادش مورد تجزيه و تحليل قرار داد، که با توجّه به مجموع، به نفع زن و جامعه است، و نه تنها دست و پا گير نيست و تضادي با آزادي ندارد، بلکه زنان در عين حفظ پوشش اسلامي، مي‏توانند برترين فعاليّت‏هاي اجتماعي را داشته باشند، و در چارچوب آزادي‏هاي صحيح و مقبول، از حق آزادي خود بهره‏مند گردند، زيرا حجاب در اسلام به معناي پرده نشيني نيست، بلکه به معناي پوششي معقول براي جلوگيري از فساد، و حفظ کرامت زن است، و ما امروز در جمهوري اسلامي ايران مي‏بينيم که زنان در همه صحنه‏ها و عرصه‏ها، از مجلس قانون‏گذاري گرفته تا آموزش و پرورش و بيمارستان‏ها و ادارات، مي‏توانند در چهارچوب حفظ پوشش اسلامي، به کار و تلاش بپردازند، بي آن‏که حجاب اسلامي براي تلاش‏هاي آنان، مشکلي ايجاد کند، و حقّ آزادي صحيح آنها را تضييع نمايد.

 حجاب در اسلام از يک مسأله کلّي‏تر و اساسي‏تري ريشه مي‏گيرد، و آن اين است که اسلام مي‏خواهد انواع التذاذهاي جنسي، چه بصري و لمسي و چه نوع ديگر به محيط خانوادگي و در کادر ازدواج قانوني، اختصاص يابد، اجتماع منحصرا براي کار و فعّاليت باشد، برخلاف سيستم غربي عصر حاضر، که کار و فعّاليت را با لذّت‏جويي‏هاي جنسي به هم مي‏آميزد، اسلام مي‏خواهد اين دو محيط را کاملاً از يکديگر تفکيک کند».3
علاّمه اقبال لاهوري در اشعار نغز خود در اين رابطه، چنين مي‏سرايد:
بايد اين اقوام را تنقيد غرب شرق را از خود برد تقليد غرب
ني زرقص دختران بي‏حجاب قوت مغرب نه از چنگ و رباب
ني زعريان ساق و ني از قطع موست ني زسحر ساحران لاله روست
از همين آتش چراغش روشن است قوّت افرنگ از علم و فن است
مغز مي‏بايد نه ملبوس فرنگ علم و فن را اي جوان شوخ و شنگ

حضرتفاطمه(س)زن نمونه يا نمونه زن؟

الگو يکي از طرق سازندگي درمراحل مختلف زندگي است. بسياري از بي هدفي ها زاييده بي الگويي هاست. زبان الگو، زبان عمل است در   نتيجه تأثيري که الگو برافراد مي‌گذارد، بسيارعميق تر و ماندني تر ازگفتار است. به دليل اهميت الگو اديان الهي و مکاتب بشري سعي درارائه الگو ازنوع خود انسان داشته  اند و ازنقش الگو درآباداني و ويراني جوامع غافل نبوده اند  .
دين مبين اسلام  الگوها و شاخص‌هاي‌متعالي ‌ارائه داده و انسانها را به پيروي از سيره عملي و نظري آنان دعوت نموده است. اگر درمکاتب ساخته بشر، الگوي عملي وجود ندارد و آنان ناگزيرند ايده آليستي بينديشند، خوشبختانه درمکتب اسلام راستين يعني تشيع، الگوهاي بسياري وجود دارد.  
دامنه تأثير گذاري اسوه ها از نظر قرآن اعم از حوزه فردي، اجتماعي و تاريخي است . در حوزه فردي نقش سرمشقها اصلاح مناسبات اجتماعي و سياسي است و درعرصه تاريخي تأثير اسوه ها به تغيير و تحول در جهت گيريهاي تاريخي   ارتباط مي‌يابد.  
هم اکنون جا دارد به اين سؤال پاسخ گفته شود که آيا حضرت زهرا(س) الگوي زنان است يا الگوي انسان؟ و آيا سيره ايشان قابليت پيروي براي همه انسانها را دارد و يا مختص زنان مي‌باشد؟ پرواضح است که حضرت زهرا (س) الگوي کاملي براي همه انسانهاست و همه بشريت مي‌توانند با تأسي از سيره ايشان راه نجات و سعادت خود را طي نمايند.
کرامت ها وفضيلت ها مختص مردان نيست. چنانچه زنان جوهري داشته باشند، مسير تعالي وبالندگي معنوي براي آنان هموار است. اگر علي (ع) الگو ونمونه انسان کامل و ايده آل است در وجود مرد بودن، زهراي مرضيه نيز الگوي ايده آل انسان کامل است درمظهر زن بودن. قران وقتي مي‌فرمايد :« لقد کان لکم في رسول الله اسوة حسنة »( احزاب،33/ 31 ) مقصود از «لکم» همه انسان هاست،نه فقط مردان. اين مطلب درمورد حضرت زهرا (س) نيز صادق است .آنچه فاطمه (س) را اسوه و نمونه ساخته،کمال انساني اوست و بدين خاطر متعلق به عالم انسانيت است. ارزش هاي انساني اختصاص به زن يا مرد ندارد و به تبع آن اسوه هاي انساني نيز همين گونه اند. فاطمه(س) چنان که اسوه زنان است اسوه مردان نيزهست.( همانند پيامبران و امامان)
بين زن نمونه بودن و نمونه زن بودن تفاوت است ؛ زن نمونه يعني زني که سيره و روش او را همگان قادرند در زندگي اتخاذ واعمال نمايند و براساس سيره و سلوک او مسيرزندگي خويش را بپيمايند و نمونه زن يعني زني که ميان زنان نمونه و الگوست.

بالاترين ارزش زن از نظر حضرت زهرا عليهاالسلام

از منظر حضرت زهرا عليهاالسلام نزديک ترين حالات زن به خداوند متعال هنگامى است که خود را از ديد نامحرمان دور نمايد و در منزل خود به خانه دارى و تربيت فرزند و پذيرايى از همسر خود بپردازد. امام صادق عليه السلام به نقل از حضرت فاطمه عليهاالسلام دراين باره فرمود: «أَنَّ أَدْنَى مَا تَکُونُ مِنْ رَبِّهَا أَنْ تَلْزَمَ قَعْرَ بَيْتِهَا، نزديک ترين حالات يک زن به خداوند متعال زمانى است که در منزل مى ماند [و به امور خانه دارى و تربيت فرزند مى پردازد].»

آرى، يک زن مسلمان هرگز فرمان خداوند متعال را در مورد حفظ عفت و عصمت خود فراموش نمى کند و در طول زندگى حجاب خود را همانند گوهرى گرانبها پاسدارى مى کند. اين سخن معروف حضرت زهرا عليهاالسلام که ضامن پايدارى جوامع و مايه استحکام خانواده هاست، همواره بايد در معرض ديد بانوان مسلمان به ويژه دختران جوان باشد که فرمود: «خَيْرٌ لِلنِّسَاءِ أَنْ لَا يَرَيْنَ الرِّجَالَ وَ لَا يَرَاهُنَّ الرِّجَالُ؛ بهترين و نيکوترين عمل زنان آن است که [بدون ضرورت] مردان [نامحرم] را نبينند و مردان [نامحرم] نيز آنان را ننگرند.»

خوشبختى و سعادت زن و جامعه بهترين و نيکوترين عمل زنان آن است که [بدون ضرورت] مردان [نامحرم[ را نبينند و مردان [نامحرم[ نيز آنان را ننگرند. در همين جمله نهفته است که تا مى تواند از نامحرمان دورى کند و کمترين ارتباط را با آنان داشته باشد؛ امّا متأسفانه در عصر ما شياطين وسوسه گر و دشمنان اسلام تلاش مى کنند به هر وسيله و عنوانى زنان مسلمان را از هويت خود جدا کنند و به مجامع عمومى و معرض ديد نامحرمان بکشانند و به اين وسيله آنان را از اهداف اصلى خلقتشان بازدارند.

فرانس فانون نويسنده فرانسوى مى گويد: «نيروهاى اشغالگر در کشور مسلمان الجزائر مأموريت داشتند تا هويت و اصالت فرهنگى ملت الجزائر را نابود سازند و در اين راه حداکثر کوشش خود را بر تخريب مسئله حجاب و چادر زنان متمرکز کرده بودند؛ زيرا آن را نشانه مهم اصالت ملى زنان الجزائرى تلقى مى کردند. از ديدگاه استعمارگران هجوم به تار و پود جامعه اسلامى الجزائر ابتدا بايد از تحت تأثير قرار دادن زنان آغاز مى شد. دستگاه استعمارى فرانسه براى مبارزه با حجاب زنان و بيرون کشيدن آنان از کانون خانواده، مبالغ هنگفتى را اختصاص داده بود. آنها بر اين باور بودند که حجاب زن سدّ محکم و دژ عظيمى در برابر نفوذ غربيهاست. هر چادرى که کنار گذاشته شود، افق جديد و گام بلندى در تسلط استعمارگران بر کشورهاى اسلامى است. پس از ديدن هر زن مسلمانى که حجاب را کنار گذاشته است، اميد تسلط آنان ده برابر مى گردد. با هر چادرى که رها مى گردد، گويى جامعه اسلامى براى پذيرش و تسليم در برابر استعمارگران آماده تر مى شود.»



ادامه مطلب ...


دو شنبه 12 بهمن 1392برچسب:, :: 14:6 ::  نويسنده : صادق

وجود آب در اتمسفر سیارات پیشتر نیز در چند سیاره در خارج از منظومه شمسی گزارش شده بود، اما این اولین مرتبه بود که پژوهشگران موفق شدند میزان و شدت این علائم را در سیارات مختلف اندازه بگیرند و با یکدیگر مقایسه کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، ناسا از کشف نشانه های ضعیفی از وجود آب در اتمسفر اطراف پنج سیاره در دوردست‌ها خبر داد.
 ناسا در بیانیه خود اعلام کرد اندازه این سیاره‌ها با زمین متفاوت است، اما آنها سیارات بزرگی هستند که در پی نزدیکی به ستاره‌ای که حول آن می‌چرخند، با نام مشتری‌های داغ شناخته می‌شوند.

وجود آب در اتمسفر سیارات پیشتر نیز در چند سیاره در خارج از منظومه شمسی گزارش شده بود، اما این اولین مرتبه بود که پژوهشگران موفق شدند میزان و شدت این علائم را در سیارات مختلف اندازه بگیرند و با یکدیگر مقایسه کنند.

همه این پنج سیاره که به نام‌های «دابلیو ای ‌اس پی-17 بی»، «اچ دی 209458 بی»، «دابلیو ای ‌اس پی-12 بی»، «دابلیو ای ‌اس پی- 19 بی» و «ایکس 0 - 1 بی» شناخته می‌شوند، حول ستاره‌های نزدیک به خورشید می‌گردند، اما میزان وجود آب در فضای اطراف آنها متغیر است



چهار شنبه 2 بهمن 1392برچسب:, :: 20:36 ::  نويسنده : صادق

  تشخیص زودهنگام آپاندیس و جلوگیری از عوارض خطرناک آن     

در زمان پدر و مادرهای ما این بیماری خیلی ترسناک بود اما حالا زیاد از آن نمی ترسیم. هرچند وقت یک بار نام آن

را از اطرافیان خود می شنویم، انگار که تبدیل به یک بیماری عادی شده است، اما آیا تا به حال نگران ابتلای خود

به آپاندیسیت شده اید؟ بیشتر اوقات افراد با بی توجهی از کنار آن می گذرند، زیرا فکر می کنند که این بیماری

سراغ آنها نخواهد آمد. اما بهتر است بدانید آشنایی با علائم این بیماری می تواند به تشخیص زودهنگام آن و

جلوگیری از عوارض خطرناک آن کمک کند، بنابراین بهتر است تا آنجایی که می توانید اطلاعات خود را درمورد آن

افزایش دهید.



جمعیت روستا های دهستان برزنون بخش سرولایت سرشماری ۱۳۸۵

دهستان برزنون

تعدادزن

تعدادمرد

کل جمعیت

تعداد خانوار

نام روستا

*

*

*

*

ته منگان

154

147

301

63

قره گل

86

87

173

39

گاوكش

497

469

966

225

زهان

59

56

115

22

شترسنگ

73

71

144

28

كلاته حاجي

1762

1809

3571

864

برزنون

274

219

493

118

تيران

137

115

252

70

خيراباد

5

10

15

7

امامزاده حسين اصغر

3047

2985

6032

1437

جمع دهستان برزنون

9361

8601

17962

4805

جمع بخش سرولایت



شنبه 23 آذر 1392برچسب:, :: 14:12 ::  نويسنده : صادق

ایجاد بخش و تعیین مرکز

با تصویب ایجاد بخش سرولایت در سال 1323توسط هیئت دولت وقت ، بخش سرولایت با چهار دهستان با نام های دهستان ماروسک ، دهستان بار معدن ، دهستان اربقایی (اربقاین) و دهستان سرولایت تشکیل شد.این بخش بزرگ حدود یک سوم مساحت شهرستان نیشابور را در بر می گرفت.

دهستان ماروسک که در شرق و جنوب شرقی بخش قرار داشت ، روستای بار بزرگترین آبادی به شمار می آمد و روستاهای خانلق و ماروسک از دیگر آبادی های مهم بودند.این دهستان از سمت شمال با شهرستان های قوچان (بخش مرکزی )و مشهد(بخش چناران) مرز مشترک کوهستانی (کوه های بینالود) داشت. از شرق به بخش مرکزی نیشابور و جنوب به بخش تحت جلگه نیشابور منتهی می گردید. در غرب آن هم دهستان های سرولایت و بار معدن قرار داشتند.

دهستان بار معدن ، که در جنوب بخش قرار داشت ، روستای برزنون بزرگترین آبادی و روستای سرچاه از آبادی های مهم بود. در شرق آن دهستان ماروسک و در شمال دهستان سرولایت ، در غرب دهستان اربقاین و در جنوب بخش تحت جلگه نیشابور قرار داشتند.

دهستان اربقایی (اربقاین)،که در جنوب غربی بخش واقع شده بود ، روستای مشکان بزرگترین آبادی و روستای مرزان از آبادی های بزرگ بود.در شمال آن بخش بام وصفی آباد اسفراین (که البته آن زمان تابع سبزوار بود) قرار داشت. در غرب آن بخش مرکزی سبزوار و در جنوب بخش تحت جلگه نیشابور و در شرق ، دهستان بار معدن و در شمال شرقی دهستان سرولایت قرار داشت.

دهستان سرولایت که بزرگترین دهستان در بین چهار دهستان تشکیل دهنده بخش بود و در شمال آن قرار گرفته بود ، اگر چه آبادی پرجمعیت و بزرگ مانند سه دهستان دیگر نبود ، اما روستا های چکنه و ینگجه و عبدالله گیو از مهمترین آبادی ها بودند. دهستان سرولایت از شمال و شرق به شهرستان قوچان منتهی می شد. از غرب به بخش بام و صفی آباد اسفراین و از جنوب با دهستان های سه گانه (ماروسک – بارمعدن – اربقاین) همسایه بود.

برای تعیین مرکز بخش ، دهستان سرولایت در نظر گرفته شد.این دهستان بزرگترین دهستان بخش سرولایت بود . دهستان سرولایت دورترین دهستان از مرکز شهرستان نیشابور بود و قرابت های فرهنگی آن با شهرستان نیشابور کمتر از سه دهستان دیگر می باشد. منظور نگارنده از این قرابت ها بیشتر در زمینه زبانی می باشد.(بیشتر اهالی دهستان سرولایت ترک زبان و گروه های کوچکی هم کرد و فارس هستند.

روستای چکنه سفلی مرکز بخش سرولایت تعیین گردید.این روستا در نزدیکی مرز های شمالی بخش قرار داشت و شاید یکی از اشتباهات تقسیمات کشوری در منطقه سرولایت تعیین یکی از بدترین نقاط منطقه برای مرکزیت بود.این روستا در 45 کیلومتری شهر قوچان و 90 کیلومتری شهر نیشابور قرار داشت.فاصله چکنه از مشهد و از طریق جاده مشهد چناران به سه راهی سرولایت (دوغایی ) نیز حدود 115 کیلومتر است.

بعلاوه بیشترین دریافت خدمات شهری آن توسط شهر قوچان و با سفرهای روزانه اهالی به شهر قوچان تامین می گردد.بعلاوه این نقطه هیچ گونه مرکزیت جغرافیایی برای ارایه خدمات اداری و اقتصادی و زمینه های دیگر نداشت.

چکنه با آنکه بدترین موقعیت برای مرکز بخش را داشت اما با اعمال نفوذ سران طوایف محلی در دولت وقت و مسوولین محلی در مشهد و نیشابور در سال های 1322 و 1321 برای مرکزیت بخش در نظر گرفته شد.

نکنه جالب اینکه برای تعیین مرکز دهستان سرولایت ، روستای عبدالله گیو در نظر گرفته شد که این خود نشان از مرکزیت بهتر عبدالله گیو برای دهستان سرولایت بود. سرولایت از جمله معدود بخش های کشور است که مرکز بخش ، مرکز دهستان نیست. در حالی که تقریبا در تمام مناطق کشور مرکز بخش ، همزمان نقش مرکز دهستان را هم بر عهده دارد.حتی در سال های اخیر که اداره راه و ترابری در سرولایت به صورت مستقل ایجاد شد ، به جای مرکز بخش ، در روستای عبدالله گیو مسقر شد.

سرولایت گوشت قربانی برای مناطق همجوار(تیکه پاره شدن سرولایت)

اگر چه تا سال 1366 تغییری در تقسیمات سیاسی منطقه ایجاد نشد اما ، به دلیل دوری فاصله از مرکز شهرستان ، عدم توجه مسولین شهرستان نیشابور با توجه به گستردگی این شهرستان ، وجود بیش از 1000 آبادی دارای سکنه در این دوره زمانی ( بین سال های 1323 تا 1366) بیشترین ضربه در زمینه توسعه اقتصادی به سرولایت وارد شد.

حذف دهستان اربقایی

با تغییرات گسترده در تقسیمات کشوری سال 1366 دهستان اربقایی به طور کامل از بین رفت و دچار تغییرات عمده شد.

الف)برخی از روستا های این دهستان مانند جمبرجوق و رباطی شاهزاده از این دهستان و بخش سرولایت جدا شده و به دهستان طاغنکوه بخش تحت جلگه نیشابور ملحق شدند.

ب) روستا های بلقان آباد ، ترخاص و سوزنده هم با جدایی از سرولایت و اربقاین به دهستان سلطان آباد سبزوار ملحق شدند.

ج) دهستان جدیدی بن نام دره یام تشکیل شد که مرکز ان روستای مشکان تعیین گردید. در ایجاد این دهستان چند روستای باقی مانده از دهستان اربقایی سابق قرار داشتند. اما چون برای تشکیل دهستان حد نصاب جمعیتی را از دست داده بودند ، روستا های غرب دهستان سرولایت مانند: نشیب ،داراب ، یام ،کاهان ، دربند،اردنج ، بسک و ... که همگی در یک دره به نام یام قرار داشتند از دهستان سرولایت جدا و به دهستان تازه تاسیس دره یام ملحق شدند.

د) دهستان دره یام از شهرستان نیشابور و بخش سرولایت جدا شده و به شهرستان سبزوار ملحق شد. سبزواری ها که تازه توجه به شمال شرقی شهرستان خود را در این زمان شروع کرده بودند ، اقدام به تشکیل بخش جدیدی در شمال شرقی بخش مرکزی خود گرفتند.آنان بخش جدیدی خوشاب را به مرکزیت روستای سلطان آباد ایجاد کردند و چون برای تشکیل این بخش نیازجمعیت کافی داشتند با رایزنی های محلی و مذاکره با شورا های اسلامی و ریش سفیدان منطقه و قول توجه و رسیدگی مناسب به روستاهای محروم این قسمت از سرولایت ، آنان را برای جدایی از سرولایت نیشابور و الحاق به خوشاب سبزوار راضی نموده و این امر در مدت زمان کوتاهی با تایید هیأت دولت محقق شد و بخش خوشاب سبزوار با الحاق دهستان دره یام و پیوستن دهستان های سلطان آباد و طبس سبزوار شکل گرفت.

از بین رفتن دهستان بارمعدن

دومین قربانی در تقسیمات کشوری بخش سرولایت ، دهستان بار معدن بود.

الف) برخی روستاهای جنوب غرب این دهستان مانند فهنه ، گرماب ، مرزان و کوندر ، جازندر ، کلاته زینل و ... به دهستان طاغنکوه بخش تحت جلگه نیشابور پیوستند.

ب)بعضی روستا های جنوب غربی دهستان بار معدن مانند دهنو و ینگ هم به دهستان دره یام ملحق شده و بعدا همانگونه که در مورد یک اشاره شد به شهرستان سبزوار پیوستند.

ج) روستا های شرقی این دهستان مانند معدن بالا ، معدن پایین ،معدن فیروزه ، قلعه حسن و ... همراه با تعدادی از روستا های جنوبی دهستان ماروسک ، دهستان جدیدی به نام فیروزه تشکیل داده و مجموعا به بخش تحت جلگه نیشابور پیوستند.

د) باقیمانده روستاها در شمال این دهستان به دهستان تازه تاسیس بینالود که در حوزه بخش سرولایت تشکیل شده بود پیوستند ، مانند برزنون و امامزاده حسین اصغر سرچاه ، سید آّباد و ... .

و اینگونه دهستان بار معدن به طور کامل در تقسیمات سیاسی سرولایت از بین رفت.

حذف دهستان ماروسک

دهستان ماروسک که سال های سال دومین دهستان بزرگ سرولایت بود در تقسیمات سال 1366 از بین رفت.

الف)روستا های آباد و بزرگی مانند بار و خانلق همراه با چند روستای اطرافشان مانند اریه ، حصار نو و ... همراه با چند روستا از دهستان بارمعدن سابق تشکیل دهستان جدید فیروزه را داده و به بخش تحت جلگه نیشابور پیوستند.

ب) روستا های باقی مانده این دهستان که تعدادشان هم زیاد بود همراه با چند روستا از دهستان بار معدن سابق به دهستان جدید بینالود پیوستد. اگر چه در این دهستان جدید مثل گذشته روستای ماروسک مرکز دهستان در نظر گرفته شده بود اما پس از چندی در سال 1366 روستای کلاته محمد جان به عنوان مرکز دهستان بینالود تعیین گردید.

بالاخره با اجرای تقسیمات جدید کشوری بخش سرولایت با کوچک تر شدن ، شامل دو دهستان سرولایت و بینالود شد.

از سال 1366 تا 1381 تغییر عمده دیگری صورت نگرفت. تنها در سال 1374 روستاهای بش آغاج و گل ميم از دهستان سرولايت بخش سرولای منتزع و به دهستان دوغايي بخش مرکزی شهرستان قوچان ملحق شدند. با این الحاق مرز شهرستان قوچان به حاشیه چکنه سفلی رسید.

در سال 1381 دو تغییر عمده تقسیمات کشوری در بخش سرولایت به وجود آمد. ابتدا در خرداد 1381 روستای چکنه سفلی مرکز بخش با نام شهر چکنه به شهر ارتقا یافت. سپس در اسفند 1381 بیشتر روستا های شرق ، شمال و جنوب دهستان بینالود از بخش سرولایت جدا شده و به بخش تحت جلگه نیشابور پیوستند، وچند روستای باقی مانده در غرب این دهستان تبدیل به دهستان جدیدی به نام برزنون به مرکزیت روستای برزنون شدند.

این جدایی شرایط را برای ارتقای بخش تحت جلگه به شهرستان فراهم نمود. و از سال 1383 مردم این بخش که حالا با الحاق دهستان بینالود حدود 67 هزار نفر جمعیت داشتند پیگیر ارتقا شدند تا در سال 1386 این امر محقق شد و شهرستان فیروزه از ارتقای تحت جلگه به وجود آمد. با ارتقای تحت جلگه با توجه به شرایط تقسیمات کشوری دهستان بینالود نمی توانست در محدوه شهرستان فیروزه بماند و اجبارا از تحت جلگه جدا شده و به بخش مرکزی شهرستان نیشابور پیوستند.این چهار پنج سال ماندن در حوزه تحت جلگه فقط به ارتقای تحت جلگه و کوچک ترشدن سرولایت کمک کرد.

در حال حاضر بخش سرولایت دارای دو دهستان برزنون و سرولایت است. طبق آمار سال 1385 وضعیت جمعیتی این بخش به شرح جدول ذیل است.

 

نام دهستان

تعداد خانوار

جمعیت

کل

مرد

زن

دهستان سرولایت

2947

10567

4944

5623

شهر چکنه

421

1363

672

691

دهستان برزنون

1437

6032

2985

3047

جمع کل بخش

4805

17962

8601

9361



دو شنبه 18 آذر 1392برچسب:, :: 15:34 ::  نويسنده : صادق

 خلیج همیشه فارس ایران و ایرانی

در گذشته این جزیره را به نام «قیس» می خواندند. روایت است که بعد از طوفان نوح(ع) جزیره ی کیش اولین نقطه یی بوده که سر از آب درآورده است. این جزیره ی بیضی شکل در جنوب غربی بندرعباس و در میان آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است. جزیره ی کیش از نظر محیط زیست طبیعی، یکی از بکرترین مناطق خلیج فارس محسوب می شود.
سواحل کم نظیر این جزیره ی مرجان، نه تنها در فصول گوناگون سال، بلکه در طول یک روز و در ساعات مختلف جلوه های گوناگون و بسیار زیبایی از طبیعت را به تماشا می گذارند. سواحل کیش از زیباترین منظره ی غروب خورشید را در آن جا دید. از جمله نقاط دیدنی جزیره ی کیش، آکواریوم بزرگ آن است که در گوشه ی شرقی جزیره با معماری زیبا قرار داد و گونه های مختلف ماهیان و آبزیان اطراف جزیره در آن به تماشا گذاشته شده اند. جزیره ی کیش اولین بند آزاد تجاری ایران است که امروزه به طور روزانه هزاران نفر جهت خرید و دیدار از زیبایی های طبیعی این جزیره به سمت آن عزیمت می کنند. از مناطق دیدنی کیش می توان به مجموعه قنات های کاریز، پارک دلفین کیش، کشتی یونانی، درخت سبز (انجیر معابد)، شهر باستانی حریره و... اشاره کرد.

جزیره قشم
 

قشم بزرگ ترین جزیره ی ایران و بزرگ ترین جزیره ی غیرمستقل دنیاست. «جزیره قشم» دومین بندر آزاد تجاری ایران است که سواحل آن برای ایجاد لنگرگاه مناسب است. این جزیره پانزده بندر صیادی و تجاری دارد. قشم دارای جمعیت غیربومی و مهاجر بسیاری است که به طور عمده در بخش های تجارت، بازرگانی، صنایع و معادن، ادارات و دوایر دولتی و تشکیلات سازمان منطقه ی آزاد قشم و دیگر بخش های خدماتی به فعالیت اشتغال دارند. اولین و مهم ترین جامعه ی گیاهی جزیره در جنگل های حرا مشاهده می شود. پستانداران قشم عبارتند از چهار گونه خفاش که بک نوع آن میوه خوار است. چهار گونه جونده، یک نوع از خارپشت، خرگوش، روباه و جبیر نیز در قشم شناسایی شده است. در گشت و گذاری چند روزه در جزیره قشم به آسانی می توان تا صد گونه از پرندگان را مشاهده کرد.

جزیره لاوان
 

نام دیگر این جزیره «شیخ شعیب» و جمعیت آن در حدود 2500 نفر است که بیشتر آنان از نژاد عرب هستند. وسعت این جزیره 76 کیلومتر مربع است و پس از قشم و کیش بزرگ ترین جزیره ی ایران در آب های خلیج فارس محسوب می شود. آب و هوای آن گرم و مرطوب و دمای آن در تابستان به حدود پنجاه درجه سانتی گراد می رسد. ذخایر نفتی آب های نزدیک جزیره ی لاوان، بسیار قابل توجه است و در حال حاضر صنایع جزیره منحصر به تأسیسات نفتی است که با نام «مجتمع پالایشی لاوان» فعالیت دارد.
یکی از شگفتی های این جزیره وجود کندوهای عسل در کنار تأسیسات نفتی و مخازن آنهاست. این عسل به رنگ سبز تیره است و بوی نفت می دهد، اما طعم آن مشابه عسل های معمولی است. البته تنها کالای صادراتی جزیره مروارید آن است. این جزیره یک بندرگاه مناسب برای صدور فرآورده های نفتی و یک اسکله فلزی جهت حمل و نقل دریایی دارد.

جزیره هندرابی
 

این جزیره در حد فاصل بین دو جزیره ی کیش و لاوان قرا گرفته است.
فعالیت های صنعتی یا بهره برداری از معادن و منابع زیرزمینی و حتی صنایع دستی در هندرابی وجود ندارد. محیط زیست جزیره به دلیل بسته بودن آن محدود است و موجوداتی از قبیل انواع پرندگان کوچک، پرندگان مهاجری (نظیر باز و شاهین) و انواع کمی از خزندگان و موش صحرایی در آن جا یافت می شود.
جزیره هندرابی از نظر سیاحت و ایرانگردی از زیرمجموعه های کیش است که با توجه به امکانات و استعداد طبیعی جزیره از نظر آب، خاک، هوا و شرایط خاص تجاری قادر است بخشی از نیازهای سیاحتی و گردشگری ایرانگردان را تأمین کند.

جزیره مینو
 

این جزیره که در گذشته به نام «صلبوخ» معروف بوده، بین آبادان و خرمشهر واقع شده و دو شاخه ی «اروندرود» آن را فرا می گیرد. مینوشهر، شهر کوچکی که در آن قرار گرفته، دارای جمعیتی حدود دوازده هزار نفر است و بیشتر کاربرد تفریحی برای مردم دو شهر آبادان و خرمشهر دارد.
جزیره ی مینو از معدود نقاطی در جهان است که در آن سیستم آبیاری به صورت طبیعی و با جزر و مد آب انجام می شود و نیاز به وسایل مکانیکی و تلمبه ی آب ندارد. نخل های بی شمار این جزیره، اکوسیستم مناسبی برای زیست پرندگان مهاجر است.

جزیره شتور
 

جزیره غیرمسکونی «شتور» یا «شیدور» به داشتن تعداد زیاد مار سمی سیاهرنگ و کوچک معروف است که معمولاً زیر شن مخفی می شوند. به این جزیرهر «جزیره ماران» نیز گفته می شود این جزیره از با ارزش ترین و مهم ترین پناهگاه های حیات وحش (پرندگان، لاک پشت های دریایی، ماهی ها و دلفین ها) در خلیج فارس محسوب می شود و جزو مناطق حفاظت شده ی کشور است.

جزیره ابوموسی
 

جنوبی ترین جزیره ی ایرانی آب های خلیج فارس، جزیره ابوموسی است. این جزیره در 222 کیلومتری بندرعباس و 75 کیلومتری بندر لنگه واقع شده است.
در حال حاضر مالکیت جزیره ی ابوموسی به همراه جزایر تنب در دست ایران است، اما متأسفانه گاهی ادعاهایی از سوی دولت امارات متحده ی عربی مطرح می شود؛ این موضوع از آن جا برمی خیزد که خلیج فارس دریای کم عمقی برای نفت کش ها شمرده می شود و نفت کش ها پس از بارگیری نفت در مخازن شان به شدت سنگین شده و کف آنها به کف خلیج فارس نزدیک می شود، در نتیجه خطر به گل نشستن شان شدت می گیرد.
تنها مسیر قابل کشتیرانی برای نفت کش های حامل نفت، فاصله ی میان جزیره ابوموسی و تنب است.

جزیره فرور بزرگ
 

جزیره ی «فرور بزرگ» از مجموعه جزایر استان هرمزگان است که سطح آن از تپه ماهورهای کوچک تشکیل شده است. این جزیره بر روی یکی از کمربندهای زلزله خیر جهان قرار دارد. رنگ آب در نزدیکی جزیره سیاه است و شیب های تند و پرتگاه هایی دارد که گاهی ارتفاع آنها از ده متر بیشتر است. در جزیره ی «فرور بزرگ» بقایای ساختمان های مخروبه و اراضی کشاورزی بایر و چاه های آب به همراه یک چراغ دریایی به نشانه ی مسکونی بودن جزیره در زمان های گذشته، وجود دارد. البته در حال حاضر جزیره غیرمسکونی است و تنها تعدادی مأمور دولتی در آن حضور دارند.
جزیره ی «فرور بزرگ» یکی از کانون های زیست حیات وحش است و تعداد بی شماری از پرندگان؛ مثل عقاب ماهیگیر، طوطی، چک چک، قمری خانگی، چکاوک، کاکلی، پرستو، بلبل خرما، چاخ لق، هدهد، دم جنبانک زرد، هم چنین یک نوع از خارپشت، مارمولک، مار جعفری و عقرب در آن زندگی می کنند. این جزیره به علت داشتن مارهای زیاد به «مارور» نیز شهرت دارد.

جزیره فرور کوچک
 

نام دیگر این جزیره ی غیرمسکونی «فرورگان» است که در جنوب فرور بزرگ و شمال جزیره ی سیری قرار دارد. به علت موقعیت اقلیمی و استقرار در مسیر مهاجرت پرندگان دریایی، زیستگاه گونه های متنوع پرندگان مهاجر و بومی است.

جزیره خارک
 

«خارک» جزیره یی مرجانی با تاریخی پر از فراز و نشیب است. این جزیر در حدود 57 کیلومتری شمال غرب بوشهر و 30 کیلومتری بند ریگ واقع شده و یکی از مهم ترین پایانه های صادرات نفت ایران در این جزیره است. جزیره ی خارک برای ایجاد لنگرگاه ها، با مزایای طبیعی و سواحل عمیق آن برای پهلو گرفتن نفت کش های اقیانوس پیما بسیار مناسب است. به ویژه که قشر سنگی چون پشته یی که سطح جزیره را پوشانده در وسط جزیره به بلندی شصت متر می رسد.
از آثار کشف شده در کاوش های جزیره ی خارک که از دورترین ایام تاریخ خصوصاً از زمان ساسانیان، پارت ها و دوره ی اسلام به جای مانده می توان گور دخمه های پالمیران، معبد نپتون آتشکده ی زرتشتیان، کلیسا و دیر نسطوریان، قبرهای سنگی و قبرهای ستودان و آرامگاه «میرمحمد» منسوب به محمد حنفیه را نام برد. در حال حاضر تنها افرادی می توانندی در جزیره عبور و مرور کنند که یا ساکن جزیره ی خارک بوده یا موفق به دریافت مجوز از فرمانداری استان بوشهر شوند.

جزیره فارسی
 

این جزیره نیز فاقد سکنه است، اما به دلیل وجود ایستگاه هواشناسی اهمیت ویژه یی دارد. ایستگاه هواشناسی جزیره ی فارسی، اطلاعات هواشناسی را به تمام شرکت های کشتیرانی می رساند.
جزایر عباسک، بونه، تنب بزرگ و وکوچک، لارک، هرمز، ناز، خورموسی و... از دیگر جزایر خلیج فارس هستند که در نزدیکی سه استان خوزستان، بوشهر و هرمزگان قرار دارند.
لازم به ذکر است جزیره های غیرمسکونی خلیج فارس از اهمیت ویژه جهانی به عنوان زیستگاه مرجان های دریایی (خوراک غواص ها) محل تخم گذاری پرستوهای دریایی و لاک پشت ها و زیستگاه انواع پرندگان مهاجر برخوردار است.



به گزارش سرویس علمی جام، ميوه اي براي شكنندگي مو ،گريپ فروت، ميوه اي است شبيه پرتقال، ولي درشت تر از آن و درون آن به رنگ هاي سفيد، صورتي و قرمز پرورش مي يابد و گاه به اندازه يك طالبي بزرگ رشد مي كند.

برخی از خواص مهم گریپ فروت به شرح زیر است:

- گریپ فروت منبع غنی از ویتامین "ث" است که به حفظ حالت انعطاف پذیری سرخرگ‌ها کمک می‌کند، هم‌چنین موجب تقویت آن‌ها می‌شود.

- گریپ فروت به دلیل داشتن ترکیبی موسوم به پکتین از تجمع ذرات مضر داخل سرخرگ‌ها می‌کاهد.

- هرچند این میوه طعم ترش و اسیدی دارد اما می‌تواند پس از هضم غذا یک واکنش آلکالین تولید کند که برای درمان حالت اسیدیته در دستگاه گوارش مفید است.

- اگر گريپ فروت را صبح ناشتا بخورند، خواص ادرار آور آن زياد مي شود و سموم از بدن خارج مي كند.

- گل‌های گریپ فروت‌ خاصیت ضد تشنج و لرز را دارد و دَم کرده آن را موقع تشنج، زکام و تب می‌نوشند.

- گریپ فروت، میوه مفیدی برای متعادل ساختن وزن بدن شمرده می‌شود و مقدار زیاد فیبر گیاهی‌اش، گرسنگی را فرو می‌نشاند.

- انواع سرخ و صورتی آن سرشار از بتاکاروتن است که بدن آن را به ویتامین "آ" تبدیل می‌کند.

نکته مورد توجه:

مصرف مركبات به سبب داشتن ويتامين «ث» براي پيشگيري از سرماخوردگي توصيه مي شود. گريپ فروت نيز براي سرما خوردگي خوب است و در فصل زمستان مصرف فراواني دارد. اين ميوه آنتي اكسيدان و ليكوپن دارد، ولي مصرف آن به همراه برخي داروها (داروهاي ضد تشنج، ضد افسردگي و بي نظمي ضربان قلب) خطرناك است. آب گريپ فروت بر آنزيمهاي خاصي كه اين داروها در روده و كبد تجزيه مي كنند تأثير مي گذارد و سبب بروز عوارض جدي دارويي مي شود. 



جمعه 1 آذر 1392برچسب:, :: 14:16 ::  نويسنده : صادق

حضرت زهرا (سلام الله عليها) میفرماید : از پدرم رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلّم) درباره مردان و زنانی که در نمازشان سستی و سهل انگاری مکنند، پرسیدم.آن حضرت فرمودند: هر زن و مردی که در امر نماز سستی و سهل انگاری داشته باشد، خداوند او را به پانزده بلا مبتلا می گرداند:

 1 خداوند برکت را از عمرش می گیرد.
 2 خداوند برکت را از رزق و روزی اش می گیرد.
 3 خداوند سیمای صالحین را از چهره اش محو می کند.
 4 هر کاری که بکند بدون پاداش خواهد ماند.
 5 دعایش مستجاب نخواهد شد.
 6 برایش بهره ای از دعای صالحین نخواهد بود.
 7 ذلیل خواهد مرد.
 8 گرسنه جان خواهد داد.
 9 تشنه کام خواهد مرد به طوری که اگر با همه نهرهای دنیا آبش دهند, تشنگی اش برطرف نخواهد شد.
 10 خداوند، فرشته ای را برمی گزیند تا او را در قبرش نا آرام سازد.
 11 قبرش را تنگ گرداند.
 12 قبرش تاریک باشد.
 13 خداوند فرشته ای را بر می گزیند تا او را به صورتش به زمین کشد. در حالی که خلایق به او بنگرند.
 14 به سختی مورد محاسبه قرار گیرد.
 15 و خداوند به او ننگرد و او را پاکیزه نگرداند و او را عذابی دردناک باشد.

(مسند فاطمه الزهراء، ص 235). 



چهار شنبه 15 آبان 1392برچسب:, :: 15:34 ::  نويسنده : صادق

 

می خواستم هر هفته  از شما یادی کنم ...

اما هفته ها و ماهها گذشت ولی عطر یادتان به سراغم نیامد ؛

افسوس که نمیدانستم؛ حتی از خوبان یاد کردن هم لیاقت می خواهد ...

 

صلی الله علیک یا اباعبدالله الحسین

صلی الله علیک یا اباعبدالله الحسین

صلی الله علیک یا اباعبدالله الحسین

 

و مگر میشود جایی از تو یاد کنند و از برادر باوفایت نامی به میان نیاید ...

 

السلام علیک یا ابا الفضل العباس

السلام علیک یا قطیع الکفین

السلام علیک یا ساقی عطاشى کربلاء

السلام علیک یا حامل لواء الحسین علیه السلام

یاد دوست 

 

السلام علیک یا أباعبدالله الحسین

 

مرجان سرخ



چهار شنبه 15 آبان 1392برچسب:, :: 15:32 ::  نويسنده : صادق

 

از زمین تا آسمان آه است می دانی چرا؟

یک قیامت گریه در راه است می دانی چرا؟

 

بر سر هر نیزه خورشیدی ست یک ماه تمام

بر سر هر نیزه یک ماه است می دانی چرا؟

 

اشهد ان لا...شهادت اشهد ان لا ...شهید

محشر الله الله است می دانی چرا؟

 

یک بغل باران الله الصمد آورده ام

نوبهار قل هوالله است می دانی چرا؟

 

راه عقل ازآن طرف راه جنون از این طرف

راه اگر راه است این راه است می دانی چرا؟

 

از رگ گردن بیا بگذر که او نزدیک توست

فرصت دیدار کوتاه است می دانی چرا؟

 

از کجا معلوم شاید ناگهانت برگزید

انتخاب عشق ناگاه است می دانی چرا؟

 

از محرم دم به دم هر چند ماتم می چکد

باز اما بهترین ماه است می دانی چرا؟



چهار شنبه 15 آبان 1392برچسب:, :: 15:26 ::  نويسنده : صادق

ســـلام مــن بــه مـحـرم، مـحـرم گــــل زهــرا

 

بـه لطـمه هـای ملائـک بـه مــاتـم گــل زهـرا

سـلام مـن بـه مـحـرم بـه تشنـگی عـجـیـبـش

 

بـه بـوی سیـب زمـینِ غـم و حـسین غریـبش

سلام من بـه محـرم بـه غصـه و غــم مـهـدی

 

به چشم کاسه ی خون وبه شال ماتم مـهـدی

 

سـلام من بــه مـحـرم  بـه کـربـلا و جـلالــش 

به لحظه های پـرازحزن غرق درد و ملامش

سـلام مـن بـه مـحـرم بـه حـال خستـه زیـنـب

 

بـه بــی نـهــایــت داغ  دل شـکــستــه زیـنـب 

 

سلام من به محرم به دست ومشک ابوالفضل 

بـه نـا امیـدی سقـا بـه سـوز اشـک ابوالفضل

 

سـلام مـن بـه مـحـرم بـه قــد و قـا مـت اکـبـر

 

بـه کـام خـشک اذان گـوی زیـر نـیزه و خنجر 

 

سلام من به محرم به دسـت و بـا زوی قـاسم

 

به شوق شهد شهادت حنـای گـیـسـوی قـاسم

سـلام مـن بـه مـحـرم بـه گـاهـواره ی اصـغـر

 

به اشک خجلت شاه و گـلـوی پـاره ی اصـغـر 

 

سـلام مـن بـه مـحـرم به اضـطـراب سـکـیـنـه

 

بـه آن مـلـیـکـه، کـه رویش ندیده چشم مدینه 

 

سـلام مـن بـه مـحـرم بـه عـا شـقـی زهـیـرش 

بـه بـاز گـشـتـن حُر و عروج خـتـم به خیرش 

 

سلام من بـه محرم  بـه مسـلـم و به حـبـیـبش

 

به رو سپیدی جوُن و به بوی عطر عجیـبـش 

سلام من بـه محرم  بـه زنگ مـحـمـل زیـنـب

 

بــه پـاره، پـاره تــن بــی سـر مـقـابـل زیـنـب 

 

سلام من به محـرم  به شـور و حـال عیـانـش

 

سلام من به حسـیـن و به اشک سینه زنـانش 

 

 

السلام علی الشیب الخضیب السلام علی الخد تریب السلام علی البدن السلیب السلان علی الثغر المقروع السلام علی الراس المرفوع



یک شنبه 7 مهر 1392برچسب:, :: 19:32 ::  نويسنده : صادق

پوستر عید قربان

بندگی کن تا که سلطانت کنند … تن رها کن تا همه جانت کنند

خوی حیوانی سزاوار تو نیست  … ترک این خو کن که انسانت کنند

چون نداری درد، درمان هم مخواه  … درد پیدا کن که درمانت کنند

بنده ی شیطانی و داری امید … که ستایش همچو یزدانت کنند؟!

سوی حق نارفته چون داری طمع؟ … همسر موسی بن عمرانت کنن

شکر و تسلیم سليمانیت کو؟ … ای که می خواهی سلیمانت کنند

از چَهِ شهوت، قدم بیرون گذار … تا عزیز مصر و کنعانت کنند

بگذر از فرزند و مال و جان خویش … تا خلیل الله دورانت کنند

سر بنه در کف برو در کوی دوست … تا چو اسماعیل قربانت کنند

در ضلالت مانده ای چون سامری … آرزو داری که لقمانت کنند

چشم لاهوتی اگر داری بیا … تا به بزم قرب مهمانت کنند

چون علی در عالم مردانگی … فرد شو تا شاه مردانت کنند

همچو سلمان در مسلمانی بکوش … ای مسلمان تا که سلمانت کنند

تا توانی در گلستان جهان … خار شو تا گل به دامانت کنند

همچو خاک افتادگی کن پیش از آن … که به زیر خاک پنهانت کنند

خوانده ای گر تو یحب الصابرین … صبر کن تا از محبانت کنند

با یتیمان مهربانی پیشه کن … تا پس از تو با یتیمانت کنند

همچو ذاکر ذکر حق کن روز و شب … تا مگر از اهل ایمانت کنند

کلیات خزائن الاشعار، ص28



یک شنبه 7 مهر 1392برچسب:, :: 19:26 ::  نويسنده : صادق

السلام علیک یا ابا صالح المهدی
لهى عَظُمَ الْبَلاَّءُ وَبَرِحَ الْخَفاَّءُ وَانْکَشَفَ الْغِطاَّءُ وَانْقَطَعَ الرَّجاَّءُ وَضاقَتِ الاْرْضُ وَمُنِعَتِ السَّماَّءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَاِلَیْکَ الْمُشْتَکى وَعَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَالرَّخاَّءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ
اُولِى الاْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَعَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِىُّ یا عَلِىُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفِیانى فَاِنَّکُما کافِیانِ وَانْصُرانى فَاِنَّکُما ناصِرانِ
یا مَوْلانا یا صاحِبَ الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِکْنى اَدْرِکْنى اَدْرِکْنى السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطّاهِرینَ
خدایا بلاء عظیم گشته و درون آشکار شد و پرده از کارها برداشته شد و امید قطع شدو زمین تنگ شد و از ریزش رحمت آسمان جلوگیرى شد و تویى یاور و شکوه بسوى تو است و اعتماد و تکیه ما چه در سختى و چه در آسانى بر تو است خدایا درود فرست بر محمد و آل محمد
آن زمامدارانى که پیرویشان را بر ما واجب کردى و بدین سبب مقام و منزلتشان را به ما شناساندى به حق ایشان به ما گشایشى ده فورى و نزدیک مانند چشم بر هم زدن یا نزدیکتر اى محمد اى على اى على اى محمد
مرا کفایت کنید الزمان فریاد، فریاد، فریاد، دریاب مرا دریاب مرا دریاب مرا همین ساعت همین ساعت هم اکنون زود زود زود اى خدا اى مهربانترین مهربانان به حق محمد و آل پاکیزه اش

 



دو شنبه 18 شهريور 1392برچسب:, :: 19:32 ::  نويسنده : صادق

میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت ،عالم آل محمد، هشتمین حجت سرمد، نگین درخشان وطن، السلطان اباالحسن، حضرت رضا (علیه‎السلام) ،شمس الشموس، خسرو اقلیم طوس، شاه انیس النفوس، پیشاپیش مبارک باد

در باغ ولایت گل خوشبوست رضا                            سروچمن گلشن مینوست رضا

نومید مشو زدرگه احسانش                                  زیرا به جهان ضامن آهوست رضا

عکس - عـــــــارفانه و عـــــــاشقانه های ژنیــــــک

تصاویر امام زمان (

صفحه اصلي - گالري تصاویر - صلوات خاصه امام رضا

آوا - نمایشگاه "در پرتو ولایت و امامت" در انگلستان برگزار می

عکس های زیبا به مناسبت میلاد امام رضا (ع) 6 | عشق یعنی انتظار



دو شنبه 18 شهريور 1392برچسب:, :: 19:15 ::  نويسنده : صادق

گیاه گشنیز در فرآیند کاهش وزن موثر بوده و در طب سنتی از روغن دانه گشنیز برای دفع بوی بد دهان و درمان سوء هاضمه و مشکلات گوارشی استفاده می‌شود.
 
گیاه گشنیز در فرآیند کاهش وزن موثر بوده و در طب سنتی از روغن دانه گشنیز برای دفع بوی بد دهان و درمان سوء هاضمه و مشکلات گوارشی استفاده می‌شود.
 
 گیاه گشنیز حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان، ویتامین‌ها، روغن‌های ضروری و فیبر است که در کاهش سطح کلسترول خون موثر است. برگ‌ها و دانه این گیاه حاوی روغن‌های ضروری از جمله بورنئول، لیلانول است. گشنیز سرشار از مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، منگنز، آهن و منیزیم است.
 
 پتاسیم بخش مهمی از سلول‌ها و مایعات بدن است که به کنترل فشار خون و ضربان قلب کمک می‌کند و آهن برای تولید سلول‌های قرمز خون ضروری است. گشنیز سرشار از ویتامین‌های حیاتی از جمله اسید فولیک، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین A، بتاکاروتن و ویتامین C است که برای سلامت بدن بسیار مفید هستند. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی بوده و مصرف روزانه صد گرم از برگ گشنیز حدود 30 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین می‌کند.
 
 گشنیز یکی از منابع غنی ویتامین K است که نقش مهمی در سلامت استخوان‌ها و درمان بیماری آلزایمر دارد. در طب سنتی از روغن دانه گشنیز برای دفع بوی بد دهان و درمان سوء‌هاضمه و مشکلات گوارشی استفاده می‌شود. همچنین روغن دانه گشنیز ضد قارچ، نشاط آور، ضد درد، ضد تشنج و اشتها آور است.
 
پایگاه اینترنتی «نوتریشن‌ اند یو»: یکی از خواص برگ‌ها، ریشه و ساقه این گیاه ضد نفخ بودن آن است.
منبع: خبرگزاری ایسنا



   
   
احادیثی ازپیامبرعظیم الشان اسلام حضرت محمدمصطفی(صلی الله علیه و آله و سلم): 1ـ قال رَسُولُ اللّهِ (صَلَّى اللّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ) : لا تُضَیِّعُوا صَلاتَکُمْ، فَإنَّ مَنْ ضَیَّعَ صَلاتَهُ، حُشِرَ مَعَ قارُونَ وَ هامانَ، وَ کانَ حَقّاً عَلىِ اللّهِ أنْ یُدْخِلَهُ النّارَ مَعَ الْمُنافِقینَ.([1])
پیامبر مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم)فرمودند: نماز را سبک و ناچیز مشمارید، هر کس نسبت به نمازش بى اعتنا باشد و آنرا سبک و ضایع گرداند همنشین قارون و هامان خواهد گشت و حقّ خداوند است که او را همراه منافقین در آتش داخل نماید.


2ـ قالَ (صلى الله علیه وآله): مَنْ مَشى إلى مَسْجِد مِنْ مَساجِدِ اللّهِ، فَلَهُ بِکُّلِ خُطْوَه خَطاها حَتّى یَرْجِعَ إلى مَنْزِلِهِ، عَشْرُ حَسَنات، وَ مَحى عَنْهُ عَشْرُ سَیِّئات، وَ رَفَعَ لَهُ عَشْرُ دَرَجات.([2])
فرمودند: هر کس قدمى به سوى یکى از مساجد خداوند بردارد، براى هر قدم ثواب ده حسنه مى باشد تا برگردد به منزل خود، و ده خطا از لغزش هایش پاک مى شود، همچنین در پیشگاه خداوند ده درجه ترفیع مى یابد.


3ـ بَیْنَما رَسُولُ اللّهِ (صلى الله علیه وآله) جا لِسٌ فِى الْمَسْجِدِ، إذْدَخَلَ رَجُلٌ فَقامَ یُصَلّى، فَلَمْ یُتِمَّ رُکُوعَهُ وَ لا سُجُودَهُ، فَقالَ: نَقَرَ کَنَقْرِ الْغُرابِ، لَئِنْ ماتَ هذا وَ هکَذا صَلوتُهُ لَیَمُوتُنَّ عَلى غَیْرِ دینی.([3])
رسول خدا (صلى الله علیه وآله) در مسجد نشسته بود که شخصى وارد شد و مشغول خواندن نماز شد و رکوع و سجودش را کامل انجام نمى داد و عجله و شتاب مى کرد. حضرت فرمودند: کار این شخص همانند کلاغى است که منقار بر زمین مى زند، اگر با این حالت از دنیا برود بر دین من نمرده است.


4ـ قالَ (صلى الله علیه وآله) لِعَلىّ(علیه السلام): أنَا رَسُولُ اللّهِ الْمُبَلِّغُ عَنْهُ، وَ أنْتَ وَجْهُ اللّهِ وَ الْمُؤْتَمُّ بِهِ، فَلا نَظیر لى إلاّ أنْتَ، وَ لا مِثْلَ لَکَ إلاّ أنَا.([4])
رسول خدا (صلى الله علیه وآله) به امام علىّ (علیه السلام) فرمودند: من رسول خدا هستم، که از طرف او تبلیغ و هدایت مى نمایم; و تو وجه اللّه مى باشى، که امام و مقتداى (بندگان خدا) خواهى بود، پس نظیرى براى من وجود ندارد مگر تو; و همانند تو نیست مگر من.


5ـ قالَ(صلى الله علیه وآله): یا أباذَر، اَلدُّنْیا سِجْنُ الْمُؤْمِن وَ جَنَّهُ الْکافِرِ، وَ ما أصْبَحَ فیها مُؤْمِنٌ إلاّ وَ هُوَ حَزینٌ، وَ کَیْفَ لایَحْزُنُ الْمُؤْمِنُ وَ قَدْ أوَعَدَهُ اللّهُ أنَّهُ وارِدٌ جَهَنَّمَ.([5])
فرمودند: اى ابوذر، دنیا زندان مؤمن و بهشت کافران است، مؤمن همیشه محزون و غمگین مى باشد، چرا چنین نباشد و حال آن که خداوند به او - در مقابل گناهان و خطاهایش - وعده مجازات و دخول جهنّم را داده است.



ادامه مطلب ...


یک شنبه 3 شهريور 1392برچسب:, :: 18:41 ::  نويسنده : صادق
موثرترین راه از بین بردن بوی سیر این است که ترکیبات سولفوری مولد این بو را از دهان حذف کنید. این کار را می‌توانید با مسواک زدن، استفاده از نخ دندان و دهان‌شویه انجام دهید.
 
موثرترین راه از بین بردن بوی سیر این است که ترکیبات سولفوری مولد این بو را از دهان حذف کنید. این کار را می‌توانید با مسواک زدن، استفاده از نخ دندان و دهان‌شویه انجام دهید. همچنین باید زبان خود را حتماً مسواک بزنید.
 
 این کار برای از بین بردن بوی سیر بسیار مهم است. سایر راهکارهایی که به شما معرفی می‌کنیم نیز می‌توانند کمک کنند. شما می‌توانید از این راه‌ها قبل یا بعد از مسواک زدن یا استفاده از نخ دندان استفاده کنید، اما توجه داشته باشید که حذف ترکیبات سولفوری باید حتماً صورت بگیرد و این راه‌ها را نمی‌توان جایگزین حذف ترکیبات کرد. اگر شما بدون اینکه ترکیبات سولفوری را از بین ببرید، از راه‌های زیر استفاده کنید، اقدامات شما در کاهش بوی سیر تأثیر چندانی نخواهند داشت.
 
لیموترش
 
استفاده از لیموترش در کاهش بوی سیر بسیار موثر است. لیمو همچنین می‌تواند باکتری‌های مولد بوی بد دهان را از بین ببرد. سعی کنید بعد از خوردن سیر یک تکه لیموترش را در دهان خود بگذارید و بمکید. همچنین اگر دست شما بوی سیر گرفته است، می‌توانید با استفاده از آب لیمو، این بو را از بین ببرید.
 
جعفری
 
در بسیاری از مواقع، سرآشپزها در کنار سیر از جعفری نیز برای پخت غذا استفاده می‌کنند، زیرا جعفری بوی سیر را کاهش می‌دهد. می‌توانید برای کاهش بوی سیر، بعد از مصرف آن مقداری جعفری خام بجوید.
 
چای
 
چای، خصوصاً چای سبز و چای نعناع، حاوی پلی‌فنول است. پلی‌فنول ترکیبات سولفوری که سیر ایجاد می‌کند را از بین می‌برد. سعی کنید هنگام خوردن سیر یا پس از آن چای بنوشید.

هل، نعناع، رازیانه
 
این دانه‌ها و گیاهان معطر می‌توانند مانند جعفری بوی سیر را کاهش دهند.
 
شیر
 
در مطالعاتی که در سال 2010 صورت گرفت ثابت شد که مصرف شیر می‌تواند بوی سیر را کاهش دهد. محققان معتقدند که چربی موجود در شیر تأثیر ترکیبات سولفوری را در دهان کاهش می‌دهد. در نتیجه تأثیر شیر پرچرب در این خصوص بیش از شیر کم چرب است.
 
آدامس بدون قند
 
جویدن آدامس می‌تواند بوی سیر را بپوشاند و درعین‌حال تکه‌های سیر را که بوی سیر را منتشر می‌کنند از بین دندان‌های شما خارج کند.
 
دانه‌های قهوه
 
بسیاری از افراد معتقدند که جویدن دانه‌های کامل قهوه یا آسیاب شده آن پس از خوردن سیر می‌تواند بوی سیر را کاهش دهد، البته لازم نیست این دانه‌ها را بخورید. می‌توانید پس از جویدن، آن‌ها را از دهان خود خارج کنید.
 
استفاده از مکمل‌های سیر
 
اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که سیر را به خاطر خواص غذایی و درمانی آن مصرف می‌کنند، می‌توانید به جای مصرف سیر، از مکمل‌های آن استفاده کنید. این مکمل‌ها خواص سیر را دارا هستند، اما بوی بدی ندارند.امیدواریم با استفاده از این راه‌ها بتوانید بوی سیر را از بین ببرید یا حداقل تأثیر آن را کاهش دهید.
 
 
 
منبع: روزنامه آرمان 
 


سه شنبه 29 مرداد 1392برچسب:, :: 19:28 ::  نويسنده : صادق

 

اگر ناخن‌هایی سست و شکننده دارید و یا گاهی با لایه لایه شدن آنها مواجه می شوید می‌توانید از این روش برای استحکام بخشیدن به آنها استفاده نمایید


   شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که از لایه لایه شدن ناخن‌ها و شکنندگی سریع آنها رنج ببرید و راه‌های زیادی مانند استفاده از آب‌لیمو و یا روش‌های دیگر را نیز امتحان کرده باشید، این‌بار می‌توانید از یک روش ساده و البته گیاهی برای رفع این مشکل استفاده کرده و تأثیر گذاری بهتر آن را ببینید.

   برای جلوگیری از شکنندگی ناخن‌ها یک مشت گیاه دم اسبی از عطاری‌های سطح شهرتان تهیه نمایید. این گیاه حاوی سیلیس است و  به جز کمک به رفع سنگ کلیه، عفونت‌های ادراری، برای فرسودگی ناخن‌ها نیز بسیار مؤثر عمل می‌کند.

طرز تهیــه:

   مقداری از گیاه دم اسبی را داخل آب سرد بریزید و بگذارید تا به جوش آید؛ سپس شعله را کم کنید و آن‌را به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید.

   محلول را از صافی رد کنید و داخل یک کاسه بزرگ بریزید. روزانه به مدت ده دقیقه ناخن‌هایتان را داخل این محلول قرار دهید.

 



سه شنبه 29 مرداد 1392برچسب:, :: 19:18 ::  نويسنده : صادق

  از برنامه ی جدید خود برای تیونینگ آئودی  R8 V10 اسپایدر پرده برداشت .

در اولین گام با دستکاری ECU موتور V10 و نصب یک سیستم اگزوز جدید قدرت را به 621 اسب بخار در دور موتور 7400 دور در دقیقه و گشتاور را به 565 نیوتن متر در دور موتور 6400 دور در دقیقه رسانده اند . این تغییرات سبب شده اند تا آئودی  R8 V10 اسپایدر به شتاب صفر تا صد 3.2 ثانیه ای و حداکثر سرعت 335 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند .

کیت بدنه ی جدیدی که PPI Speed Design بر تن ارباب حلقه ها پوشانده حاصل آزمایشات در تونل باد بوده است . برخی از قطعات این کیت با فیبرکربن ساخته شده اند . درب ها نیز در تونل باد تست شده اند و برای ساخت آن ها از آلومینیوم تقویت شده در کنار فیبرکربن استفاده شده است . در کابین نیز صندلی های نرم راحت با صندلی های اسپرت فیبرکربنی تعویض شده اند و فرمان اسپرت مخصوص مسابقات جایگزین فرمان استاندارد شده است . بسیاری از ادوات کابین نیز از جنس فیبرکربن هستند . این کیت بدنه برای آئودی  R8 V8 اسپایدر نیز قابل سفارش است .

خودروساز Galpin که خودروهای اسپرت می سازد، نمونه اولیه ی GTR1 را در گردهمایی دیدنی پبل بیچ رونمایی کرد.

شما با دیدن این ماشین یاد چه خودرویی می افتید؟شاید حدود 90 درصد از خوانندگان یاد خودروی خاطره انگیز فورد GT بیافتند،که همین طور هم است.این خودرو چشم اندازی به فورد جی تی قدیمی است.بدنه آلومینیومی این خودرو توسط صنایع Gaffoglio Metalcrafters واقع در کالیفرنیا ساخته شده است.اما ویژگی هایی هستند که جلوه بهتری به خودرو بخشیده اند:چراغ های جلو LED- infused، اسپویلر فیبرکربنی جلو، رینگ های آلومینیومی 20 اینچی با لاستیک های سری P Zero Rosso پیرلی از همین ویژگی ها است.

کابین هم تا حد بسیار زیادی شبیه به فورد GT شده است اما لوازم و ابزارهای چرمی و آلومینیومی و سیستم صوتی McIntosh از ویژگی های جدید داخل این خودرو است.

قدرت این خودروی افسانه ای از یک موتور 5.4 لیتری V8 توربو دوقلو بدست می آید،این قدرت به 1024 اسب بخار می رسد.همچنین گشتاور این خودرو هم یک عدد رند است آن هم 1000 نیوتن متر.تخمین زده می شود که این خودرو بتواند حدود 3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و نهایت سرعت آن هم حدود 362 کیلومتر بر ساعت باشد.

Galpin قصد دارد تنها از این خودرو 6 تا 24 دستگاه تولید کند و از الان این خودرو تولید محدود با قیمت 1 میلیون دلار قابل سفارش است،پس عجله کنید…!

 

اسپایکر رسماً در گردهمایی Pebble Beach، خودروی افسانه ای B6 Venator Spyder concept را رونمایی کرد تا یک فروند هواپیمای دیگر به آشیانه خود اضافه شود.

این خودرو در چهار کلمه خلاصه می‌شود: فرهنگ، طراحی، عملکرد و انحصار. این خودرو دارای بدنه فیبر کربنی می‌باشد که بر روی پلت فرم آلومینیومی استوار است که وزن خودرو را به 1400 کیلوگرم رسانده است. چراغ‌های LED جدید، فیرینگس چرمی، نشانNulla tenaci invia EST(با سرسختی هیچ جاده ای صعب العبور نیست) و چرخ‌های آلیاژی 19 اینچی توربوفن مانند و سایر عناصر از مواردی هستند که این نسخه را شیک‌تر و جذاب‌تر از قبل کرده‌اند.

ساختار کابین این خودرو با مدل کوپه یکسان است.در این کابین لوازم داخلی چرمی و قطعات آلومینیومی اول از همه جلب توجه می‌کند.اما نشان‌های تجاری، فرمان سه شاخه و سایر قطعات حس هواپیما را به راننده القا می‌کند.

زیر هود این خودروی هیجان انگیز یک موتور V6 با قدرت 375 اسب بخار جا خوش کرده است. تمام قدرت از طریق گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

اسپایکر قصد دارد نسخه تولیدی وناتور B6 اسپایدر را اواخر سال 2014 در بازارهایی چون هند، اروپا، خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه به فروش برساند. همچنین آمریکایی‌ها باید اویل سال 2015 منتظر این خودرو باشند، انتظار می‌رود قیمت این خودرو در آمریکا حدود 150 هزار دلار باشد.



سه شنبه 29 مرداد 1392برچسب:, :: 19:8 ::  نويسنده : صادق

ا

امروز می خوام تو رو به جایی بفرستم تا پیغام من و هزاران نفر مثل مرا به گلی از گلهای باغ فاطمه(س) برسونی!





برو به نزد گل نرگس و سلام مرا برسون و به آقامون بگو:

مولاجان! 

مدتهاست كه گل رویت را در گلدون قلبمان كاشته ایم.

همیشه با شما حرف می زنیم و برایتان دعا می كنیم.

تا وقتیكه چشمه چشمهایمان قطره آبی دارند ، نمی گذاریم یادش تو دل ما خشك شود.

آقاجان! 

شاید ما را نامحرم می دونید و در خلوت ما نمی آئید.

چه نگاه نکنید و چه بگوئید برو ، بازهم میگویم دوستت دارم مهدی جان!

ما جمعه ها را بهار تو می دانیم.

آخر می گویند:

گل فاطمه(س) حتماً روز جمعه خودش را نمایان خواهد ساخت.

آقای من! 

می ترسم نكند من هم جزء علف های هرزی باشم كه نمی گذارند شما بیائید.

آقای عزیزم! 

نكند آن روزیكه می یائید نباشم.

آقای مهربانم!

تا كی می خواهید در دفتر انتظار ما غیبت بخورید؟!

پس چه كسی به ما درس می دهد؟

پس كدام مقام باید ما رو به خدا برساند؟

آقاجانم! 

دلِ گرفته ی ما دست نوازش پُر مِهر شما رو می خواهد.



سه شنبه 15 مرداد 1392برچسب:, :: 16:38 ::  نويسنده : صادق

اس ام اس جدید تبریک عید فطر

 

پیشاپیش حلول ماه شوال ،عید عبودیت بندگی،عید سعید فطر را به شما وتمام مسلمین جهان تبریک می گویم

 

اس ام اس عید فطر

اس ام اس عید سعید فطر

کم کم غروب ماه خدا دیده می شود

صد حیف ازین بساط که برچیده می شود

در این بهار رحمت و غفران و مغفرت

خوشبخت آنکسی ست که بخشیده می شود

عید شما مبارک

 

********************

 

خداحافظ ای ماه غفران و رحمت

خداحافظ ای ماه عشق و عبادت

خداحافظ ای ماه نزدیکی بر آرزوها

خداحافظ ای ماه مهمانی حق تعالی

خداحافظ ای دوریت سخت و جانکاه

خداحافظ ای بهترین ماه الله


********************

 

خدایا! خروج از ماه مبارک را برای ما مقارن با خروج از تمامی گناهان قرار بده.. آمین .

 

اس ام اس عید فطر

 

حلول ماه عید و شادی مسلمین است.

پایان ماه روزه، برای صائمین است

نشاط و افتخار و شادی و سربلندی

از محک الهی برای مؤمنین است

 

********************

 

عید سعید فطر و پایان ماه صیام

بخواهیم از خدای ذو الجلال و الکرام

که تا سال آینده، صفا و پاکی دل

حفظ بشه و نباشیم از انسانهای غافل

 

********************

 

کم کم غروب ماه خدا دیده می شود .......... صد حیف از این بساط که برچیده می شود


********************

 

در این بهار رحمت و غفران و مغفرت .......... خوشبخت آن کسی ست که بخشیده می شود

 

اس ام اس عید فطر


رمضان آمد و روان بگذشت .......... بود ماهی به یک زمان بگذشت


********************

 

مزرع سبز فلک دیدم و داس مه نو ؛ یادم از کشته خویش آمد و هنگام درو .... آیا چیزی قابل درو در این رمضان کاشته ایم؟

 

********************

 

من کنون روز جاوید گرفتم ز جهان ؛ گر شما در هوس عید بقایید همه .

 

********************

 

بیا که ترک فلک خوان روزه غارت کرد ؛ هلال ماه به دور قدح اشارت کرد .

 

اس ام اس عید فطر

 

ثواب روزه و حج قبول ، آن کسی برد ؛ که خاک میکده عشق را زیارت کرد .

 

********************

 

شهر صیام رفت و توبه نمودم ولی چه باک ؛ با رؤیت هلال روی تو افطار می کنم.

 

********************


چه زود رفت این رمضان عمر ما ...... پس ، بر لب جوی نشین و گذر عمر بین .


********************


عید فطر مبارک. الان جلوی آینه بودم ماهو دیدم

 

اس ام اس عید فطر

 

حلول ماه شوال و عید سعید فطر مبارک باد!


********************

این عید فرخنده را به همگی شما عاشقان و دلدادگان صیام تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

 

 



چهار شنبه 2 مرداد 1392برچسب:, :: 14:7 ::  نويسنده : صادق
پژوهش های علمی جدید ثابت کرده است که نماز اول وقت فواید بسیاری برای بدن انسان دارد که دلالت بر حکمت فرایض اسلامی و زنده بودن دین اسلام دارد و از جمله این موارد عبارت است از:

نماز صبح:

انسان مسلمان در صبح برای نماز صبح بیدار می شود درحالیکه دربرابر سه تحول مهم قرار دارد:

ü     دریافت نور در زمان آن که فعالیت غده صنوبری را کاهش می دهد، و میلاتونین را کم می کند و عملیات دیگر مرتبط با نور را فعال می سازد.

ü     پایان کنترل دستگاه عصبی (ناخوشایند) که شب ها باعث آرامش می شود و شروع دستگاه عصبی (خوشایند) که روزها باعث فعالیت می شود.

ü     آمادگی برای استفاده از نیرویی که افزایش کورتیزن در صبح آن را ایجاد می کند، و این افزایش خود به خود صورت می گیرد و به خاطر بلند شدن ازخواب و پایین آمدن از تخت نیست همچنانکه هورمون سیرنونین و اندرفین در خون نیز افزایش می یابد.

نماز ظهر:

انسان مسلمان هنگام نماز ظهر در معرض سه تحول مهم قرار دارد:

ü     در اثر افزایش نخست هرمون ادرینالین در پایان صبح خود را با نماز آرام می کند

ü     از لحاظ جنسی خود را آرام می کند چرا که تستوستیرون در ظهر به اوج خود می رسد.

ü     ساعت بیولوژیک از بدن می خواهد که اگر وعده غذایی سریعی نخورد نیروی بیشتری برای آن فراهم کند که نماز باعث آرام کردن و کاهش تشنج حاصل از گرسنگی می شود.

نماز عصر:

تأکید زیادی بر ادای این نماز وجود دارد زیرا آن مرتبط با دومین زمان اوج ادرینالین می باشد که فعالیت ملموس چندین عضو از جمله فعالیت قلب را به دنبال دارد و بیشتر افزایش فشار قلب بیماران قلبی مستقیما در این زمان صورت می گیرد که نشان دهنده ی فشاری است که این عضو مهم در این زمان باآن روبروست. و جالب آن است که بیشتر فشار قلب کودکان تازه متولد شده نیز در همین زمان صورت می گیرد و معمولا اوج مرگ کودکان تازه تولد در ساعت 2 بعداز ظهر می باشد و بیشتر افزایش فشار قلب آنان بین ساعت 2 تا 4 بعداز ظهر می باشد. و اینها نشان دهنده سخت بودن این زمان برای جسم انسان به طور کلی و قلب به طور خاص می باشد.

بیشتر مشکلات اطفال مشکلات قلبی تنفسی می باشد و حتی در بزرگسالان نیز همینگونه می باشد چراکه بدن آنها در این زمان سختی زیادی را متحمل می شود و آن با افزایش ببتید ویژه به حوادث و فاجعه های مخوفی منجر می گردد .

و نماز عصر انسان را از کارهایش در این زمان باز می دارد و به منظور پرهیز از این پیامدها مانع مشغول شدن انسان به کار دیگری می گردد.

نماز مغرب:

این زمان تغییر و تحول از نور به تاریکی است که عکس آن چیزی است که در زمان نماز صبح صورت می گیرد بنابراین به خاطر شروع تاریکی ترشح میلاتونین افزایش می یابد که باعث می گردد انسان احساس خواب آلودگی و کسالت کند و در مقابل سیروتین ، کورتیزون و اندروفین کاهش می یابد.

نماز عشاء:

در زمان انتقال از فعالیت به استراحت و برعکس زمان نماز صبح می باشد. و زمانی ثابت برای انتقال جسم از کنترل دستگاه عصبی خوشایند به دستگاه عصبی ناخوشایند می باشد. و شاید این سرّ تأخیر این نماز تا کمی قبل از خواب می باشد تا تمام کارها تمام شده باشد و بعد از آن مستقیما خواب صورت گیرد.

در این زمان حرارت بدن و ضربات قلب کاهش می یابد و هرمون های خون بالا می رود.

 قابل توجه این است که این زمان نماز های پنجگانه با تحولات بیولوژیک مهم جسم منطبق است  که با گذر زمان نمازهای پنجگانه انعکاسات شرطی شده مؤثری را به جای می گذارد که می توانیم توقع داشته باشیم هر روز صبح، نماز صبح به نوبه خود علامتی باشد برای شروع فعالیتی و ثبات داشتن بر یک رژیم و برنامه ی منظم روزانه ی دارای بخش های ثابت به همراه یک عامل صوتی (اذان) آن گونه که در نماز صورت می گیرد باعث می شود بدن انسان در یک هماهنگی بسیار زیاد با محیط خارج حرکت کند و به دنبال آن هماهنگی و انسجام تام بین موارد زیر صورت گیرد:

ü     زمان های بیولوژیک داخل بدن

ü     زمان های مؤثرهای محیطی خارج از بدن مانند چرخه نور و تاریکی

ü     زمان های شرعی با ادای نمازهای پنجگانه در زمان آن

« منزهی تو پروردگارمان و شهادت می دهیم که پروردگاری جز تو نیست و به درگاه تو توبه می کنیم.»



یک شنبه 2 تير 1392برچسب:, :: 13:14 ::  نويسنده : صادق


میلاد حضرت صاحب الزمان مهدی موعود بر مسلمین جهان مبارک بویژه بر شیعیان جهان مبارک باد

 

متن تبریک نیمه شعبان

 

نیمه ی شعبان گل نرگس شکفت / چلچله از شادمانی شب نخفت
آبشار یک لحظه آرام شد ، نریخت / تا که رازش با گل نرگس بگفت
سرو حیران شد از آن فر و جلال / ماه فرو مانده در آن حسن جمال
نیمه شعبان را به شما تبریک عرض می کنیم.

 

جمله های تبریک نیمه شعبان, اس ام اس امام زمان

شعر و متن تبریک نیمه شعبان

 

 

شد نیمه ی شعبان و جهان گشت جوان

 

از مقدم پاک آن ولی سبحان

 

آن پرده نشین کاخ وحدت امروز

 

بنمود رخ از پرده و گردید عیان

 

ولادت امام زمان(ع) مبارک باد

 

* * *

 

ای وارث تاج و تخت محمود بیا / مرآت صفات پاک معبود بیا

 

خلق آرزوی بهشت موعود کنند / والله تویی بهشت موعود بیا

 

عید شعبان مبارک باد

 

* * *

 

مـژده‌ی آمـدنت قیمـت جـان می‌ارزد

 

تاری از موی تو آقـا به جهـان می‌ارزد

 

السلام علیک یا صاحب الزمان

 

بهترین هدیه به امام زمان عج ترک یک گناه است

 

* * *

 

بر منتظرین مژده بده منتظر آمد / از مهد بقا مهدى ثانى عشر آمد

 

ای منتظران گنج نهان می آید / آرامش جان عاشقان می آید

 

بر بام سحر طلایه داران ظهور / گفتند که صاحب الزمان می آید

 

میلاد امام زمان بر شما مبارک

 

* * *

 

عصر انتظار، ولادتت را به جشن گرفته است، ای گل نرگس

 

چشمان منتظر ما، خیس از اشک شوق میلاد توست، مهدی زهرا

 

خجسته باد میلاد مولود نجات

 

* * *

 

آمدنت چون رستاخیز، عدل گستر است و چون سپیده صبح،

 

نوید آغازی دوباره برای همه خوبی هاست .

 

میلاد مهدی موعود مبارک باد

 

* * *

 

جلوه گل عندلیبان را غزلخوان می کند

 

نام مهدی صد هزاران درد درمان می کند

 

مدعی گوید که با یک گل نمی آید بهار

 

من گلی دارم که دنیا را گلستان می کند

 

ولادت امام زمان(ع) مبارک باد

 

* * *

 

طلوع نزدیک است اگر بخواهیم

 

ظهور تو زیباتر از ظهور همه‌ی زیبایی‌هاست

 

چشم به راه زیباترین بهاریم

 

خدایا انتظار چقدر دیر می‌گذرد

 

با صد نگاه خسته، صدا می‌زنیم تو را

 

بیایید همه منتظر آمدنش شویم

 

* * *

 

برخیز که حجت خدا می آید / رحمت زحریم کبریا می آید

 

از گلشن عسگری گذر کن که سحر / بوی گل نرگس از فضا می آید

 

ولادت امام زمان(ع) مبارک باد

 

* * *

 

ای منتظران گنج نهان می آید

 

آرامش جان عاشقان می آید

 

بر بام سحر طلایه داران ظهور

 

گفتند که صاحب الزمان می آید

 

ولادت امام زمان(ع) مبارک باد

 

* * *

 

قدم ‌هایت بوسه‌گاه چشم‌هایمان ای گل نرگس

 

جشن میلادت کاش به ضیافت ظهور می‌پیوست

 

میلاد نرگس پنهان گرامی باد

 

* * *

 

سر راهت در انتظارم

 

برده هجرت صبر و قرارم

 

جز ظهورت ای گل زهرا

 

به خدا حاجتی ندارم

 

* * *

 

شد نیمه ی شعبان و جهان گشت جوان

 

از مقدم پاک آن ولی سبحان

 

آن پرده نشین کاخ وحدت امروز

 

بنمود رخ از پرده و گردید عیان

 

* * *

 

همه هست آرزویم که بیینم از تو رویی

 

چه زیان تو را که من هم برسم به آرزویی

 

به کسی جمال خود را ننموده‏ای و ببینم

 

همه جا به هر زبانی بود از تو گفتگویی

 

* * *

 

ای ماه فاطمه!

 

به آن امید که از افق نور بازگشت تو را دریابم،

 

همه شب ستاره می شمارم تا صبح دیدارت فرا رسد

 

* * *

 

میلاد مهدی(عج)، تصنیف سرخ ترانه های انتظار،

 

بر عموم مسلمین جهان مبارک باد

 

* * *

 

خجسته باد بزم قدسیان در صبحی که آفتاب زمین و آسمان به زیر سقف خانه نرگس طلوع می کند

 

* * *

 

یا مهدی(عج)! ای نقطه شروع شفق، ای مجری حق!

 

میلاد تو، قصیده بی انتهایی است که تنها خدا بیت آخرش را می داند؛ بیا و حُسن ختام زمان باش!

 

* * *

 

میلادت مبارک باد، ای سپیده پنهان که اهل زمین در آرزوی بوی بهشتی تو،

 

هماره دعای فرج را زمزمه می کنند

 

* * *

 

ای مدنی برقع و مکی نقاب

 

سایه نشین چند بُوَد آفتاب؟

 

منتظران را به لب آمد نفس

 

ای ز تو فریاد، به فریاد رس

 

* متن و شعر برای تبریک روز میلاد امام زمان (عج) *

 

پیک صبا دارد به لب از شوق دیدار این سخن

بادا مبارک مقدمت یا سیدی! یابن الحسن

 



پنج شنبه 2 خرداد 1392برچسب:, :: 11:3 ::  نويسنده : صادق

روز ولادت امیرالمومنین حضرت علی (ع)وروز پدررا به همه پیروان آن حضرت و همه پدران تبریک می گویم.

 

 

 

مکه پر شور و شعف
کعبه می گیرد شرف
قبله را قبله نما
آمده میر نجف
میلاد امام علی(ع) مبارک باد

عکس, تصویر اس ام اس های تبریک ولادت حضرت امام علی علیه السلام جدید + عکس

دل هر چه نظر به وسعت عالم تافت
جز نور تو در عرصه ی آفاق نیافت
هنگام نهادن قدم بر سر خاک
دیوار حرم به احترام تو شکافت
میلاد امام علی(ع) مبارک باد

عکس, تصویر اس ام اس های تبریک ولادت حضرت امام علی علیه السلام جدید + عکس

زان سبب ماه رجب ماه خداست
که اندر آن میلاد شاه لافتی ست
شد رخش از کعبه ظاهر، عقل گفت:
چون که صد آمد نود هم پیش ماست
میلاد امام علی(ع) مبارک باد

عکس, تصویر اس ام اس های تبریک ولادت حضرت امام علی علیه السلام جدید + عکس

حجت حق، از حریم حق، به امر حق عیان شد
روشن از نور رخش، ارض و سما، کون و مکان شد
خانه زاد حق ولادت یافت اندر خانه ی حق
حق به مرکز جا گرفت، باطل گریزان از میان شد
میلاد امام علی(ع) مبارک باد

عکس, تصویر اس ام اس های تبریک ولادت حضرت امام علی علیه السلام جدید + عکس

زد عشق تو خیمه در دل ما
حل شد زتو جمله مشکل ما
با مهر علی و آل بسرشت
از روز ازل خدا دل ما
میلاد امام علی(ع) مبارک باد

عکس, تصویر اس ام اس های تبریک ولادت حضرت امام علی علیه السلام جدید + عکس

ذکر من، تسبیح من، ورد زبان من علی است
جان من، جانان من، روح و روان من علی لست
تا علی (ع) دارم ندارم کار با غیر علی
شکر لله حاصل عمر گران من علی است
میلاد امام علی(ع) مبارک باد

عکس, تصویر اس ام اس های تبریک ولادت حضرت امام علی علیه السلام جدید + عکس

 

 

 

 



پنج شنبه 2 خرداد 1392برچسب:, :: 10:49 ::  نويسنده : صادق

روز پدر

روز پدر روزی است برای بزرگداشت پدرها.در ایران روز پدر در ۱۳ رجب زادروز حضرت علی بن ابیطالب (ع) ، اولین امام شیعیان گرامی داشته می‌شود.

قبل از انقلاب اسلامی، روز ۲۴ اسفند زادروز رضا شاه بر پایهٔ گاهشمار ایرانی روز پدر نامیده می‌شد. اما پس از انقلاب اسلامی روز پدر به زادروز علی ابن ابی طالب امام نخست شیعیان تغییر یافت.

در بسیاری کشورها روز پدر، سومین یکشنبهٔ ماه ژوئن در نظر گرفته شده‌است. این روز در ادامهٔ روز مادر و قدردانی از مادران است.

 

روز پدر در سایر کشورها


روز پدر در آلمان

روز پدر در آلمان(به آلمانی|Vatertag) نسبت به دیگر کشورهای جهان متفاوت است.روز عروج مسیح به آسمان به عنوان روز پدر در نظر گرفته شده‌است (روز سه شنبه، چهل روز پس از عید پاک). این روز، یک تعطیلی رسمی است و در برخی مناطق آلمان به آن «روز مرد» (به آلمانی: Männertag) یا «روز آقایان» (به آلمانی: Herrentag) نیز می‌گویند.

 

 

روز پدر در آمریکا

در آمریکا روز پدر در سومین یکشنبهٔ ماه ژوئن جشن گرفته می‌شود. این روز اولین بار در ۱۹ ژوئن ۱۹۱۰ در اسپوکین گرامی داشته شد.

 

روز پدر به شکل امروزی آن از سوی سونورا اسمارت داد زادهٔ آرکانزاس ایجاد شد. پدر او ویلیام جکسون اسمارت، یکی از کهنه سربازان دوران جنگ داخلی آمریکا بود، او به تنها شش فرزندش را در اسپوکین بزرگ کرده بود.دختر او سونورا، بسیار تحت تاثیر تلاش‌های آنا جارویز برای جا انداختن روز مادر قرار گرفته بود، برای همین او روز ۵ ژوئن زادروز پدرش را به عنوان روز پدر معرفی کرد اما آمادگی لازم برای برگزاری مراسم بزرگداشت را نداشت درنتیجه مراسم به سومین یکشنبهٔ ژوئن منتقل شد.

 

خیلی زود ویلیام جنینگ برایان به صورت غیر رسمی از این مراسم حمایت کرد. در ۱۹۱۶ خانوادهٔ وودرو ویلسون رئیس جمهور وقت نیز برای او مراسم بزرگداشت روز پدر را برگزار کردند. در ۱۹۲۴ کالوین کولیج رئیس جمهور آن دوران پیشنهاد کرد که روز پدر به عنوان یک روز ملی شناخته شود.

 

روز پدر در اسپانیا

روز پدر (به اسپانیایی: El Día del Padre) در روز جشن یوسف مقدس، در ۱۹ مارسگرامی داشته می‌شود. در این روز مقدس، بانک‌ها و بسیاری از مغازه‌ها تعطیل اند.

 

 

روز پدر,تاریخ روز پدر,روز پدر 91,تاریخ روز پدر 91,روز پدر 1391

روز پدر و تاریخ روز پدر

 

روز پدر در استرالیا

مردم در استرالیا، در اولین یکشنبهٔ سپتامبر روز پدر را گرامی می‌دارند، این روز تعطیلی عمومی نیست. هر ساله در ۳۲ شهرستان ایالت ویکتوریا برای بزرگداشت پدرها و نشان دادن اهمیت نقشی که آن‌ها در تربیت فرزندان دارند، جشنی برگزار می‌شود و به پدران برگزیده «جایزهٔ پدر سال» داده می‌شود.

 

روز پدر در ایتالیا

در ایتالیا، مطابق سنت‌های کاتولیک روم، روز پدر در ۱۹ مارس، «روز یوسف مقدس» (به ایتالیایی: Festa di San Giuseppe) گرامی داشته می‌شود. این روز یک تعطیلی عمومی نیست.

 

روز پدر در پاکستان

در پاکستان روزی به نام روز پدر وجود ندارد. تنها آن‌هایی که از آمریکایی‌ها تاثیر گرفته‌اند به پیروی از آن‌ها سومین یکشنبهٔ ژوئن را به عنوان روز پدر گرامی می‌دارند.

 

روز پدر در ژاپن

در ژاپن در سومین یکشنبهٔ ژوئن روز پدر گرامی داشته می‌شود. این روز تعطیل عمومی نیست.

 

روز پدر در کانادا

روز پدر در کانادا در سومین یکشنبهٔ ماه ژوئن گرامی داشته می‌شود، این روز یک تعطیلی عمومی نیست. معمولا افراد در این روز، روز خود را با پدر خانواده سپری می‌کنند، جشن کوچکی می‌گیرند و هدیه می‌دهند.

 

روز پدر در کره

در کره، روز پدر و مادر در ۸ مه هر سال گرامی داشته می‌شود. این روز تعطیل رسمی نیست.

 

روز پدر در مالزی

در مالزی در سومین یکشنبهٔ ژوئن روز پدر گرامی داشته می‌شود. این روز تعطیل عمومی نیست.



درباره وبلاگ


به وبلاگ خوش آمدید از حسن انتخاب شما کمال تشکر راداریم لطفا نظرات و پیشنهادات خودتان را بنویسید. با تشکر
١فرهنگي تغييرات وتکنولوژي-ديني
تبریک سال نو خداوند کدام گناه‌ها را نمی‌بخشد؟ اطلاعات نماز اطلاعات عمومی دینی میلاد امام حسن مجتبی (ع) بر مسلمین مبارکباد تبریک میلاد باسعادت حضرت محمد(ص9 و امام صادق (ع) داستان شیطان و مرد نماز گزار دانستنی های جالب و مفید از بین بردن بوی سیر و رفع بوی پیاز از دهان... اعمال ماه ذی القعده حلول ماه رمضان را پیشاپیش تبریک می گویم نكته‌های خواندنی درباره حضرت زهرا(سلام الله علیها) آغاز کار با نام خدا معنی ایمان ازدیدگاه امام علی (ع) روغن نارگیل چه خواصی دارد ورمی کمپوست چیست ؟ زندگی نامه شهید مسلم فشایی به همراه وصیت نامه اش تفسیر سوره یس دانستنیهای جالب و عجیب علمی!!! معجزه‏اى از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) عوامل مؤثر بر سلامت نظام اداري و رشد ارزش‌هاي اخلاقي در آن امید بخش‌ترین آیه قرآن کریم از زبان رسول اکرم(ص) نقش فرهنگ در پيشبرد اهداف استراتژيك سازما نها فرا رسیدن سال 1395را پیشاپیش تبریک می گویم فرهنگ و استراتژي یک دنیا شگفتى در یک پرنده كوچک ویژگی خاص «آیة‌الکرسی» فرهنگ سازماني از نقطه نظر رابرت كويين پیشاپیش شب یلداتان مبارک اسرار آفرينش در قرآن-قسمت نخست اربعين امام حسين عليه السلام چگونه عمر لپ تاپ مان را افزایش دهیم؟ رنگ شناسی در معماری فرارسيدن مام محرم ايام سوگواری سرور آزادگان جهان امام حسين (ع) را تسليت می گوييم پیشاپیش عید غدیر خم بر همه مسلمانان مبارک عيد قربان؛ روز ذبح نفس با تيغ تقوا لقب قائم علیه السّلام چرا بعضی از ویروس ها از دید ویروس کش پنهان می مانند ؟ از قلب ویندوز خود نسخه ی پشتیبان تهیه کنید پیشاپیش عید فطر را تبریکی گوییم عید مبارک باد مدیریت اسلایدهای چندبخشی در پاورپورینت 12 برند گرانقیمت خودروسازی جهان 25 مکان برتر گردشگری دنیا حلول ماه مبارک رمضان بر شما مبارک باد تصاویری زیبا از طبیعت روستای شیخ مصطفی سرولایت در آبشار یخی آبنیک+تصاویر
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی وآموزشی وگردشگری و آدرس nnjj.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان