علمی وآموزشی و مذهبی وگردشگری و جهانگردی
آموزشی ومذهبی و جهانگردی و علمی
 
 
شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 19:7 ::  نويسنده : صادق

انجیر تازه منبع غنی بتاكاروتن و ویتامین ث است. این دو آنتی اكسیدان در پیشگیری از ابتلا به سرطان نقش مهمی را ایفا می‌كنند.

مطالعات نشان می دهد كه انجیر حاوی مقادیر زیادی آهن و ویتامین C است؛ مخلوطی از این دو ماده مغذی، آن را به یك میوه‌ فوق‌العاده برای كم‌خون‌ها مخصوصا افراد مبتلا به كم‌خونی فقرآهن تبدیل كرده است.

انجیر در درمان و بهبود یبوست، سوءهاضمه، سرفه، برونشیت و آسم كاربرد دارد، مصرف این میوه پس از ابتلا به بیماری، به افزایش وزن نیز كمك می‌كند.

هر دو حالت انجیره خشك و تازه مفید و مغذی است با وجود این‌ كه انجیر خشك در تمام طول سال در دسترس است، اما خیلی‌ها معتقدند جای طعم خوش و منحصربه‌فرد انجیر تازه را نمی‌گیرد.

انجیر در طب سنتی

انجیر از نظر طب قدیم ایران، گرم و تر است ، تعرق بدن و ادرار را زیاد می‌كند ، حرارت بدن را كاهش می‌دهد و میوه‌ای چاق‌كننده است، جوشانده انجیر خشك درمان ‌كننده التهاب مجاری دستگاه تنفسی، كلیه، ذات‌الریه، سرخك، مخملك و آبله است همچنین جوشانده غلیظ انجیر خشك برای رفع سرماخوردگی بسیار مفید است و غرغره كردن آن گلودرد را برطرف می‌كند.

انجیر برای درمان سوءهاضمه مفید است ، مخلوط شیر بز و انجیر سیاه یكی از داروهای بسیار موثر برای درمان آرتروز و درد مفاصل است این مخلوط سموم مختلف را از بدن خارج كرده و درد را از بین می‌برد همچنین این میوه برای افرادی كه قند خونشان پایین می‌آید و یك دفعه احساس ضعف می‌كنند مناسب است، زیرا قند آن به سرعت در روده كوچك جذب می‌شود.

انجیر برای بهبود مشكلاتی نظیر تب، گوش درد و ورم چركی كاربرد دارد و برای كمك به كبد هم عالی است ، موجب از بین رفتن بوی بد دهان نیز می‌شود ، مخلوط انجیر با عسل در تسكین زخم معده بسیار مفید است ، همچنین منبع خوبی از كلسیم و هم منبع خوبی از پتاسیم است. كلسیم موجب افزایش تراكم استخوان و پتاسیم، دفع كلسیم از طریق ادرار را كاهش می‌دهد؛ از این رو انجیر یكی از بهترین میوه‌ها برای افزایش تراكم استخوان است.

از طرفی انجیر به خاطر داشتن قند فراوان باعث فعالیت سلول‌ها و تولید انرژی زیاد در بدن نیز می‌شود، همان چیزی كه معمولا كم‌خون‌ها از آن شكایت دارند.

انجیر منبع خوبی از پتاسیم است و پتاسیم نیز عنصری است كه به كنترل فشار خون كمك می‌كند. كمبود پتاسیم به خصوص زمانی كه با افزایش مصرف سدیم همراه باشد، می‌تواند منجر به فشار خون بالا شود ، به علت داشتن پتاسیم، درجه قلیایی بدن را بالا برده و در دفع اوره و چربی خون بسیار موثر است.

این میوه منبع بسیار خوبی از فیبر غذایی است. شاید بدانید كه مواد غذایی حاوی فیبر نقش موثر و مفیدی در مدیریت و كنترل وزن ایفا می‌كنند. فیبر، گرسنگی را به تاخیر می‌اندازد و از این‌ رو در رژیم‌های كاهش وزن جایگاه ویژه‌ای دارد البته به آن شرط كه در خوردن آن و سایر مواد غذایی نیز از حد تعادل خارج نشویم.

درمان یبوست

پزشكان در گذشته یبوست را ام‌الامراض یا مادر بیماری‌ها نامیده‌اند ، پس اهمیت پیشگیری و درمان آن مشخص است، بهترین داروی آزمایش شده و خوش طعم در این زمینه انجیر است. فیبر موجود در انجیر به عملكرد سالم روده كمك می‌كند ، این عمل مانع بروز یبوست می‌شود. برای رفع یبوست 10 عدد انجیر خشك را به خوبی شسته و در ظرف آبی بخیسانید و صبح ناشتا بخورید.

انجیر برای كودكان ضعیف

متخصصان تغذیه می ‌گویند؛ انجیر میوه‌ای مقوی و شیرین است كه منبع خوبی از پتاسیم، منیزیم، كلسیم، فسفر و ویتامین‌های A، B و C است. انجیر سرشار از پتاسیم و تامین‌ كننده سلامت كودكان ضعیف است و برای بی‌اشتهایی مفید است.

40 گرم انجیر تازه یا یك چهارم لیوان انجیر معادل یك واحد میوه است و 1.5 عدد انجیر خشك معادل یك واحد میوه یا 15 گرم كربوهیدرات است.

انجیر، فیبر غذایی بالایی دارد كه هر واحد آن 20 درصد نیاز روزانه را تامین می‌كند و بیش از سایر میوه‌ها املاح دارد.

در هر 40 گرم انجیر تازه 244 میلی‌گرم پتاسیم (7 درصد نیاز روزانه)، 53 میلی‌گرم كلسیم و 1.2 میلی‌گرم آهن (6 درصد نیاز روزانه) وجود دارد.

هر 224 گرم انجیر، 79‌میلی‌گرم كلسیم دارد. تحقیقات نشان داده است كه كلسیم در انجیر به همان اندازه‌ی كلسیم موجود در شیر است.

انجیر برای سلامت موها

وجود گوگرد در انجیر باعث ازدیاد مو شده و از ریزش آن جلوگیری كرده و شوره سر را درمان می‌كند.

انجیر برای تقویت حافظه

خوردن انجیر خشك همراه پسته، بادام و گردو موجب تقویت حافظه و قدرت تعقل و تفكر شده و گنجاندن آن در برنامه غذایی زنان باردار باعث تقویت حافظه جنین می‌شود.

انجیر و سلامت دهان و دندان

انجیر باعث سفید شدن دندان‌ها و جرم‌گیری آن‌ها می‌شود و در ورم لثه موجب تسكین درد و رفع التهاب می‌ شود.

انجیر و سلامت ریه‌ها

این میوه التهابات تنفسی مانند ذات‌الریه، آسم و تنگی نفس را بهبود می‌بخشد. از جوشاندن انجیر در شیر، شربتی به دست می‌آید كه نرم‌كننده سینه و معده بوده و غرغره آن، گلو را نرم می‌كند.

شربت انجیر مسكن گلو و سرفه بوده و ملین سبكی به شمار می‌رود، لذا برای تهیه آن 5 تا 10 عدد انجیر خشك را در مقداری آب بجوشانید تا آن كه به حالت شربت درآید.

برای درمان ناراحتی‌های سینه حدود 20 گرم از خرما، عناب و انجیر خشك را با هم مخلوط كرده و آسیاب كرده، سپس این پودر را با یك لیتر آب جوشانده تا حجم آن به نصف برسد. از این جوشانده می‌توان به مقدار 3 فنجان در روز مصرف كرد.

برای برطرف كردن سیاه سرفه، برونشیت و ذات‌الریه از قهوه انجیر استفاده كنید و برای درست كردن این قهوه انجیر را ابتدا بو داده و سپس آن را آسیاب كنید تا به صورت پودر درآید.

اثرات موضعی انجیر

شیره انجیر، میخچه، زگیل و آثار جلدی را از بین می‌برد. همچنین اگر یك انجیر خشك را پخته و سپس به دو نیم تقسیم كنید و روی كورك یا دمل قرار دهید، بزودی آن را رسانده و رفع التهاب می‌كند.

انجیر و شیردهی

سوپ انجیر بسیار مقوی است و برای افزایش شیر در زنان شیرده مفید است. برای تهیه سوپ، انجیر نارس را با گوشت بپزید. جوشانده انجیر خشك در شیر برای درمان آنژین، ورم لثه و ورم مخاط دهان نیز موثر است.

انجیر مانع رشد میكرب‌های مضر در مواد غذایی می‌شود ، مطالعات جدید نشان می‌دهد كه انجیر و عصاره‌ آن ممكن است اثر بازدارنده بر رشد و بقای میكرب‌های مضر مواد غذایی داشته باشد. اخیرا گروهی از محققان در كارولینای شمالی، اثر ضد میكربی عصاره انجیر را در كاهش بار میكربی انواع میكرب‌های آلوده كننده مواد غذایی اشریشیاكلی و سالمونلا مورد بررسی قرار داده‌اند. این یافته می‌تواند در صنعت مواد غذایی مورد توجه قرار گیرد.

شرایط انتخاب و نگهداری

پوست انجیر تازه بسیار نرم است از این‌ رو یكی از میوه‌هایی است كه به راحتی و در حمل و نقل و هنگام نگهداری خراب می‌شود، پس مهم است دقت كنیم كه خیلی هم زودتر از مصرف این میوه را خریداری نكنیم، حداكثر یك یا 2 روز زودتر، همچنین برای بهره بردن از فواید آن سعی كنید انجیرهای تازه و رسیده را انتخاب كنید.

بوی انجیر نیز راه خوبی برای درك تازگی آن خواهد بود. انجیر نباید بوی ترشیدگی بدهد.

زیاده‌ روی ممنوع

انجیر برای مبتلایان به بیماری قند مضر است ، زیاده ‌روی در خوردن انجیر، برای معده و چشم، زیان‌آور است و خنثی كننده زیان آن، كرفس است ، انجیر به علت دارا بودن دانه‌های ریز، باعث تقویت معده و روده می‌شود، ولی برای كبدهای ضعیف زیان‌آور است ، زیاده ‌روی در مصرف آن موجب چاقی می‌شود.

در ضمن مصرف بیش از حد انجیر ممكن است موجب بروز اسهال شود كه باید دقت كرد ، همچنین انجیر خشك حاوی مقدار زیادی قند است كه می‌تواند برای دندان‌ها مشكلاتی را ایجاد كند. پس تعادل در مصرف نیز نباید فراموش شود.



شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 19:4 ::  نويسنده : صادق

يک تيم تحقيقاتي از دانشگاه «فليندر» ساخت پنجره‌هاي هوشمند را مورد بررسي قرار داده و اخيرا موفق به توليد پنجره‌هايي با قدرت توليد انرژي الکتريسيته با استفاده از نور خورشيد شدند.

براي رسيدن به اين هدف، يک دانشجوي دکتري به نام «مارک بيست» با استفاده از نانولوله‌هاي کربني پيل خورشيدي جديدي توليد کرده است.

برخلاف نمونه‌هاي مبتني بر سيليکون، نانولوله‌هاي کربني ارزان بوده و قادرند با کارايي بيشتري انرژي توليد کنند.

«بيست» مي‌گويد: نيروي خورشيدي يکي از گرانقيمت‌ترين منابع تجديدپذير انرژي است.

پيل‌هاي خورشيدي سيليکوني که امروزه استفاده مي‌شوند، بسيار گران‌قيمت بوده و براي خالص‌سازي آنها بايد انرژي زيادي صرف کرد.

بازدهي پيل‌هاي خورشيدي سيليکوني تقريبا 10 درصد است که اگر با اين کارايي کار کنند، 15 سال طول مي‌کشد تا انرژي صرف شده براي توليد آنها جبران شود، زيرا براي توليد اين پيل‌ها از سوخت‌هاي فسيلي استفاده مي‌شود.

«بيست» مي‌افزايد: نانولوله‌هاي کربني شفاف هستند، به اين معنا که مي‌توان آنها را مستقيما روي شيشه پنجره‌ها اسپري کرد بدون اين که مانع از عبور نور خورشيد شوند. علاوه‌براين، نانولوله‌هاي کربني انعطاف پذيرند، بنابراين مي‌توان آنها را روي مواد مختلف از قبيل پارچه‌ها اضافه کرد.

چنين فناوري براي کساني که در حوزه تبليغات فعال هستند، بسيار جذاب است.

«بيست» مي‌گويد: هر چند مقدار انرژي که اين پنجره خورشيدي توليد مي‌کند، جوابگوي تمام انرژي مورد نياز براي يک دفتر کار نيست، اما داراي مزاياي مالي و زيست محيطي قابل توجهي است.

در هر جايي که پنجره وجود داشته باشد، اين پوشش قابل استفاده خواهد بود؛ از آن جايي که نصب پنجره و شيشه، با حضور يا عدم حضور اين پوشش، قيمت يکساني دارد، بنابراين استفاده از اين سيستم مقرون به‌صرفه است.

استفاده از اين سيستم مانند اين است که پنجره‌ها رنگ شود، در حالي که اين رنگ زدن منجر به توليد الکتريسيته مي‌شود، از آن جايي که بيشتر ساختمان‌هاي اداري فاقد فضاي کافي براي نصب پنل‌هاي خورشيدي هستند، استفاده از اين پنجره‌ها بسيار مفيد است.

اين فناوري شباهت زيادي به فرايند فتوسنتز دارد، فرايندي که در آن گياهان از نور خورشيد انرژي توليد مي‌کنند. با اين تفاوت که در اين فناوري از نانولوله‌هاي کربني براي توليد جريان الکتريسيته استفاده مي‌شود. زماني که نور به اين پيل خورشيدي مي‌تابد، الکترون‌ها درون نانولوله‌ها توليد شده و موجب کارکرد ادوات الکترونيکي مي‌شوند. تاکنون از اين سيستم يک نمونه آزمايشگاهي توليد شده است که در قدم بعد بايد اين پيل خورشيدي کربني را در مقياس صنعتي توليد کرد. اگر همه کارها روي برنامه انجام شود، مي‌توان انتظار داشت تا 10 سال آينده اين فناوري به بازار برسد.

..



چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 20:35 ::  نويسنده : صادق

 

یکی از غذاخوری های بین راه بر سر در ورودی با خط درشت نوشته بود:

 

شما در این مکان غذا میل بفرمایید، ما پول آن را از نوه شما دریافت خواهیم کرد.

 

راننده ای با خواندن این تابلو اتومبیلش را فوراً پارک کرد و وارد شد و ناهار مفصلی سفارش داد و نوش جان کرد.

 

بعد از خوردن غذا سرش را پایین انداخت که بیرون برود، ولی دید....

که خدمتگزار با صورتحسابی بلند بالا جلویش سبز شده است.

 

با تعجب گفت: مگر شما ننوشته اید که پول غذا را از نوه من خواهید گرفت؟!

خدمتگزار با لبخند جواب داد: چرا قربان، ما پول غذای امروز شما را از نوه تان خواهیم گرفت،

 

ولی این صورتحساب مال مرحوم پدربزرگ شماست

 



چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 20:21 ::  نويسنده : صادق

 

روایت شده است در حدود ٧٠٠ سال پیش، در اصفهان مسجدی بزرگ میساختند. اما چند روز قبل از افتتاح مسجد، کارگرها و معماران جمع شده بودند و آخرین خرده کاری ها را انجام میدادند.

 

پیرزنی از آنجا رد میشد وقتی مسجد را دید به یکی از کارگران گفت: فکر کنم یکی از مناره ها کمی کجه! کارگرها خندیدند. اما معمار که این حرف را شنید، سریع گفت: چوب بیاورید! کارگر بیاورید! چوب را به مناره تکیه بدهید. فشار بدهید. فششششششااااررر...!!!

....

و مدام از پیرزن میپرسید: مادر، درست شد؟!!

 

مدتی طول کشید تا پیرزن گفت: بله! درست شد!!! تشکر کرد و دعایی کرد و رفت...

 

کارگرها حکمت این کار بیهوده و فشار دادن مناره را از معمار با تجربه پرسیدند؟!

 

معمار گفت: اگر این پیرزن، راجع به کج بودن این مناره با دیگران صحبت میکرد و شایعه پا میگرفت، این مناره تا ابد کج میماند و دیگر نمیتوانستیم اثرات منفی این شایعه را پاک کنیم... این است که من گفتم در همین ابتدا جلوی آن را بگیرم !

 



چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 20:18 ::  نويسنده : صادق
چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 20:13 ::  نويسنده : صادق

 

 
 
 
 

تست فنی بنتلی کانتیننتال GTC در تهران

بنتلی کانتینانتال جی تی (40 عکس)

بنتلی کانتینانتال جی تی (40 عکس)

بنتلی کانتینانتال جی تی (40 عکس)

 

به رنگ سفید بود،دومین کانتیننتالGT نیز تنها از شهرهای مرزی کشور عبور کرد و از بندرعباس به سمت آذربایجان برده شد که به همراه این بنتلی زرشکی رنگ یک دستگاه فراریF430 نیز دیده شده است.سومین بنتلی از نوع کانتیننتالGTC با رنگ سفید و سقف پارچه ای قهوه ای رنگ در سال 88 وارد تهران شد و حالا در سال 89 که یورش خودروهای خاص و گذرموقت به کشور بیش از پیش افزایش یافته چهارمین دستگاه بنتلی کانتیننتال مدل GTC وارد پایتخت شد که به لطف دوستان در این شماره گزارش از ملاقات با این خودرو برای شما به چاپ رسانده ایم. بنتلی کانتیننتالGT (GRAND TOURING) درسال 2004 وارد بازار شد.یک کوپه لوکس و اسپرت از کمپانی شهیر بنتلی که باعث شد برای محصولات برخی از خودروسازان نظیر فراری با مدل 612اسکاگلیتی و مرسدس بنز با مدل CL600 دردسر ساز باشد.البته محصولات بنتلی را می توان رقیب مناسبی برای رولزرویس به حساب آورد که تنها ضعف بنتلی کابین فوق لوکس رولزرویس بوده که در بنتلی این لوکس بودن کمتر بکار گرفته شده.به همین خاطر است که مدل های بنتلی شباهت فراوانی با دیگر رولزرویس های موجود در بازار دارند و تنها تفاوت اصلی را می توان در، به روز بودن طراحی بنتلی نسب به طراحی سنتی رولزرویس پیدا کرد.بنتلی بعد از مدل کانتیننتالGTکوپه مدل GTC با سقف جمع شونده را درسال 2005وارد بازار کرد.خودرویی که ظاهر آن به غیر از سقف پارچه هیچ تفاوتی با دیگر قسمت های نمونه ی GT ندارد. در طراحی بنتلی کانتیننتال اصالت خودروی انگلیسی مشهود است،جلو پنجره مشبک،چراغ های جداگانه جلو با حالتی بیضی شکل و دایره ای به همراه کاپوت کشیده.همچنین در بخش زیرین سپرها سه ورودی هوای جداگانه تعبیه شده که در نمونه GTC-SPEED کانال های هوای طرفین کوچکتر شده است.خطوط بدنه از پایین سپر جلو تا انتهای درعقب کشیده شده اند و با خطوط جداگانه گلگیر عقب به زیبایی برخورد کرده اند و زمانی که به قسمت کناری خودرو نگاه می کنید حالتی عضلانی را در این قسمت می یابید.طراحی عقب کانتیننتال GTC برخلاف قسمت جلو ساده بوده.چراغ های ذوزنقه ای شکل با روشناییLED و طراحی بیضی شکل هماهنگی خاصی با سراگزوزهای درون سپر دارد که در طرفین سپر جای گرفته اند و صدای کاملاً بم و طنین انداز تولید می کنند. برای باز کردن در صندوق هم می توانید از روی سویئچ در را باز کنید و هم می توانید از داخل کابین،همچنین در وسط صندوق بار علامت معروف بنتلی حک شده است،باید انگشتتان را برروی حرفB قرار دهید تا صندوق عقب به آرامی باز شود.زمانی که بخواهید کاپوت را باز کنید باید حرف B که برروی جلو پنجره قرار دارد را با دستتان به سمت بالا بکشید تا کاپوت باز شود البته قبل از آن باید اهرم درون کابین را بکشید.در مجموع ظاهر بنتلی بسیار پرابهت و با اصالت است تا اینکه زیبا و دلفریب بنظر برسد.اگر از پشت بنتلی را در شب بینید روشن بودن چراغ های ترمز و چراغ سوم خطر ابهت این خودرو را برایتان نمایان می کند بخصوص آنکه چراغ ترمز به زیبایی برروی بدنه و پشت صندلی های عقب به صورت یک نوار کشیده تعبیه شده است. باورود به کابین احساس می کنید سوار بریک قایق تفریحی کوچک با امکانات فراوان نظیر صندلی های برقی،گرمکن صندلی،سیستم تلفن همراه،راهیاب ماهواره ای و.... شده اید.تکیه دادن به صندلی ها شما را به عالم دیگری خواهد برد.بخصوص آنکه سقف تاشو را جمع کرده باشید و از سیستم مطبوع استفاده کنید.اگر غربیلک فرمان و صفحه کیلومتر شمار را بردارید و به داشبورد نگاه کنید متوجه تقارن زیبای کابین خواهید شد.تقارنی که باعث شده داشبورد سه تکه طراحی شود و زیبایی خاصی را جلوه کند.این سبک طراحی کمک شایانی برای خودروهای فرمان راست کرده است که در برخی از کشورها نظیر کشورسازنده(انگلیس) فرمان از سمت چپ به سمت راست برده می شود.حتی این تقارن در کنسول مرکزی نیز به چشم می خورد و قراری گیری دکمه ها و دریچه ها نشان از ظرافت طراحی این خودرو است. بسیاری از قسمت های کابین توسط چرم مرغوب دست دوز پوشانده شده اند.که این چرم به دورنگ مشکی و قرمز طراحی شده.بخش دیگری از کابین توسط چوب طبیعی پوشانده شده که رنگ مشکی آن باعث می شد این چوب ها کار یک آینه تمیز را انجام بدهند.داشبورد،کنسول مرکزی،صفحه کیلومتر شمار،تودری های عقب و جلو درپوش جاسیگاری و جالیوانی ها از پوشش چوب مشکی تهیه شده اند که حس یک خودرو لوکس و کلاسیک مدرن را به سرنشینان القا می کند. دیگر قسمت های کابین با چرم مشکی و قرمز پوشانده شده است،که از رنگ قرمز استفاده بیشتری کرده اند.صندلی ها،تودری ها،بخش عمده از غربیلک فرمان و قسمت پایین داشبورد از چرم قرمز پوشانده شده است همچنین بخشی کوچک درکابین با کروم مزین شده است. لوکس بودن کابین بنتلی نسبت به رقیب دیرین خود یعنی رولزرویس چندان قابل حس نیست،اما اسپرت بودن آن جلوه بیشتری دارد. درسمت چپ غربیلک فرمان شما می توانید به کمک دکمه های قرار گرفته کروزکنترل هوشمند را کنترل کنید و در سمت راست نیز نیز به منوی اصلی،رادیو ضبط و سیستم بلوتوث تلفن دسترسی دارید.درسمت چپ و پشت فرمان یک اهرم کوچک دایره ای شکل قرار دارد که به کمک آن می توانید فرمان را درجهات و عمق های مختلف کنترل کنید. دربالاترین قسمت کنسول مرکزی ساعت آنالوگ BREITLING مخصوص خودروهای ساخت کمپانی بنتلی قرار دارد که در طرفین آن دریچه های سیستم تهویه قرار گرفته.پایین آن LCD رنگی و سیستم تهویه جداگانه سرنشینان جلو قرار دارد.کلیدهای منو،کنترل های سیستم صوتی NAIMو.... نیز در این قسمت قرار دارد.برروی کنسول میانی نیز دکمه های ترمز دستی (به صورت دکمه)،تنظیم آینه های برقی،گرمکن صندلی ها،تنظیم سیستم تعلیق،باز و بسته کردن سقف جیر و دکمه روشن و خاموش کردن پیشرانه قرار دارد.زیر آرنجی های سرنشینان جلو جداگانه است و با بالا زدن آنها یک بخش کشویی برای قرار دادن لیوان و جاسیگاری تعبیه شده است.همچنین درون زیر آرنجی راننده قسمتی برای سیم کارت و تلفن همراه وجود دارد.درکنار هر دریچه تهویه هوا دکمه ای قرار دارد که همانند ساسات خودروهای قدیمی کشیده می شود که برای باز با بستن دریچه تهویه تعبیه شده است.فضای پای سرنشینان عقب گرچه کم است اما صندلی های جادار کمی این مسئله را پنهان می کند،برای هر سرنشین در عقب یک بلندگو و یک تیوتر قرار گرفته که بهتر است کودکان در این قسمت بنشینند. پیشرانه بنتلی هم به صورت سویئچ و هم به کمک دکمه استارت روشن می شود.ترمز را نگه می داریم و دکمه پیشرانه را فشار می دهیم،با روشن شدن پیشرانه صندلی،فرمان و آینه ها از حالت استاندارد(زمانی که خودرو را خاموش می کنید صندلی به عقب رفته و فرمان به سمت بالا می رود تا راننده به راحتی پیاده شود)خارج شده و به حالت تنظیم شده راننده برمی گردد.زمانی که پیشرانه را روشن می کنید صدای چندان گیرایی شنید نمی شود اما صدای خارج از سیستم اگزوز کاملاً گیرا است وجلب توجه خواهد کرد.برروی اهرم دنده دکمه B را فشار می دهیم و جعبه دنده را درحالتD قرار می دهیم.درابتدا با توجه به وزن2480 کیلوگرمی بنتلی تصور می کنید خودرو چندان شتاب بالایی نداشته باشد.اما نیروگاه قدرتمند12سیلندر بنتلی تمام انتظارات را برطرف می کند.این پیشرانه 12سیلندرW شکل تویین توربو به حجم 6لیتر قادر است در دورموتور6100 دقیقه 552 اسب بخار قدرت را تولید کند و حداکثر گشتاور آن 650 نیوتن متر در دور موتور1600تا5500 دقیقه است.چنین قدرت و گشتاوری باعث شده تا کانتیننتالGTCدربهترین شرایط ظرف مدت زمان 4.8ثانیه به سرعت 96 کیلومتر درساعت دست یابد و حداکثر سرعت آن به 314کیلومتر درساعت برسد. آماده حرکت می شویم،رانندگی با بنتلی لذت بخش و فراموش نشدنی است،درون کابین حس لوکس بودن به شما القا می شود گویی درحال رانندگی با یک خانه مجلل سیار هستید.وقتی با آرامی و ملایمت رانندگی می کنید هیچ  صدایی به گوشتان نمی رسید،اما اگر سقف متحرک را جمع کنید تنها صدای ورود باد به کابین است که شما را متوجه خواهد ساخت،البته وجود آلودگی صوتی در کلان شهر بزرگی نظیر تهران چنین آرامشی را از همان ابتدا از شما سلب می کند. در ابتدای حرکت فشار برروی پدال گاز باعث شد تا دقیقاً تفاوت بنتلی و رولزرویس مشخص گردد، راننده حرفه ای که رولزرویس فانتوم سدان و کوپه را رانندگی کرده است شتاب بالای بنتلی را جزو برتری های این خودرو دانست.توروبوشارژرها وارد عمل می شوند و صدای بم و طنین انداز غرش بنتلی را نشان می دهد،در دور موتور 3700 صدایی طنین انداز به گوش می رسید که توجه رانندگان و عابرین به خودرو جلب می شد.مسیری خلوت در یکی از اتوبان ها باعث شد تا کمی بنتلی را بسنجیم. به خوبی می دانستیم که بنتلی بهترین و پیشرفته ترین سیستم های ایمنی را در اختیار دارد.فرمان مجهز به سنسور سرعت و servotronic و سیستم های کمکی ترمزESP و EBD در کنار دیسک های کربنی با کالیپرهای 8پیستونی که برروی آن عبارتBENTLEY حک شده است این اطمینان را  به شما می دهد درهرسرعتی و در هر شرایط آب و هوایی بتواند به راحتی خودرو را کنترل کنید،به خصوص آنکه کفش های آلومینیومی بنتلی دارای کفی های ساخت کمپانی پیرلی در ابعاد 19ZR40/275 مدل P-ZERO ROSSO هستند که درکنار سیستم تعلیق آلومینیومی شامل دوجناغی چهار مفصله و کمک بادی در جلو و چند تکه ذوزنقه ای در عقب لذت رانندگی را برایتا دوچندان خواهد کرد و آرامش را در کابین مثال زدنی می کند.رانندگی با بنتلی همانند خواند رومان های طولانی و لذت بخش است که در هر فصل آن نکته و جذابیت های جدید را کشف می کنید و به هیچ عنوان از رانندگی با آن خسته و کلافه نخواهید شد. به مکانی خلوت می رویم،سقف خودرو را که درعرض25ثانیه بسته می شود را باز می کنیم،شیشه ها را بالا می دهیم و برای اندازه گیری شتاب آماده می شویم،GTC درحالت استاندارد ظرف مدت زمان 4.8ثانیه به سرعت96 کیلومتر دست می باید ما این عدد در آزمایش ما دربهترین شرایط 5.5ثانیه بدست آمد.همچنین حداکثر سرعتی که توانستیم با بنتلی رانندگی کنیم 140کیلومتر درساعت بود.البته باید وضع نامناسب اتوبان و خیابان های غیراستاندارد تهران را درنظر گرفت.بنتلی GTC دارای گیربکس 6سرعته تیپترونیک به همراه پدال های تعویض دنده از پشت فرمان است که لذت رانندگی را دوچندان می کند.زمانی که سقف متحرک خودرو را بسته اید می توانید با سرعت 312 کیلومتر درساعت رانندگی کنید و درصورت باز نمودن سقف این سرعت به عدد 309 می رسد.درزمان باز بودن سقف و درسرعت های بالای 80 کیلومتر ورود باد به کابین کمی برایتان مشکل ساز است.زیرا این هجوم باد و اغتشاش در کابین باعث کلافه شدن سرنشینان خواهد بود. کانتیننتالGTC از نظر امکانات دارای لیست تجهیزات بالایی نظیر صندلی های برقی 3حافظه،ماساژور و گرمکن صندلی های جلو،سیستم ورود به کابین بدون کلید،کنترل میزان باد تایرها،چراغ های بی زنون با سیستم شستشو،دسترسی به صندوق عقب،کروز کنترل هوشمند، سیستم راه یاب ماهواره ای و....... می باشد که این لیست طولانی و وقت گیر خواهد بود. درمجموع بنتلی کانتیننتالGTC برای رانندگی روزمره نسبت به رقیب همتای خود فراری 612 اسکاگلیتی بسیار مناسب تر و بصرف تر می باشد و صدای آرام تر دارد. درپایان از مدیریت محترم موسسه خدماتی کیانفر جهت در اختیار قرار دادن این خودرو تشکر می کنیم.

پیشرانه:12سیلندرWشکل

حجم و قدرت پیشرانه:6لیتر-552 اسب بخار

شتاب صفرتا96کیلومتر:4.8ثانیه

حداکثر سرعت:سقف باز(305 کیلومتر درساعت)                

سقف بسته(314 کیلومتر درساعت)

گنجایش صندوق عقب:260 لیتر

گنجایش باک سوخت و میانگین مصرف: 90لیتر-17لیتردر هر صد کیلومتر

طول:4804 میلیمتر

عرض:2194میلی متر

ارتفاع:1398میلیمتر

فاصله بین دومحور:2745میلیمتر


 
 
 

 



چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 20:12 ::  نويسنده : صادق

 

 
هیوندای جنسیس یک خودروی کاملا لوکس
 
معرفی چند خودروی جدید در بازار ایران

 

هیوندای برای شکستن تصور اتومبیلهای لوکس گرانقیمت در نمایشگاه اتو شو آمریکا ٬ بوسیله مدل کاملا جدید سدان اسپرت جنسیس برنامه ریزی کرده است !


جنسیس خودرویست همراه با خصوصیات و توانایی های قابل مقایسه با خودرو های ۶۰.۰۰۰ دلاری اما با قیمت پایه کمتر از ۳۰.۰۰۰ دلار . زمان عرضه این اتومبیل تابستان امسال می باشد . جنسیس بر پایه پلت فرم جدید دیفرانسیل عقب هیوندای ساخته شده است .
این خودرو با سه موتور مختلف عرضه می شود .که شامل موتورهای V6 به حجم ۳.۳ و ۳.۸ و موتور کاملا جدید V8 با حجم 4.6 لیتر موسوم به Tau .Tau با تکنولوژی قابل رقابت با بسیاری از اتومبیلهای لوکس گرانقیمت ساخته شده است و توانایی تولید ۳۶۸ اسب بخار نیرو را دارد و این در حالییست که از مصرف سوخت مناسبی هم سود می برد . جنسیس تکنولوژیهای پیشرفته زیادی را نیز همراه خود دارد . سیستم ناوبری ترافیک Xm - سیستم چراعهای جلو قابل تطبیق ( AFLS ) ٬ سیستم کروز کنترل هوشمند ٬ سیستم صوتی Lexicon و سیستم فعال الکتریکی حفاظت از سر بخشی از تجهیزات جنسیس می باشند.
هیوندای در جنسیس توانسته وزن را به نسب ۴۷ - ۵۳ بین عقب و جلو تقسیم کند و این باعث هندلینگ خوب و بهبود مشخصات رانندگی شده است . سیستم استاندارد کنترل پایداری ESC که از تکنولوژیهای مهم در عرصه ایمنی خودرو می باشد ٬ باعث بالا رفتن اطمینان در رانندگی شده است . این سیستم در سال ۲۰۰۷ در بیش از ۷۰ درصد تولیدات هیوندای بکار رفته است . کاهش ورود صدا به داخل کابین و کیفیت سواری و هندلینگ پیشرفته جنسیس به لطف ساختار قوی بدنه ایجاد شده است . هیوندای با استفاده از فلز با قابلیت انبساط بالا در مناطق حساس در ساختمان بدنه باعث بالا رفتن مقاومت پیچش بدنه شده است . ضمن آنکه کیفیت کابین جنسیس از بسیاری از همکلاسان خود بالاتر است .
توانایی های برجسته هیوندای جنسیس مدیون موتور کاملا جدید Tau V8 4.6L که به یک گیربکس شش دنده اتوماتیک ساخت ZF آلمان ( که دارای قابلیت شیفت ترونیک نیز هست ) متصل است ٬ می باشد . این ترکیب موتور ۳۶۸ اسب بخاری و گیربکس باعث شتاب صفر تا ۹۶ جنسیس در کمتر از ۶ ثانیه شده است . همچنین دیگر موتور های جنسیس دو موتور کاملا آلو مینیومی V6 می باشد . اولین موتور V6 حجمی معادل ۳.۳ لیتر دارد و توانایی ایجاد ۲۶۸ اسب بخار نیرو و ۲۳۳ پاوند گشتاور را دارد . موتور بعدی موتور ۳.۸ لیتری می باشد که می تواند ۲۹۰ اسب بخار نیرو و ۲۶۴ پاوند گشتاور تولید کند . هیوندای برای ایجاد حداکثر نیرو در موتور های خود از سیستم تغییر مداوم تایمینگ سوپاپها ( CVVT ) و سیستم جدید نیروی متغیر ( VIS ) که به تنفس بهتر موتور در دورهای پایین و بالا کمک می کند ٬ استفاد کرده است .
سیستم فنربندی که برای جنسیس طراحی شده در جلو از سیستم اتصال پنج نقطه ای با دو بازوی بالا و پایین که چرخهای جلو را به شاسی متصل می کنند ٬ بهره می برد .سیستم فنربندی عقب نیز به صورت اتصال پنج نقطه ای می باشد که در سطح بالایی عمل می کند . قابلیتهای پیشرفته فنربندی جلو و عقب با سیستم ASD که قابلیت انعطاف فنربندی را تنظیم می کند ٬ کامل می شود .
هیوندای برای چراغهای جلو جنسیس از لامپهای زنون پیشرفته ( HID ) استفاده کرده است . لامپهای HID از قابلیتهایی مانند روشنایی بهتر ٬ سیستم مدرن روشنایی daylight و کاهش دهنده مصرف انرژی بهره می برد . سیستم تنظیم کننده خودکار ٬ نور چراغهای جلو را با میزان بار و سرنشین تنظیم می کند . همچنین یک سیستم اتوماتیک دیگر با چرخش لامپها در جهت چرخش اتومبیل دید بهتری را برای رانند در پیچها تامین می کند .
از سیستم های ایمنی بکار رفته در جنسیس می توان به سیستم کنترل پایداری ESC ٬ هشت ایربگ ٬ و سیستم الکتریکی حفاظت از سر ٬ اشاره کرد . سیستم الکتریکی حفاظت از سر را پیش از این تنها در خودرو هایی به مانند مرسدس ٬ بی ام و و لکسز شاهد بوده ایم .
هیوندای در مجموع هشت سنسور برای سپرهای عقب و جلو جنسیس ذر نظر گرفته که این سنسورها کمک بسیاری به پارک خودرو در مکانهای کوچک می کنند .سیستم رادار دید جلو و سیستم کروز کنترل هوشمند از دیگر تکنولوژیهای بکار رفته در جنسیس است . سیستم کروز کنترل هوشمند سرعت و فاصله اتومبیل با خودرو جلویی را به صورت خودکار تنظیم می کند .
جنسیس از ۴ دیسک در ۴ چرخ برای توقف بهره می برد . سیستم ABS و سیستم پخش نیروی ترمز EBD کمک زیادی به توقف جنسیس می کنند . دیسکهای ترمز در مدلهای V6 در جلو ۱۲.۶ اینچ و در عقب ۱۲.۴ اینچ می باشند . تعداد پیستون ترمز نیز یک عدد می باشد . در مدل V8 از دیسکهای بزرگتر و دو پیستون در هر چرخ استفاده شده است .
به هر حال جنسیس خودروییست پیشرفته از یک سازنده کره ای که کار ساخت خودرو را پس از کشور عزیزمان شروع کرده است .






اسمارت را بشناسیم


هر چند ایرانی‌‌ها در کل علاقه چندانی به خودروهای کوچک و بدون صندوق ندارند، اما این روزها که کم‌کم به حذف بنزین سهمیه‌ای نزدیک و کمبود پارکینگ نیز به مشکلی اساسی برای خودرودارها تبدیل شده، شاید اقبال خودروهای کوچک نیز باز و ایرانی‌ها مشتری آنها شوند.





در حال حاضر اگر از پراید فاکتور بگیریم تنها دو خودرو کوچک با نام‌های دوو ماتیز و MVM در بازار کشور وجود دارد و این در حالی است که چندی دیگر رقیبی آلمانی و قدر به جمع آنها اضافه خواهد شد. اسمارت را می‌گوییم. خودرویی بسیار کوچک که چندی دیگر توسط پارس خودرو واردات آن آغاز و طبق قرارداد 6هزار دستگاه از آن وارد بازار ایران خواهد شد و به همین دلیل امروز به رسم پیشواز هم که شده، نگاهی به مشخصات فنی این آلمانی کوچک می‌اندازیم.
اسمارت از موتوری کم حجم یعنی 1000 سی‌سی بهره می‌برد و قطعا قدرت اسب بخار آن پایین است. این خودرو هر چند آن طور که در کیلومتر شمارش آمده، حداکثر سرعتی برابر با 220 کیلومتر در ساعت دارد، اما ظاهرا بیش 170 کیلومتر در ساعت نمی‌توان پدال گاز آن را فشرد. از نکات بسیار بارز و مهم اسمارت اینکه مصرف سوخت آن بسیار پایین است به نحوی که در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی تنها 2/4 لیتر بنزین می‌سوزاند.
این محصول با وجود کوچکی خاص خود، از ایمنی بالایی برخوردار و استاندارد یورو 4 را در این زمینه پاس می‌ کند.
هر چند قیمت اسمارت در بازار اروپا بین 14 تا 22هزار دلار است، اما ظاهرا بحران مالی نیز سبب شده تا آلمانی‌ها تخفیفی اساسی و دندان‌گیر به پارس خودرو داده و اسمارت‌ها را چندهزار دلار زیر قیمت به فروش برسانند و از سوی دیگر به علت کم‌مصرف‌بودن اسمارت کاهش تعرفه نیز شامل آن می‌شود.
آن طور که شنیده می‌شود اسمارت در دو مدل 2 و 4 در میهمان بازار ایران خواهد شد و این در حالی است که احتمالا مدل 2 در آن با قیمتی برابر 11 الی 12میلیون تومان به دست مشتری می‌رسد و اسمارت 4در نیز نرخی برابر با 13 الی 14میلیون تومان خواهد داشت که با این حساب خبر دیروز که در آن قیمت اسمارت را40 میلیون تومان درج کرده بودیم اصلاح می‌کنیم.






یاریس را بشناسیم


گروه خودرو – امروز میزبان یک ژاپنی کم‌مصرف و کوچک هستیم.


یاریس را می‌گوییم. خودرویی وارداتی از سرزمین آفتاب تابان که به دلیل حجم موتور پایین‌اش برخلاف سایر هم‌کیشان میهمان خود در بازار خودرو کشور همچنان کارت سوختش شارژ می‌شود و ...



هم‌اکنون در دو مدل هاچ‌بک و صندوق‌دار وارد ایران شده و از لحاظ آپشن باید آن را به 4مدل تقسیم کرد. یاریس هم در مدل هاچ‌بک و هم در مدل صندوق‌دار از موتوری 1300سی‌سی بهره برده و به واسطه آن 84اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. این چشم‌بادامی، 4سیلندر و 16سوپاپه به حساب آمده و بسته به مدل‌هایی که دارد به گیربکس اتومات 4سرعته و دنده‌ای 5سرعته مجهز است. پشت فرمان یاریس می‌توان تا 170کیلومتر در ساعت پدال گاز را فشرد و در عرض 11ثانیه به شتاب 100کیلومتر رسید. سوژه ژاپنی امروز ما مصرف سوخت مناسبی داشته و در هر 100کیلومتر سیکل ترکیبی بین 6 تا 5/6لیتر بنزین می‌سوزاند. هرچند طبق مصوبه ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و مصرف سوخت، غالب خودروهای وارداتی از دریافت بنزین یارانه‌ای محروم‌اند، اما یاریس تنها بیگانه‌ای است که به دلیل حجم موتور 1300 خود همچنان کارت سوختش شارژ می‌شود.
اما سری هم به آپشن‌های یاریس بزنیم. مدل صندوق‌دار این محصول دارای 3تیپ است که تیپ یک آن به امکاناتی نظیر ترمز ABS، ایربگ، سیستم ضدسرقت موتور و فرمان هیدرولیک مجهز است. تیپ B آن نیز علاوه بر تجهیزات تیپ A از امکاناتی نظیر شیشه بالابر برقی، قفل مرکزی و آینه‌های جانبی برقی بهره می‌برد. یاریس تیپ 3 هم جدای از امکانات تیپ‌های A و B، به چراغ مه‌شکن و رینگ آلومینیومی تجهیز شده است. همچنین یاریس هاچ‌بک نیز که تنها در یک مدل، میهمان بازار ایران شده، از آپشن‌هایی نظیر ترمز ABS، ایربگ و شیشه بالابر برقی بهره می‌برد این مدل هم‌اکنون با قیمت 26میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.
یاریس صندوق‌دار نیز بسته به مدل‌های خود قیمتی بالاتر از 26میلیون تومان دارد.

تینا را بشناسیم


گروه خودرو- امروز یک ژاپنی وارداتی دیگر که البته قرار است در آینده تابعیت ایرانی نیز بگیرد، میهمان ما است. «تی‌ینا» یا به قول پارس خودرویی‌ها، «تینا» را می‌گوییم.




محصولی از شرکت نیسان که اوایل هفته جاری ورودش به قدیمی‌ترین خودروساز ایران جشن گرفته شد. تینا که هووی ماکسیما به حساب آمده و در آینده نزدیک جای این هموطن کم حاشیه و محبوب خود را در پارس‌خودرو خواهد گرفت از موتوری دوهزار و 500 سی‌سی بهره برده و به واسطه آن 134 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. این خودرو، 6 سیلندر و 24 سوپاپه محسوب می‌شود. آن طور که در کاتالوگ تی‌ینا آمده این محصول بیش از یک‌هزارو 500 کیلوگرم وزن دارد و با باک 70 لیتری خود در هر صدکیلومتر سیکل ترکیبی 9 لیتر بنزین می‌سوزاند.
این در حالی است که قطعا مصرف سوخت شهری این ژاپنی نباید کمتر از 12 لیتر باشد. پشت فرمان تینا می‌توان رانندگی تا مرز 200کیلومتر در ساعت را تجربه کرد. این در حالی است که در کاتالوگ تی‌ینا اشاره‌ای به شتاب صفر تا صد آن نشده و مشخص نیست این خودرو در چند ثانیه به شتاب صدکیلومتر می‌رسد. تینا که قرار است تا اوایل سال آینده داخلی‌سازی آن آغاز و جای خالی ماکسیما را در خطوط مونتاژ پارس‌خودرو پر کند، از گیربکس اتومات بهره برده و فرمان آن نیز حساس به سرعت خودرو طراحی شده است. تی‌ینا از آپشن‌های مختلفی سود می‌برد که در بین آنها می‌توان به سیستم ترمز ضدقفل (ABS) و ایربگ اشاره کرد. این ژاپنی همچنین به صفحه کامپیوتری نیز مجهز و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک هم دارد. البته می‌توان از سقف آن نیز آویزان شد؛ چراکه تینا به سقف متحرک (سان روف) مجهز است. آن طور که پارس‌خودرویی‌ها وعده داده‌اند تی‌ینا با قیمت 50میلیون تومان روانه بازار خواهد شد.


حق انتخاب
اپیروس را بشناسیم


گروه خودرو- امروزه تولیدکنندگان خودرو با توجه به رقابت تنگاتنگی که در این عرصه وجود دارد، سعی بر ارائه نسل جدیدی از خودروهای سواری دارند تا بی‌عیب و نقص‌ترین محصول را برای فرونشاندن عطش دوستداران خودرو به بازار عرضه کنند.
 



از جمله این کمپانی‌ها می‌توان به کیاموتورز اشاره کرد.با کمی دقت در خیابان‌های شهر، خودرو لوکس با طرحی شبیه بنتلی کنتینانتال نظر شما را به خود جلب می‌کند که از محصولات KIA MOTORS است، آری اپیروس را می‌گوییم.اپیروس در حالی که از موتور بسیار قوی با حجم CC3800 بهره می‌گیرد، توانایی تولید 265 اسب‌بخار قدرت را دارد و به شما تجربه راندن تا سرعت 245 کیلومتر در ساعت را می‌دهد.از مهم‌ترین آپشن‌های این خودرو می‌توان به ایربگ دو مرحله‌ای راننده، خنک‌کن‌های تعبیه شده در صندلی‌های جلو و سنسور باران که قابلیت تنظیم سرعت برف‌پاکن‌ها را به تناسب شرایط جوی و شدت بارش دارا است، اشاره کرد که در معدود خودروهایی از این کلاس به چشم می‌خورد.یک سیستم صوتی infinity در کنسول وسط تعبیه شده که مجهز به 8 بلندگو، ساب‌ووفر و آمپلی فایر است و این مجموعه امکان استفاده از صدایی شفاف و قوی را برای سرنشینان داخل خودرو فراهم می‌سازد.اپیروس از شتاب اولیه بالا معادل 6/7 ثانیه برای رسیدن به سرعت از صفر تا صد برخوردار بوده و در کنار سرعت بالا به امکانات ایمنی مطمئن مجهز شده است. از جمله این امکانات می‌توان از 8 عدد ایربگ (کیسه هوا) نام برد که نشان از اهمیت جان مسافران برای سازندگان این خودرو دارد و در واقع در تصادف از زوایای کناری و مقابل، از جان سرنشینان به بهترین نحو ممکن محافظت به عمل می‌‌آید. سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP) که موجب حفظ تعادل خودرو در تغییر مسیرهای ناگهانی می‌شود و سیستم کروز کنترل و ترمز ضدقفل ABS نیز جزو دیگر آپشن‌های اپیروس به حساب می‌آید.
 

 



چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 19:59 ::  نويسنده : صادق

 

کوپه چهار در مرسدس در راه پکن

بنز بلاخره مدل اسپرت کوپه-سدان مفهومی خود را در نمایشگاه پکن رونمایی خواهد کرد. ساخت این خودروی مفهومی به پایان رسیده اما هنوز بصورت رسمی به نمایش درنیامده است.

 

Benz Concept Style Coupe CLA/CLC

 

این خودرو ممکن است CLA یا CLC نام بگیرد زیرا از سبک و استایل بنز CLS پیروی می کند. اندازه خودرو برخلاف ابهت ظاهری چندان بزرگ نیست و 463 سانتی متر طول و 189 سانتی متر عرض و 140 سانتی متر ارتفاع را شامل می شود.

 

Benz Concept Style Coupe CLA/CLC

 

تا آنجا که می دانیم یک موتور چهار سیلندر 2 لیتری بنزینی تزریق مستقیم مجهز به توربوشارژر با توان 211 اسب بخار وظیفه حرکت دادن این خودرو را برعهده می گیرد. اما ممکن است طیف مختلفی از موتورها روی آن قرار گیرد. سیستم کلاچ دو تایی و انتقال قدرت به هر چهار چرخ (4MATIC) و گیربکس 7 سرعته نیز برای آن پیش بینی می شود.

 

Benz Concept Style Coupe CLA/CLC

 

Benz Concept Style Coupe CLA/CLC

 

طراحی بیرونی خودرو همانند یک حیوان درنده و خشمگین است و با شاخص های نوآورانه مرسدس بنز که در مدلهای اخیر به چشم می خورند، ترکیب شده است. این ظاهر تهدید آمیز از چراغهای جلو و هواکشهای سپر و جلو پنجره و خطوط روی کاپوت آغاز می شوند و در کناره ها با چرخهای 21 اینچی توربین شکل و فرم منحنی و کوپه مانند سقف پانورامای شیشه ای آن آمیخته می شود و در انتهای خودرو به شکل عبوس چراغها و صندوق ختم می شود.

 

Benz Concept Style Coupe CLA/CLC

 

Benz Concept Style Coupe CLA/CLC

 

در داخل کابین تضاد رنگهای خاکستری و سفید و رگه های سبز نورانی را مشاهده می کنید. استفاده از چرم و جیر و فیبر کربن و کروم و آلومینیوم جلوه ای با شکوه و گران قیمت به کابین بخشیده است. هنگامی که هوای خنک و سرد از دریچه های تهویه خارج می شود، نوری آبی رنگ و ملایم از آنها ساتع می شود. در حالیکه هنگام روشن بودن بخاری این نور رنگ قرمز به خود می گیرد.

 

Benz Concept Style Coupe CLA/CLC

 

این خودرو در سال آینده در مجارستان به خط تولید خواهد رفت و در بعنوان مدل 2014 به بازارهای آمریکا راه خواهد یافت.


 


مهدی ـ محسن ـ حامد ـ احمد ـ منعم ـ خاتم الائمه ـ ابوالقاسم ـ اباصالح ـ خاتم الاوصیاء  احسان ـ قطب  خلف ـ مضطر ـ قائم الزمان ـ خلیفه الله ـ قیم الزمان  خلیفه ـ الاتقیاء  ناطق قاطع ـ فتح ـ بقیه الله  کاشف الغطاء ـ داعی ـ ثائرـ صاحب الزمان ـ وارث ـ کمال  نورالاصفیاء ـ کلمه الحق ـ سدره المنتهی  لسان الصدق  ـ صاحب الغیبه ـ ولی الله ـ میزان الحق ـ منصور ـ صاحب الرجعه ـ هادی ـ حجت صاحب العصر ـ منتقم ـ حق ـ صالح  منتظر ـ صاحب الامر ـ حجاب ـ موعود ـ برهان الله  ـ طاب التراث ـ عالم ـ صاحب ـ عدل  قائم ـ غوث ـ جوارالکنس ـ ضیاء ـ غایب ـ خلیل ـ غایه القصوی  فجر باسط منان ـ مدبر مأمول ـ  مؤمل ـ نورآل محمد ـ نجم ـ بلدالامین ـ بقیه الانبیاء ـ تالی  حاشر ـ   لواء اعظم  خازن ـ عين ـ صمصام الاکبر ـ یعسوب الدین ـ جابر
برخی ازنام ها والقاب حضرت که به خاطرشرایط سخت دوران ظلم جهت ناشناخته ماندن توسط دوستان آن حضرت خطاب می شد:
فقیه ـ  جعفر ـ ناحیه مقدسه ـ رجل ـ سید ـ صاحب الدار ـ غریم ـ صاحب الناحیه



شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:53 ::  نويسنده : صادق

داستان خواندنی از حضرت علی (ع)

جمعیت زیادی دور حضرت علی حلقه زده بودند. مرد وارد مسجد شد و در فرصتی مناسب پرسید

یا علی! سؤالی دارم. علم بهتر است یا ثروت؟

 علی در پاسخ گفت: علم بهتر است؛ زیرا علم میراث انبیاست و مال و ثروت میراث قارون و فرعون و هامان و شداد.

مرد که پاسخ سؤال خود را گرفته بود، سکوت کرد.

در همین هنگام مرد دیگری وارد مسجد شد و همان‌طور که ایستاده بود بلافاصله پرسید:

اباالحسن! سؤالی دارم، می‌توانم بپرسم؟ امام در پاسخ آن مرد گفت: بپرس! مرد که آخر جمعیت ایستاده بود پرسید:

علم بهتر است یا ثروت؟

 علی فرمود: علم بهتر است؛ زیرا علم تو را حفظ می‌کند، ولی مال و ثروت را تو مجبوری حفظ کنی. نفر دوم که از پاسخ سؤالش قانع شده بود، همان‌‌جا که ایستاده بود نشست.

در همین حال سومین نفر وارد شد، او نیز همان سؤال را تکرار کرد،

و امام در پاسخش فرمود: علم بهتر است؛ زیرا برای شخص عالم دوستان بسیاری است، ولی برای ثروتمند دشمنان بسیار!

هنوز سخن امام به پایان نرسیده بود که چهارمین نفر وارد مسجد شد. او در حالی که کنار دوستانش می‌نشست، عصای خود را جلو گذاشت و پرسید:

یا علی! علم بهتر است یا ثروت؟

حضرت‌علی در پاسخ به آن مرد فرمودند: علم بهتر است؛ زیرا اگر از مال انفاق کنی کم می‌شود؛ ولی اگر از علم انفاق کنی و آن را به دیگران بیاموزی بر آن افزوده می‌شود.

نوبت پنجمین نفر بود. او که مدتی قبل وارد مسجد شده بود و کنار ستون مسجد منتظر ایستاده بود، با تمام شدن سخن امام همان سؤال را تکرار کرد.

حضرت‌ علی در پاسخ به او فرمودند: علم بهتر است؛ زیرا مردم شخص پولدار و ثروتمند را بخیل می‌دانند، ولی از عالم و دانشمند به بزرگی و عظمت یاد می‌کنند.

با ورود ششمین نفر سرها به عقب برگشت، مردم با تعجب او را نگاه ‌کردند. یکی از میان جمعیت گفت: حتماً این هم می‌خواهد بداند که علم بهتر است یا ثروت! کسانی که صدایش را شنیده بودند، پوزخندی زدند. مرد، آخر جمعیت کنار دوستانش نشست و با صدای بلندی شروع به سخن کرد:

یا علی! علم بهتر است یا ثروت؟

امام نگاهی به جمعیت کرد و گفت: علم بهتر است؛ زیرا ممکن است مال را دزد ببرد، اما ترس و وحشتی از دستبرد به علم وجود ندارد. مرد ساکت شد. همهمه‌ای در میان مردم افتاد؛ چه خبر است امروز! چرا همه یک سؤال را می‌پرسند؟ نگاه متعجب مردم گاهی به حضرت‌ علی و گاهی به تازه‌واردها دوخته می‌شد.

در همین هنگام هفتمین نفر که کمی پیش از تمام شدن سخنان حضرت ‌علی وارد مسجد شده بود و در میان جمعیت نشسته بود، پرسید:

یا اباالحسن! علم بهتر است یا ثروت؟

امام دستش را به علامت سکوت بالا برد و فرمودند: علم بهتر است؛ زیرا مال به مرور زمان کهنه می‌شود، اما علم هرچه زمان بر آن بگذرد، پوسیده نخواهد شد.

مرد آرام از جا برخاست و کنار دوستانش نشست؛ آن‌گاه آهسته رو به دوستانش کرد و گفت: بیهوده نبود که پیامبر فرمود: من شهر علم هستم و علی هم درِ آن! هرچه از او بپرسیم، جوابی در آستین دارد، بهتر است تا بیش از این مضحکة مردم نشده‌ایم، به دیگران بگوییم، نیایند! مردی که کنار دستش نشسته بود، گفت: از کجا معلوم! شاید این چندتای باقیمانده را نتواند پاسخ دهد، آن‌وقت در میان مردم رسوا می‌شود و ما به مقصود خود می‌رسیم! مردی که آن طرف‌تر نشسته بود، گفت: اگر پاسخ دهد چه؟ حتماً آن‌وقت این ما هستیم که رسوای مردم شده‌ایم! مرد با همان آرامش قلبی گفت: دوستان چه شده است، به این زودی جا زدید! مگر قرارمان یادتان رفته؟ ما باید خلاف گفته‌های پیامبر را به مردم ثابت کنیم.

در همین هنگام هشتمین نفر وارد شد و سؤال دوستانش را پرسید، که امام در پاسخش فرمود: علم بهتر است؛ برای اینکه مال و ثروت فقط هنگام مرگ با صاحبش می‌ماند، ولی علم، هم در این دنیا و هم پس از مرگ همراه انسان است.

سکوت، مجلس را فراگرفته بود، کسی چیزی نمی‌گفت. همه از پاسخ‌‌های امام شگفت‌زده شده بودند که…

نهمین نفر وارد مسجد شد و در میان بهت و حیرت مردم پرسید: یا علی! علم بهتر است یا ثروت؟ امام در حالی که تبسمی بر لب داشت، فرمود: علم بهتر است؛ زیرا مال و ثروت انسان را سنگدل می‌کند، اما علم موجب نورانی شدن قلب انسان می‌شود.

نگاه‌های متعجب و سرگردان مردم به در دوخته شده بود، انگار که انتظار دهمین نفر را می‌کشیدند. در همین حال مردی که دست کودکی در دستش بود، وارد مسجد شد. او در آخر مجلس نشست و مشتی خرما در دامن کودک ریخت و به روبه‌رو چشم دوخت. مردم که فکر نمی‌کردند دیگر کسی چیزی بپرسد، سرهایشان را برگرداندند، که در این هنگام مرد پرسید: یا اباالحسن! علم بهتر است یا ثروت؟ نگاه‌های متعجب مردم به عقب برگشت. با شنیدن صدای علی مردم به خود آمدند: علم بهتر است؛ زیرا ثروتمندان تکبر دارند، تا آنجا که گاه ادعای خدایی می‌کنند، اما صاحبان علم همواره فروتن و متواضع‌اند.

فریاد هیاهو و شادی و تحسین مردم مجلس را پر کرده بود. سؤال کنندگان، آرام و بی‌صدا از میان جمعیت برخاستند. هنگامی‌که آنان مسجد را ترک می‌کردند، صدای امام را شنیدند که می‌گفت: اگر تمام مردم دنیا همین یک سؤال را از من می‌پرسیدند، به هر کدام پاسخ متفاوتی می‌دادم .



شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:52 ::  نويسنده : صادق

آیا میدانستید گوش جیرجیرک روی پاهایش است ؟

آیا میدانستید در جهان بیش از ۵۵ هزار گونه مورچه وجود دارد ؟

آیا میدانستید نوعی ملکه موریانه می تواند روزی ۸۶ هزار تخم بگذارد ؟

آیا میدانستید مورچه می تواند بیش از پنجاه برابر وزن خودش را بلند کند ؟

آیا میدانستید تمامی پستانداران به استثنای انسان و میمون، کور رنگ هستند؟

آیا میدانستید مساحت استان کرمان بیش از دو برابر و نیم کشور اتریش میباشد؟
آیا میدانستید که اگر چیزی رابا ایمان از خداوند بخواهید به شما عطا خواهد شد ؟

آیا میدانستید تمام قوهای کشور انگلیس جزو دارایی های ملکه انگلیس می باشند؟

آیا میدانستید جغدها قادر به حرکت دادن چشمان خود در کاسه چشم نمی باشند؟

آیا میدانستید هر بار که یک تمبر را لیس می زنید ۱/۱۰ کالری انرژی مصرف می کنید ؟

آیا میدانستید که انسان در طی طول عمرش دهانش سی هزار لیتر بزاق ترشع میکند؟

آیا میدانستید برای تولید هر ۱۰۰۰ کیلوگرم کاغذ جدید باید ۱۵ درخت جنگلی قطع شود؟

آیا میدانستید قد فضانوردان هنگامی که در فضا هستند ۵ تا ۷ سانتی متر بلندتر می گردد؟

آیا میدانستید یک بار پلک بزنید.عقرب همین اندازه مان نیاز دارد تا دشمنش را نیش بزند؟

آیا میدانستید که کسانی که قرمز میپوشند از اعتماد بیشتری نسبت به خود بر خوردارند ؟

آیا میدانستید یک بار پلک بزنید ،عقرب همین اندازه زمان نیاز دارد تا دشمنش را نیش بزند ؟

آیا میدانستید که ۲۲۵ میلیون سال طول میکشد که کهکشن راه شیری یکبار دور خود بچرخد؟

آیا میدانستید مهمترین عامل افزایش طول عمر، داشتن تناسب اندام بهمراه وزنی مناسب است؟

آیا میدانستید کرم حلقوی ۱۲ روز زندگی می کند و سگ ماهی دریاچه بیش از ۱۵۰ سال عمر دارد ؟

آیا میدانستید که آنهایی که زندگیشان را وقف مراقبت از دیگران میکنند خود به کسی برای مراقبت نیاز دارند ؟

آیا میدانستید آنهایی که از نظر احساسی بسیار قوی به نظر میرسند در واقع بسیار ضعیف و شکننده هستند ؟

آیا میدانستید در برخی از مارها، زمانی که دارند طعمه ای را هضم میکنند، حجم قلبشان تا چهل برابرافزایش میبابد؟

آیا میدانستید که نوشتن احساسات بسیار آسانتر از رودرو بیان کردن آنهاست اما ارزش رودرو گفتن بسی بیشتر است ؟

آیا میدانستید که سه جمله ای که بیان آنها از همه جملات سخت تر است دوستت دارم متاسفم و به من کمک کن میباشد ؟

آیا میدانستید که کسانی که لباس مشکی به تن میکنند نمیخواهند مورد توجه قرار گیرند ولی به کمک و درک شما نیاز دارند ؟

آیا میدانستید که در هر ثانیه خورشید پانصد و چهل میلیون تن هیدروژن را به چهارصد و نود و پنج میلیون تن هلیم تبدیل میکند؟

آیا میدانستید مساحت خلیج فارس تقریبا برابر با مساحت استان کرمان است، خلیج فارس هشت هزار کیلومتر مربع بیشتر است؟

آیا میدانستید که اگر تار عنکبوت به کلفتی مغز یک مداد به هم تنیده شود میتواند سنگینی یک هواپیمای بزرگ بوینگ را تحمل کند؟

آیا میدانستید که مهندسین در نظر دارند تونل زیرآبی بین لندن و نیویورک احداث کنند که مسافرت بین این دو شهر در کمتر از یک ساعت انجام بگیرد؟

آیا میدانستید که شما میتوانید به رویاهایتان جامه عمل بپوشانید رویاهایی مانند عشق ثروت سلامت اگر آنها رابا اعتقاد بخواهید و اگر واقعا این موضوع را میدانستید از آنچه قادر به انجامش بودید متعجب میشدید

آیا میدانستید به زودی کنترلهایی به بازار ارائه خواهد شد که کوکی هستند و بدون باتری کار میکنند، با یک بار کوک کردن این نوع کنترلها، تا هفت روز بدون هیچ مشکلی کار میکنند؟

آیا میدانستید که در ماداگاسکار دویست و پنجاه نوع مختلف قورباغه وجود دارد، که درضمن پژوهشگران مدعی هستند که همان اندازه نیز قورباغه هایی وجود دارد که هنوز ناشناخته هستند؟

آیا میدانستید که پنجاه درصد از زنان سیگاری که بخاطر مضرات سیگار جان خود را از دست میدهند بر اثر حمله قلبی میباشد، یعنی اینکه سیگار کشیدن فقط باعث سرطان نیست بلکه حمله قلبی نیز ناشی از آن میباشد؟

آیا میدانستید برای تولید هر ۱۰۰۰ کیلوگرم کاغذ بازیافتی فقط حدود هزار و پانصد کیلوگرم کاغذ کهنه مورد نیاز است که با این شیوه نزدیک به ۹۰ درصد در مصرف آب ، بیش از ۵۰ درصد انرژی و ۷۵ درصد آلودگی هوا کاهش می یابد .



شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:49 ::  نويسنده : صادق

مژگوريه : Mezhgorye
SiteRooz.com
مژگوريه شهري در روسيه است که احتمال مي رود کساني در بالاترين تدابير امنيتي مشغول به کارهاي بسيار محرمانه باشند. شهر در سال 1979 تاسيس شد. کوهي ايستاده در 1640 متري است و مرتفع ترين کوه در اورال جنوبي مي باشد. ايالات متحده بر اين باور هست که از اين محل به عنوان تأسيسات هسته اي استفاده مي شود. پرسش هاي مکرر ايالات متحده باعث شد تا روسيه در اين باره پاسخهايي دهد. آنها گفته اند که اين محل، سايت استخراج از معادن، مخزن براي گنجينه هاي روسيه، منطقه ذخيره سازي مواد غذايي و سوخت رسان براي رهبران در صورت بروز جنگ هسته اي مي باشد.


مترو 2 مسکو : Moscow Metro-2
SiteRooz.com
مترو 2 در مسکو روسيه سيستم زيرزميني مخفيست که ظاهرا در زمان استالين ساخته شده و رمز د - 6 توسط کا گ ب به آن داده شده بود. روزنامه نگاران روسي گزارش داده اند که وجود مترو - 2 توسط سرويس امنيت فدرال روسيه و يا دولت مسکو نه تأييد و نه تکذيب شده است. مترو براي اتصال کرملين به سرويس امنيت فدرال روسيه ساخته شده است.

 


باشگاه آقايان وايت : White’s Gentlemen’s Club
SiteRooz.com
باشگاه آقايان وايت منحصر به فرد انگليسيهاست. اين برنامه در سال 1693 توسط ايتاليايي به نام فرانچسکو بيانکو ( فرانسيس سفيد ) براي فروش شکلات داغ تازه کشف شد، اما در نهايت تبديل به يک نمونه باشگاه آقايان ( اما بسيار خصوصي ) شد. ممکنه بپرسيد چرا اين باشگاه در اين ليست هست. اولا زنان به طور کامل از عضويت حذف شدند، پس تقريبا نصف جهان قادر به ديدن اين مکان نيستند. دوما، مرداني که مايل به پيوستن به اين باشگاه منحصر به فرد هستند، تنها زماني مي توانند عضو اين مکان شوند که عضوي از درون آنها را دعوت کرده باشد، که خود آن عضو هم حمايت 2 عضو رده بالاي ديگر را داشته باشد. مگر در مواردي که شما عضو خانواده سلطنتي هستيد و يا بسيار قدرتمند در سياست يا هنر.



منطقه 51 : Area 51
SiteRooz.com
اين محليست که بيشتر خوانندگان به احتمال زياد انتظار دارند ببينند. منطقه 51 نام مستعار براي يک پايگاه نظامي است که در بخش جنوبي ايالت نوادا در غرب ايالات متحده واقع شده. هدف اوليه ساخت اين پايگاه پشتيباني از توسعه و آزمايش هواپيماها و سلاح هاي آزمايشي فوق سري مي باشد. دولت ايالات متحده به سختي اذعان به وجود اين منطقه کرده است. تئوري هاي توطئه بسياري از جمله ارتباط با بشقاب پرنده ها درباره اين مکان ذکر شده. در بالا آمده است که در صورت ورود به اين منطقه از نيروي کشنده استفاده مي شود.



اتاق 39 : Room 39
SiteRooz.com
اتاق 39 يا دفتر 39 يکي از سازمان هاي مرموز در کره شمالي است که به دنبال راه هايي براي به دست آوردن ارز در 1970 تشکيل شده است. اطلاعات خيلي کمي در مورد اتاق 39 وجود دارد، اما به طور گسترده اي بر اين باورند که سازمان با استفاده از 10 تا 20 حساب بانکي در چين و سوئيس براي مقاصدي از جمله جعل و تقلب ، پول شويي و ديگر معاملات غيرقانوني فعاليت دارد. همچنين ادعا شده که اتاق 39 در قاچاق مواد مخدر و فروش سلاح هاي غيرقانوني نقش دارند. با اين حال سازمان داراي 120 شرکت تجارت خارجي هست و تحت کنترل مستقيم کيم جونگ ايل.


هرم بزرگ ايزه : Ise Grand Shrine
SiteRooz.com
هرم بزرگ ايزه در ژاپن ( که در واقع مجموعه اي از بيش از 100 زيارتگاه تشکيل شده ) مقدس ترين هرم در ژاپن است. گفته مي شود که در هرم اصلي مهمترين اشياي تاريخ ژاپن نگهداري مي شود. هرم هر 20 سال تخريب و دوباره ساخته مي شود. با ايده شينتو، مرگ و تولد دوباره ( بازسازي بعدي در 2013 انجام مي گيرد ) تنها کسي که مي تواند وارد اينجا شود، يا بايد کشيش آن مکان باشد و يا بايد از اعضاي خانواده سلطنتي ژاپن باشد.



آژانس فدرال موقعيت اضطراري : Mount Weather Emergency Operations Center
SiteRooz.com
اين محل که نه تنها به روي عموم بسته شده است، بلکه مردم آرزو مي کنند هيچوقت به آن وارد نشوند. در اغلب فيلمهاي "پايان دنيايي" هميشه ميبينيم که منطقه بسيار سري و طبقه بندي شده براي مقامات دولت آمريکا و تعداد کمي ديگر وجود دارد که براي فرار از عذاب قريب الوقوع به داخل آن فرار مي کنند. اين مکان واقعي است. در 1950 به علت جنگ سرد ساخته شد اما همچنان تا به امروز به کار مي رود. اين منطقه آخرين اميد است. به دلايل واضح عمليات آن به شدت طبقه بندي شده. توسط آژانس فدرال مديريت موقعيت اضطراري اداره مي شود.


نيروي هوايي سلطنتي منويث : RAF Menwith Hill
SiteRooz.com
نيروي هوايي سلطنتي هيل يک پايگاه نظامي انگليسي هست که مربوط به پروژه فوق سري اشلون مي شود. سايت حاوي ايستگاه زميني ماهواره اي است و به عنوان بزرگترين ايستگاه نظارت الکترونيکي در جهان توصيف مي شود.



شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:43 ::  نويسنده : صادق
شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:40 ::  نويسنده : صادق

به مرکز گل نگاه کنید و سرتونو عقب وجلو ببرید آیا احساس نمی کنید گل بزرگتر می شود؟




با جلو و عقب بردن سرتان چرخیدن حلقه ها را کنترل کنید




باورتان می‌شود که خطوط عمودی همه با هم موازی باشند؟!




و اینهم مونالیزایی متفاوت




مراقب باشید سرتان گیج نرود!




آیا می توانید در عکس زیر 4 گرگ ببینید؟




به این عکس که نگاه کنین احساس میکنین چشاتون مشکل داره!




یک سازه جالب و بی نظیر!




به این تصویر نگاه کنید و چشماتونو حرکت بدید. شبیه پارچه ای میشه که با باد بالا و پایین میشه...




به نقطه وسط تصویر زیر خیره شوید و سرتان را جلو و عقب ببرید چرخها به حرکت در میایند !




این تصویر سه بعدی رو ببینین که واقعا سه بعدیه؟




شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:38 ::  نويسنده : صادق

 

محققین دانشگاه لوس آنجلس کالیفرنیا، دریافتند که چگونه بدون داشتن هیچ اطلاعاتی از سوابق شخصی و تنها با یک تحلیل بر روی بزاق دهان، می توان به سن دقیق انسان پی برد.

همانطور که می دانید، علاوه بر گذشت سال های عمر، عوامل محیطی نیز بر ساختار DNA انسان تاثیر گذار هستند. حال، محققین با تحلیل الگوی ویژه ای به نام Methylation از ساختار DNA انسان، می توانند سن دقیق فرد را بیان کنند. تنها کافی است که یک نمونه ی کوچک از بزاق دهان فرد تهیه شود و تحلیل های لازم بر روی الگوی نام برده صورت گیرد.در واقع محققین با کمک گرفتن از ژن های الگوی نام برده، مدلی را پیشنهاد کردند که می تواند سن فرد را بيان کند. جالب آنجاست که گذشت سالیان از عمر فرد و همچنين تغییرات محيطی، بر روی دقت اندازه گيری این مدل تاثیر نمی گذارند و از زمان نمونه برداری از بزاق تا 5 سال ديگر می توان به صورت دقیق سن فرد را بیان کرد.در کشور های مختلف که قوانین خاصی برای افراد، بر اساس محدودیت های سنی آن ها برقرار است؛ می توان از این طرح استفاده نمود. از طرفی شاید بتوان امیدوار بود که در آینده دانشمندان بتوانند، با مطالعات وسیع تر بر ساختار DNA انسان به بیماری هایی که ممکن است در سال های آتی عمر خود به آن دچار شویم؛ پی ببرند.با آگاهی از این بیماری ها، می توان راهکار های مناسبی را برای مقاوم ساختن انسان نسبت به ابتلا به بیماری مربوطه ارائه داد. این همان آینده زیبا و سالمی است که می توان با پیشرفت مطالعات بر روی ساختار های DNA و سلول های بنیادی، چشم به راه آن بود.



شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:25 ::  نويسنده : صادق

 

 

 

1ـ نـرمخـویـى در مقـابل دیگـران و احتـرام به زنـان

پیامبـراكـرم (ص) فـرمـوده است: بهترین شما نرمخـوترین شما به اطرافیان و بزرگوارترین شما به زنان است. (مسند فاطمه الزهراء (س) ، ص 221)

2ـ على (ع) رهبر و پیشوا

پیامبر اكرم (ص) فرمود:

هر كه من سرپرست اویم، پس على سرپرست اوست و هر كه را من رهبر اویم ، پس على رهبر اوست. ( بهجه ، ج 1، ص 285. )

3ـ على (ع) بهترین داور

گروهى از فرشتگان درباره ی چیزى با یكدیگر مشاجره نمودند، حاكم و داورى را از بنى آدم تقاضا كردند، خداوند متعال به آنها وحى فرمود كه خـودتان انتخاب كنید و آنان على ابن ابیطالب را برگزیدند. ( بهجه ، ج 1، ص 306 )

4ـ داناترین و نخستین مسلمان

رسول خدا (ص) به مـن فرمودند: شوهر تو در دانش داناترین مردم و نخستین مرد مسلمان و در بردبارى برترین مردم است. ( بهجه، ج 1، ص 302)

5ـ كمك به ذرارى ( فرزندان ) پیامبر

پیامبر اكرم (ص) فرمود:هركسى براى فردى از فرزندان من كارى انجام دهد و بر آن كار پاداشى نگیرد. مـن پاداش دهنـده او خـواهـم بـود. ( بحـارالانوار، ج 96، ص 225)

6 ـ على و شیعیان

پیامبر خدا (ص) به على(ع) نگریست و فرمـود: این شخص و پیروانش در بهشت اند. ( احقاق الحق، ج 7، ص 308)

7 ـ شیعه على در قیامت

پیـامبـر خـدا به علـى(ع) فـرمـود: اى ابـاالحسـن ، آگـاه بـاش كه تو و پیروانت در بهشت هستید. ( احقاق الحق ، ج 7، ص 307)

8 ـ پیامبر در جمع اهل بیت

بر رسول خدا(ص) وارد شدم، جامه اى را گستراند و فرمود: بنشین. در این وقت حسن(ع) آمد ، فرمـود: نزد مادرت بنشیـن، بعداً حسیـن (ع) آمـد. فـرمـود: با اینها بنشین. پـس على (ع) آمد . فرمود: تـو نیز با اینان بنشیـن، آن گاه اطراف جامه را گرفت و روى ما انداخت.( بهجه ،ج 1، ص 277)

9ـ نتیجه صلوات بر زهراء(س)

رسـول خدا(ص) به مـن گفت: اى فاطمه هر كه بر تـو صلـوات فرستـد، خداوند او را بیـامـرزد و به مـن ، در هـر جـاى بهشت بـاشـم ملحق گـردانـد. ( بهجه ، ج 1، ص 287 )

10 ـ حجاب فاطمه

پیامبـر اكـرم (ع) همـراه بـا مرد نابینایى به خانه فاطمه(س) آمد، بلافاصله فاطمه(س) خود را كاملاً پوشاند. رسول خدا(ص) فرمود: چرا خود را پوشاندى با ایـن كه او تـو را نمى بیند؟ فاطمه (س) فرمـود: اى پیامبر خدا اگر او مرا نمـى بیند، مـن كه او را مى بینـم و او بوى مرا حس مى كند پیامبر اكرم فرمود: گواهى مى دهـم كه تو پاره دل منى . ( همان ، ج 1، ص 274.)

11 ـ نتیجه سلام و تحیت بـر رسـول خـدا و دختـرش زهـراء

پدرم در زمان حیاتش به من فرمود: هـر كه بـر مـن و تـو تا سه روز تحیت و سلام بفرستد، بهشت بر او واجب گـردد. ( همان، ج 1، ص 267)

12 ـ پیامبر ، پدر فرزندان زهرا

فـاطمه (س) از پیـامبـر اكـرم نقل كـرده كه فـرمـود:

همانا خـداوند عزوجل ذریه هر یك از فرزندان مادرى را سبب ارتباط و خـویشاوندى قرار داده كه به وسیله آن ذریه به او منسـوب مى شوند مگر فرزندان فاطمه كه مـن سـرپـرست و خـویشـاونـد آنها هستـم (و به مـن منسـوب مـى شـونـد). ( فـرائد السمطین، ج 2، ص 77)

 

 

13 ـ خوشبخت واقعى

فاطمه (س) از پیامبراكرم(ص) نقل كرده كه فرمود: این جبرئیل (ع) است كه مرا خبر مى دهد: همانا خـوشبخت واقعى كسـى است كه على را، در زندگى ام و پس ازمرگم دوست داشته باشد. ( بهجه، ج 1،ص 271)

14 ـ بخشى از خطبه زهرا (س)

حضـرت زهـرا(س) در آن سخنزانـى معروفـش در مسجـد فـرمـود:

خـداونـد ایمـان را بـراى تطهیـر شمـا از شـرك قـرار داد،

و نماز را براى پاك شدن شما از تكبر،

و زكـات را بـراى پـاك كـردن جـان و افزونـى رزقتان،

و روزه را براى تثبیت اخلاص،

و حج را براى قوت بخشیدن دین ،

و عدل را براى پیراستن دلها،

و اطاعت ما را براى نظم یافتن ملت،

و امـامت مـا را بـراى در امـان مـانـدن از تفرقه،

و جهاد را براى عزت اسلام،

و صبر را براى كمك در استحقاق مزد،

و امـر به معروف را بـراى مصلحت و منـافع همگـانـى ،

و نیكـى كـردن به پـدر و مـادر را سپـر نگهدارى از خشـم ،

و صله ارحام را وسیله ازدیاد نفرات،

و قصاص را وسیله حفظ خون ها،

و وفـاى به نذر را بـراى در معرض مغفـرت قـرار گـرفتـن ،

و به انـدازه دادن تـرازو و پیمـانه را بـراى تغییـر خـوى كـم فـروشـى،

و نهى از شـرابخـوارى را بـراى پـاكیزگـى از پلیـدى ،

و دورى از تهمت را بـراى محفـوظ مـاندن از لعنت،

و تـرك سـرقت را بـراى الزام به پـاكـدامنى ،

و شـرك را حـرام كـرد بـراى اخلاص به پـروردگـارى او ،

بنابـرایـن ، از خـدا آن گـونه كه شایسته است بتـرسید و نمیرید، مگر آن كه مسلمان باشید،

و خـدارا در آنچه به آن امر كرده و آنچه از آن بازتان داشته است اطاعت كنید،

زیرا كه "از بندگانـش ، فقط آگاهان، از خـدا مـى ترسند."( سـوره فاطر آیه28 ) (احتجاج طبرسى ، ص 99، چاپ سعید.)

15 ـ موقعیت اهل بیت در نزد خدا

خـدایـى را حمـد و سپاس گـوییـد كه به خاطـر عظمت و نـورش هر كه در آسمان ها و زمیـن است به سوى او وسیله مى جـوید، و ما وسیله او در میان مخلوقاتـش و خاصان درگـاه و جـایگـاه قـدس او و حجت غیبـى و وارث پیـامبـرانـش هستیـم. ( فـاطمه الزهـراء بهجه قلب المصطفـى، ج 1، ص 265)

16 ـ دستورالعملى جامع

در وقتى كه بستر خواب را گسترده بودم ، رسول خدا(ص) بر من وارد شد ، فرمـود:

اى فـاطمه نخـواب مگـر آن كه چهار كار را انجـام دهـى: قـرآن را ختـم كنـى، و پیامبران را شفیعت گردانى، و مؤمنیـن را از خود راضى كنى، و حج وعمره اى را به جا آورى. ایـن را فرمـود و شروع به خـواندن نماز كرد، صبر كردم تا نمازش تمام شد، گفتـم: یا رسول الله به چهار چیز مرا امر فرمودى در حالى كه بر آنها قادر نیستم آن حضرت تبسمى كرد و فرمود:

چون قل هو الله را سه بار بخوانى مثل این است كه قرآن را ختم كرده اى و چون بر من و پیامبران پیش از من صلوات فرستى، شفاعت كنندگان تو در روز قیامت خواهیـم بود، و چون براى مؤمنیـن استغفار كنى ، آنان همه از تو راضى خواهند شد، و چون بگـویـى: سبحان الله و الحمد لله و لا اله الا الله و الله اكبر حج و عمره اى را انجام داده اى. (بهجه ، ج 1، ص 304)

17 - زیان بخل

پیامبراكرم (ص) فرمـود:از بخل ورزیدن بپرهیز، زیرا كه بخل آفتى است كه در شخص بزرگـوار نیست. از بخل بپـرهیز، زیـرا كه آن درختـى است در آتـش دوزخ كه شاخه هایـش در دنیاست و هـر كه به شاخه اى از شـاخه هـایـش درآویزد داخل جهنمـش گرداند. ( همان، ج 1، ص 266)

18 ـ نتیجه سخاوت

پیامبراكـرم (ص) به مـن گفت: بـرتـو باد سخاوت ورزیدن، زیرا كـه سخاوت درختـى از درختـان بهشت است كه شاخه هایـش به زمیـن آویخته است ، هر كه شاخه اى از آن را بگیـرد او را به سـوى بهشت مـى كشـانـد. ( بهجه، ج 1، ص 266)

19 ـ سحر خیزى

رسول خدا (ص) بر من گذشت ، در حالى كه در خواب صبحگاهى بودم، مرا با پایـش تكان داد و فرمـود: دختـرم بـرخیز شاهـد رزق و روزى پـروردگارت باش و از غافلان مباش . زیرا كه خـداوند روزی هاى مردم را بیـن طلوع فجر تا طلـوع آفتاب تقسیـم مى كند. (مسند فاطمه الزهراء، ص 219 )

20 ـ زمان استحابت دعا

رسول خدا(ص) فرمود: در روز جمعه ساعتى است كه بنده مسلمان در آن وقت چیزى از خدا نخواهد مگر آن كه خداوند به او عطا گرداند و آن وقتى است كه نیمه خـورشید به سوى مغرب نزدیك گردد. ( مسند فاطمه الزهراء ، ص 221)



شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:22 ::  نويسنده : صادق

 

سلامتی بزرگترین نعمتی است که در اختیار بشر قرار دارد زیرا بدون آن بهره بردن از سایر نعمت ها امکان پذیر نیست.سلامت انسان همانند سایر نعمات خداوندی با تلاش وکوشش در اختیار شخص قرار می گیرد.کسی که بخواهد جسمی سالم وروحی شاداب داشته باشد باید با برنامه ریزی مشخص ، پیروی از قواعد سلامت وپی گیری همه جانبه به این هدف خود نائل شود.

انسان موجودی است پیچیده وعوامل زیادی بر روح وجسم وی تأثیر می گذارند.شناخت تمام این عوامل همیشه امکان پذیر نیست اما به هرحال می توان با هوش ودرایت وبا بهره بردن از تجربه های خود ودیگران میزان سلامتی را به حداکثر رساند وروزهائی شاد وشب هائی راحت را سپری نمود .

برای داشتن جسم وروانی سالم یادآوری نکات زیر بی فایده نیست:

استرس زیربنای بسیاری از مشکلات جسمی وروحی ما است .با دور کردن خود از استرس ها می توانیم لحظاتی شاد وسالم داشته باشیم.

اما چگونه:

برخی افراد می گویند ما به سراغ استرس نمی رویم استرس به سراغ ما می آید.چنین تصوری واقعیت ندارد.استرس ریشه در درون ما داردنه در محیط خارح.در محیط پیرامون ما همواره مسائلی برای ایجاد تنش وجود دارد ولی این نوع برخورد ما با قضایا است که پدیده ای به نام استرس را به وجود می آورد.در کتابی که اخیرا"می خواندم یکی از بزرگ ترین ثروتمندان خودساخته جهان نوشته بود که هیچ گاه کاری انجام ندهید که به خاطر آن شب نتوانید بخوابید.این جمله ساده به زیبائی راه مقابله با استرس را به شما نشان می دهد.

تحرک را جدی بگیریم:

تحرک یکی از نشان دهنده های حیات است وهرچه تحرک در یک موجود بیش تر باشد سلامت و ی بیش تر مشخص می گردد.روش زندگی دوره زمانه ما تحرک طبیعی را از ما گرفته است وهر روز این مسئله بیشتر وبیشتر می شود.بنابر این باید با ایجاد تحرک در زندگی نشاط وشادابی را برای خود واطرافیانمان به ارمغان بیاوریم.انجام ورزش های منظم،پیاده روی ، کوه نوردی ،شنا وامثال آن علاوه بر بالابردن روحیه وکاهش استرس جسم ما را سالم وقوی می نماید.

عادت های نادرست خود را کنار بگذاریم:

خوردن وآشامیدن بیش از حد، سیگار کشیدن ، کار وتفریح بی موقع ،کم خوابی وپرخوابی وبسیاری از عادت های غلط دیگر عواملی درکاهش سلامت ما هستند با کنارگذاردن آن ها به طول عمرخود می افزائیم.

رعایت بهداشت:

همه می دانند که بهداشت روشی مهم در جلوگیری از بیماری ها است ولی متآسفانه وضعیت بهداشتی ما در جایگاه مطلوبی نیست.رعایت بهداشت فردی شامل شستن دست ها قبل از خوردن غذا، استحمام به موقع،شانه زدن موها، مسواک زدن ونخ کشیدن دندان ها ،پوشیدن لباس های تمیز وموارد دیگر می تواند کاهشی فوق العاده در بیماری ها به وجود آورد.

علاوه بر آن رعایت بهداشت محیط توسط افراد وارگان های مسئول از اهمیت زیادی برخوردار است.دفع بهداشتی زباله ها، ایجاد توالت های بهداشتی ونگهداری صحیح از آن ها ،نظارت بر نحوه عملکرد رستوران ها ،آرایشگاه ها ، مطب ها و...از سلامت عمومی محافظت می نماید.

بر فرد فرد ما که عهده دار اداره فروشگاه ، رستوران ، آرایشگاه ،بیمارستان ،مطب دندانپزشکی و...هستیم بسیار مهم است که سلامت مراجعه کننده خود راهمانند سلامت خود مهم بدانیم.ممکن است هزینه های تأمین بهداشت بالا باشدولی مسلما" هزینه درمان بیماری ها بیشتر است.

به بهداشت روانی خود واطرافیانمان اهمیت دهیم:

پایه سلامتی هر فرد روح اوست.داشتن روحیه سالم.شخصیت پایدار وذهن قوی از اصول خوشبختی بشر است.باید به خود ودیگران کمک کنیم به حداکثر سلامت عقل وروان دست یابیم.این امر با احترام به خویشتن ودیگران وتلاش برای حفظ آرامش در خانواده وجامعه میسر می شود.

به معاینات مرتب دوره توسط پزشک ودندانپزشک اهمیت دهیم:

بسیاری بیماریها در مراحل اولیه شکل گیری به خوبی قابل درمان هستند ولی اگر پیشرفت کنند وتوسعه یابند امکان جلوگیری وبهبود آن ها بسیار کمتر می شود.سرطان های سینه ،گردن رحم وسرطان های دهان در مراحل اولیه قابل درمان هستند ولی اگر دیر متوجه ان ها شویم عواقب بدی در پی دارند.مراجعه مرتب ودوره ای به پزشک ودندانپزشک بهترین راه برای جلوگیری به موقع بیماری ها است.کنترل فشار خون ،قند خون و چربی ودیگر المان ها می تواند به ماکمک کند تا با بروز کمترین نشانه ای به درمان بپردازیم وبهبودی خود را به سرعت به دست آوریم.

واما در مورد رشته اختصاصی ما یعنی دندانپزشکی،چه کنیم تا همیشه دندان های سالم وزیبا داشته باشیم :

دندان ها عضوی برای جویدن ، تکلم وزیبائی صورت هستند از آن ها به عنوان قند شکن ففندق شکن ویا در بازکن استفاده نکنیم

دندان ها درتماس با مواد خوراکی وآشامیدنی وباکتری های فراوان هستند.برای حفظ سلامت آن ها پس از هر بار خوردن باید تمیزشان کرد.مسواک ونخ دندان بهترین وسیله برای تمیز کردن دندان ها است.

استرس علاوه بر اثرات دیگری که بر روی جسم مادارد بر روی دندان ها نیز آثار مخرب دارد.دندان قروچه وفشار دادن دندان ها بر روی یک دیگر باعث ترک خوردن دندان ها ،سایش و لق شدن آن ها می شود.

کشیدن سیگار یکی از مهم ترین عوامل از دست دادن دندان ها است.با ترک آن می توان عمر دندان ها را چند برابر کرد.

هر شش ماه یک بار برای چک آپ دوره ای به دندانپزشک مراجعه کنید.پوسیدگی ها در مراحل اولیه به راحتی ترمیم می شوند.جرم گیری وتمیز کردن مرتب دندان ها از بروز بیماری های لثه جلوگیری می کند.

دندان های از دست رفته باید بلافاصله با روش های پروتزی جایگزین شوند.هم اکنون بهترین روش برای جایگزینی دندان ها ایمپلنت است .ایمپلنت علاوه بر بازسازی دندان از دست رفته از تحلیل استخوان جلوگیری می کند.

سلامت خود ودیگران را جدی بگیریم وبرای رسیدن به آن جدی باشیم.



شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:15 ::  نويسنده : صادق

عکسهای دیدنی از طبیعت

عکسهای دیدنی از طبیعت

عکسهای دیدنی از طبیعت

عکسهای دیدنی از طبیعت

عکسهای دیدنی از طبیعت

عکسهای دیدنی از طبیعت

عکسهای دیدنی از طبیعت

عکسهای دیدنی از طبیعت

عکسهای دیدنی از طبیعت

عکسهای دیدنی از طبیعت

عکسهای دیدنی از طبیعت

عکسهای دیدنی از طبیعت

عکسهای دیدنی از طبیعت

عکسهای دیدنی از طبیعت

عکسهای دیدنی از طبیعت

عکسهای دیدنی از طبیعت

عکسهای دیدنی از طبیعت

عکسهای دیدنی از طبیعت

عکسهای دیدنی از طبیعت

عکسهای دیدنی از طبیعت

عکسهای دیدنی از طبیعت

عکسهای دیدنی از طبیعت



شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:10 ::  نويسنده : صادق

امام زمان (علیه السلام) در توقیع شریفی می فرماید: «هرگاه خواستید به وسیله ی ما به خداوند بلند مرتبه توجه کنید و به سوی ما روی آورید، همانگونه که خداوند متعال فرموده است بگوئید: ... سلامٌ علی آل یاسین.... .»

توصیه به خواندن زیارت آل یاسین

امام زمان (علیه السلام) در توقیع شریفی می فرماید: «هرگاه خواستید به وسیله ی ما به خداوند بلند مرتبه توجه کنید و به سوی ما روی آورید، همانگونه که خداوند متعال فرموده است بگوئید: ... سلامٌ علی آل یاسین.....»

توصیه به خواندن دعای ندبه

یکی از بازرگانان اصفهانی که مورد اعتماد گروهی از دانشمندان بود، در عالم رؤیا به محضر امام زمان (علیه السلام) مشرف می شود و از ایشان می پرسد: «فرج شما کی خواهد رسید؟» می فرمایند: «نزدیک است، به شیعیان ما بگوئید دعای ندبه را روزهای جمعه بخوانند.»

توصیه به خواندن دعای فرج

مرحوم شیخ طبرسی (ره) در کتاب «کنوز النجاح» نقل می کند: ابوالحسن محمد بن احمد بن ابی اللیث از ترس کشته شدن به قبر امام کاظم (علیه السلام) و امام جواد (علیه السلام) پناه آورد. در عالم رؤیا امام زمان (علیه السلام) را زیارت کرد. آن حضرت این دعا (دعای فرج) را به او تعلیم دادند و او به برکت خواندن آن، از کشته شدن نجات یافت.

به من فرمود: «زیارت بخوان.» گفتم: «سواد ندارم.» فرمود: «برایت زیارت بخوانم؟» عرض کردم: «آری» فرمود: «کدام زیارت را می خواهی؟» گفتم: «هر زیارت که افضل است.» فرمود: «زیارت امین الله افضل است.» آنگاه مشغول به خواندن زیارت امین الله شدند.

توصیه به خواندن نماز شب، زیارت جامعه، زیارت عاشورا

در تشرف مرحوم سید احمد بن سید هاشم بن سید حسن موسوی رشتی (ره) که از مسافرت حج از قافله جدا می شود و راه را گم می کند، به او می فرمایند: «نافله (نماز شب) را بخوان تا راه را پیدا کنی.» او نماز شب را می خواند بعد به او می فرمایند: «زیارت جامعه را بخوان.» ایشان زیارت جامعه را از حفظ می خوانند. بعد می فرمایند: «زیارت عاشورا را بخوان.» او زیارت عاشورا را نیز از حفظ می خواند با تمام لعن و سلام و دعای علقمه، آنگاه او را سوار بر مرکب می کند و می فرماید: «چرا شما نافله نمی خوانید؟ نافله. نافله. نافله» و باز می فرماید: «چرا شما عاشورا نمی خوانید؟ عاشورا. عاشورا. عاشورا.» بعد می فرماید: «چرا شما زیارت جامعه نمی خوانید؟ جامعه. جامعه. جامعه.» سپس می فرماید: «اینها دوستان شما هستند که در کنار نهر آبی فرود آمده اند تا برای نماز صبح وضو بگیرند.»

توصیه به خواندن صحیفه سجادیه

مرحوم مجلسی (ره) در کتاب «روضه المتقین» در شرح «من لا یحضره الفقیه» می گوید که در اوایل بلوغ در مسجد قدیم اصفهان میان خواب و بیداری حضرت صاحب الزمان (علیه السلام) را دیدم، گفتم: «مولای من! چون نمی توانم همیشه خدمت شما شرفیاب شوم کتابی به من عنایت کنید که همیشه به آن عمل کنم.» آن حضرت به واسطه شخصی نسخه ای از کتاب صحیفه سجادیه را به ایشان می دهند و بعد از مدتی به برکت وجود امام زمان (علیه السلام)، کتاب شریف صحیفه سجادیه اشتهار می یابد.

یکی از بازرگانان اصفهانی که مورد اعتماد گروهی از دانشمندان بود، در عالم رؤیا به محضر امام زمان (علیه السلام) مشرف می شود و از ایشان می پرسد: «فرج شما کی خواهد رسید؟» می فرمایند: نزدیک است، به شیعیان ما بگوئید دعای ندبه را روزهای جمعه بخوانند.

توصیه به خواندن زیارت امین الله

در تشرف مرحوم حاج علی بغدادی به محضر امام زمان (علیه السلام)، او می گوید: همراه با امام زمان (علیه السلام) داخل حرم مطهر امام کاظم (علیه السلام) و امام جواد (علیه السلام) شدیم و به ضریح مقدس چسبیدیم و بوسیدیم. بعد به من فرمود: «زیارت بخوان.» گفتم: «سواد ندارم.» فرمود: «برایت زیارت بخوانم؟» عرض کردم: «آری» فرمود: «کدام زیارت را می خواهی؟» گفتم: «هر زیارت که افضل است.» فرمود: «زیارت امین الله افضل است.» آنگاه مشغول به خواندن زیارت امین الله شدند.

دعا برای فرج امام زمان (عج)

آقا میرزا محمدباقر اصفهانی (ره) می گوید که شبی در خواب گویا مولایم، حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) را دیدم که به من فرمودند: «روی منبرها به مردم بگویید که توبه کنند و برای فرج حضرت حجت (عج) دعا نمایید و بدانید این دعا مثل نماز میت واجب کفایی نیست بلکه مانند نمازهای یومیه بر تمام مکلفین واجب است.»

در تشرف مرحوم آیت الله حاج سید محمد فرزند آیت الله سید جمال الدین گلپایگانی، امام زمان (علیه السلام) فرمودند: «از علایم ظهور، فقط علامات حتمی مانده است و چه بسا آنها نیز در مدتی کوتاه به وقوع بپیوندند شما برای فرج من دعا کنید.»



جمعه 1 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 20:34 ::  نويسنده : صادق

داستان "ديو وسليمان" از زبان دکتر الهی قمشه ای
یکی از جذاب ترین تعبیرات " نفس و عشق " ، قصه دیو و سلیمان است که از دیرباز در ادب پارسی به اشاره و تلمیح از آن یاد شده است .
قصه چنین است که سلیمان فرزند داود ، انگشتری داشت که اسم اعظم الهی بر نگین آن نقش شده بود و سلیمان به دولت آن نام ، دیو و پری را تسخیر کرده و به خدمت خود در آورده بود ، چنانچه برای او قصر و ایوان و جام ها و پیکره ها می ساختند (قرآن / سبا / ١٣) . این دیوان ، همان لشکریان نفسند که اگر آزادباشند ، آدمی را به خدمت خود گیرند و هلاک کنند و اگر دربند و فرمان سلیمان روح آیند ، خادم دولتسرای عشق شوند.
روزی سلیمان انگشتری خود را به کنیزکی سپرد و به گرمابه رفت . دیوی از این واقعه باخبر شد . در حال خود را به صورت سلیمان در آورد و انگشتری را از کنیزک طلب کرد . کنیز انگشتری به وی داد و او خود را به تخت سلیمان رساند وبر جای او نشست و دعوی سلیمانی کرد و خلق از او پذیرفتند ( از آنکه از سلیمانی جز صورتی و خاتمی نمی دیدند . ) و چون سلیمان از گرمابه بیرون آمد واز ماجرا خبر یافت ، گفت سلیمان حقیقی منم و آنکه بر جای من نشسته ، دیوی بیش نیست. اما خلق او را انکار کردند . و سلیمان که به ملک اعتنایی نداشت و درعین سلطنت خود را " مسکین و فقیر " می دانست ، به صحرا و کنار دریا رفت و ماهیگیری پیشه کرد.

دلی که غیب نمایست و جام جم دارد
ز خاتمی که دمی گم شود ، چه غم دارد؟
حافظ
اما دیو چون به تلبیس و حیل بر تخت نشست و مردم انگشتری با وی دیدند و ملک بر او مقرر شد ، روزی از بیم آنکه مبادا انگشتری بار دیگر به دست سلیمان افتد ، آن را در دریا افکند تا به کلی از میان برود و خود به اعتبار پیشین بر مردم حکومت کند . چون مدتی بدینسان بگذشت ، مردم آن لطف و صفای سلیمانی را در رفتار دیو ندیدند و در دل گفتند :

که زنهار از این مکر و دستان و ریو
به جای سلیمان نشستن چو دیو

و بتدریج ماهیت ظلمانی دیو بر خلق آشکار شد و جمله دل از او بگردانیدند و در کمین فرصت بودند تا او را از تخت به زیر آورند و سلیمان حقیقی را به جای او نشانند که به گفته ی حافظ :

اسم اعظم بکند کار خود ای دل خوش باش
که به تلبیس و حیل ، دیو سلیمان نشود
و
بجز شکر دهنی ، مایه هاست خوبی را
به خاتمی نتوان زد دم از سلیمانی

و به زبان مولانا :
خلق گفتند این سلیمان بی صفاست
از سلیمان تا سلیمان فرق هاست

و در این احوال ، سلیمان همچنان بر لب بحر ماهی می گرفت . روزی ماهی ای را بشکافت و از قضا ، خاتم گمشده را در شکم ماهی یافت و بر دست کرد .

سلیمان به شهر نیامد ، اما مردم از این ماجرا با خبر شدند و دانستند که سلیمان حقیقی با خاتم سلیمانی ، بیرون شهر است . پس در سیزده نوروز بر دیو بشوریدند و همه از شهر بیرون آمدند تا سلیمان را به تخت باز گردانند . و این روز ، بر خلاف تصور عامه ، روزی فرخنده و مبارک است و به حقیقت روز سلیمان بهار است . و نحوست آن کسی راست که با دیو بسازد و در طلب سلیمان از شهر بیرون نیاید .

و شاید رسم ماهی خوردن در شب نوروز ، تجدید خاطره ای از یافتن نگین سلیمان ورمزی از تلاش انسان برای وصول به اسم اعظم عشق باشد که با نوروز و رستاخیز بهار همراه است و از همین روی ، نسیم نوروزی نزد عارفان همان نفس رحمانی عشق است که از کوی یار می آید و چراغ دل را می افروزد :

ز کوی یار می آید نسیم باد نوروزی
از این باد ار مدد خواهی چراغ دل بیفروزی



جمعه 1 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 20:29 ::  نويسنده : صادق


اَللَّهُمَّ اِنّى اَعْتَذِرُ اِلَيْكَ مِنْ مَظْلُومٍ ظُلِمَ بِحَضْرَتى فَلَمْ اَنْصُرْهُ،

وَ مِنْ مَعْرُوفٍ اُسْدِىَ اِلَىَّ فَلَمْ اَشْكُرْهُ،

وَ مِنْ مُسى‏ءٍ اعْتَذَرَ اِلَىَّ فَلَمْ اَعْذِرْهُ،

وَ مَنْ ذى‏فاقَةٍ سَئَلَنى فَلَمْ اُوثِرْهُ، وَ مِنْ حَقِّ ذى حَقٍّ لَزِمَنى لِمُؤْمِنٍ فَلَمْ اُوَفِّرْهُ،

وَ مِنْ عَيْبِ مُؤْمِنٍ ظَهَرَ لى فَلَمْ اَسْتُرْهُ،

وَ مِنْ كُلِّ اِثْمٍ عَرَضَ لى فَلَمْ اَهْجُرْهُ. اَعْتَذِرُ اِلَيْكَ -يا اِلهى - مِنْهُنَّ

وَ مِنْ نَظآئِرِهِنَ‏اِعْتِذارَ نَدامَةٍ يَكُونُ واعِظاً لِما بَيْنَ يَدَىَّ مِنْ اَشْباهِهِنَّ، فَصَلِّ 

عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَالِهِ، وَاجْعَلْ نَدامَتى عَلى‏ ما وَقَعْتُ فيهِ مِنَ الزَّلاَّتِ،

وَ عَزْمى عَلى‏ تَرْكِ مايَعْرِضُ لى مِنَ‏السَّيِّئاتِ تَوْبَةً تُوجِبُ لى مَحَبَّتَكَ، يا مُحِبَّ التَّوَّابينَ.


بار خدايا به پيشگاهت عذر خواهم در حق ستمديده‏اى كه در حضور من بر او ستم رفته و من ياريش ننمودم،
و از احسانى كه در حقّم شده و شكرش را بجا نياورده‏ام،
و از بد كننده‏اى كه از من پوزش خواسته و عذرش را نپذيرفته‏‌ام،
و از فقيرى كه از من حاجت خواسته و من خواست او را بر خواست خود ترجيح نداده‏ام،
و از حقّ مؤمن حق دارى كه بر عهده‏ام مانده و آن را ادا ننموده‏ام،
و از عيب مؤمنى كه بر من آشكار گشته و آن را نپوشانده‏ام،
و از هر معصيتى كه برايم پيش آمده و از آن دورى نجستم.
بار الها از همه آنها و از آنچه مانند آنهاست از حضرتت با دل آكنده از پشيمانى عذر ميخواهم، عذرى كه مرا در آينده از نظاير آنچه بر من گذشت بازدارد، پس بر محمد و آلش درود فرست، و پشيمانيم را بر لغزشهايى كه گرفتارشان شده‏ام، و تصميم را بر ترك گناهانى كه برايم پيش آيند توبه‏اى قرار ده كه برايم موجب عشق تو گردد، اى دوستدار توبه كنندگان

 



جمعه 1 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 20:17 ::  نويسنده : صادق
 
*اگر حسابی اعصاب‌تان به هم ریخته، موز بخورید*
*زمانی كه دیدید دكمه‌های لباس‌تان درست بسته نمی‌شوند، بروید سراغ موز.
تحقیقات نشان داده یك موز متوسط 105 كالری و فقط 14 گرم قند دارد. همین مقدار
شما را سیر كرده و قند خون را به شكل ملایمی بالا می‌برد. در ضمن همین موز 30
درصد ویتامین B6 مورد نیاز روزانه را تامین می‌كند. این ویتامین باعث می‌شود
مقدار سروتونین تولید شده مغز اندكی افزایش یافته و توان مقابله با شرایط
دشوار و اضطراب‌ها را در شما افزایش می‌دهد.
 
**اگر می‌خواهید کلیه تان سنگ نسازد، زرد‌آلود بخورید*
*هشت عدد زرد‌آلوی خشك حاوی 2 گرم فیبر و فقط 3 میلی‌گرم سدیم و 325 میلی‌گرم
پتاسیم است كه همه این‌ها كمك می‌كنند مواد معدنی در ادرار تجمع پیدا نكرده و
از تشكیل سنگ‌های اگزالات كلسیم جلوگیری شود. این سنگ‌ها شایع‌ترین نوع
سنگ‌های كلیوی هستند. برای در امان ماندن از سنگ كلیه به‌خصوص اگر سابقه‌اش را
دارید بقیه میان وعده‌ها را حذف كنید و برگه زردآلو بخورید.
 
**اگر فشار خون‌تان بالاست، كشمش بخورید*
*60 عدد كشمش تقریبا می‌شود یك مشت پر كه حاوی یك گرم فیبر و 212 میلی‌گرم
پتاسیم است كه هر دو برای كنترل فشار خون بالا در قالب یك رژیم غذایی توصیه
می‌شوند. مطالعات متعددی نشان داده كه پلی‌فنل‌های موجود در مواد‌غذایی مشتق
از خانواده انگور مثل همین كشمش و آب انگور در حفظ سلامت قلبی عروقی تاثیر
بسزایی دارند که كاهش فشار خون از آن جمله است.
 
**اگر از سروصدای معده رنج می‌برید، ماست بخورید*
*یك فنجان و نیم ماست طبیعی (كم‌چرب/پروبیوتیك) غذا را به شكل موثری از دستگاه
گوارش عبور می‌دهد. از سوی دیگر ماست‌های پروبیونیك قابلیت هضم غذا به‌ویژه
لبنیات و حبوبات را در روده‌ها بهبود می‌بخشند. همان‌طور كه می‌دانید این
غذاها عامل ایجاد گاز در دستگاه گوارشی هستند و در نتیجه با خوردن ماست از این
مزاحمت دور می‌مانید.
اگر بیش از حد سرفه می‌كنید، عسل بخورید
در مطالعه‌ای كه توسط دانشمندان آمریكایی انجام گرفته، مشخص شده 2 قاشق
چای‌خوری عسل قهوه‌ای و غلیظ بسیار موثرتر از داروهای بدون نسخه ضد‌سرفه، شدت
و دفعات سرفه‌های شدید را در كودكان كاهش می‌دهد. آنتی‌اكسیدان‌های موجود در
عسل و عوامل ضد‌میكروبی موجود در آن التهاب بافت‌های گلو را كاهش داده و بیمار
را آرام می‌كند. البته به شرطی كه عسل واقعا طبیعی باشد!
 
**اگر همیشه احساس خستگی می‌كنید، فلفل دلمه‌ای قرمز بخورید*
*فلفل دلمه‌ای قرمز غنی از ویتامین C است. مطالعات نشان داده، ویتامین C
بهترین ماده برای مقابله با استرس‌هایی است كه به واسطه رادیكال‌های آزاد
ایجاد می‌شوند. از سوی دیگر ویتامین C در عین برطرف كردن خستگی، نقشی اساسی در
سوخت و ساز آهن برعهده دارد كه به بدن كمك می‌كند اكسیژن بیشتری وارد جریان
خون شود. كمبود اكسیژن یكی از اصلی‌ترین دلایل خستگی و ضعف بدنی است.
 
**اگر می‌ترسید سرطان معده بگیرید، كلم بخورید*
*مطالعه‌ای كه در سال 2002 در دانشگاه جانز‌هاپكینز صورت گرفته نشان داده، یك
تركیب بسیار قدرتمند موجود در كلم به نام سولفورافان، هلیكو‌باكتر
پیلوری(باكتری عامل زخم معده و روده) را پیش از ورود به دستگاه گوارش
تحت‌تاثیر خود قرار می‌دهد و از كار می‌اندازد و حتی شاید در پیشگیری از ایجاد
سرطان‌های دستگاه گوارش هم موثر باشد. یك فنجان پر از كلم 34 كالری دارد و 3
گرم فیبر و 75 درصد از نیاز روزانه به ویتامین C را تامین می‌كند.
 
**اگر مشكل سخت دارید، انجیر بخورید*
*4 عدد انجیر خشك 3 گرم فیبر دارد كه باعث تنظیم حركات روده بزرگ و دفع بهتر
می‌شود. خوردن این میوه باعث پیشگیری از عود مجدد هموروئید می‌شود. همچنین این
مقدار انجیر 5 درصد پتاسیم و 10 درصد منگنز مورد نیاز روزانه را تامین می‌كند.
 
**اگر دارای مشکلات شكمی هستید، ریحان بخورید*
*مطالعات نشان داده، ماده شیمیایی اوژنول موجود در ریحان باعث از بین رفتن و
پیشگیری دل درد، حالت تهوع، كرامپ‌های شكمی یا اسهال می‌شود. علت این موضوع از
بین رفتن برخی از باكتری‌ها از جمله سالمونلا و لیستریا توسط اوژنول است.
اوژنول یك ماده ضد‌اسپاسم است كه می‌تواند باعث بهبود كرامپ‌های شكمی شود. هر
طور كه دوست دارید ریحان را بخورید.
 
**اگر دچار كم‌خوابی هستید، گوشت بوقلمون بخورید*
*حدود 85 گرم گوشت بوقلمون تقریبا حاوی كل تریپتوفان مورد نیاز روزانه بدن
است. اسید آمینه تریپتوفان ماده‌ای ضروری است كه باعث تولید سروتونین و
ملاتونین می‌شود كه هر دوی این‌ها باعث تنظیم خواب می‌شوند. مطالعات نشان داده
افرادی كه از بی‌خوابی یا كم‌خوابی رنج می‌برند دچار كمبود تریپتوفان هستند.
 
**اگر می‌خواهید از كسالت دور شوید، ماهی تن بخورید*
*85 گرم از ماهی تن كنسرو شده حاوی حدود 800 میلی‌گرم امگا3 است. محققان
معتقدند، امگا3 باعث رفع كسالت روحی و پیشگیری از اضطراب و بالارفتن روحیه
می‌شود. اسیدهای چرب موجود در ماهی، توسط متخصصان تغذیه با عنوان درمانی موثر
برای افسردگی توصیف شده است. خوردن ماهی تن با مقدار كمی نان تاثیر بهتری دارد
چون كربوهیدرات موجود در نان، سروتونین خون را افزایش داده و باعث بهبود روحیه
و دور شدن احساس كسالت می‌شود.
 
**اگر همیشه از حالت تهوع رنج می برید، چای زنجبیلی بخورید*
*مطالعات متعددی نشان داده، یك‌چهارم قاشق چای‌خوری پودر زنجبیل، نصف قاشق
چای‌خوری ریشه خرد شده زنجبیل یا یك فنجان چای زنجبیل باعث كاهش حالت تهوع
ناشی از بیماری حركت و حالت تهوع سفر و بارداری می‌شود. محققان هنوز به‌درستی
نمی‌دانند چه ماده‌ای در زنجبیل باعث سركوب حالت تهوع می‌شود اما به‌هرحال این
ماده بی‌خطر بوده و فاقد عوارض جانبی معمول داروهای ضد‌تهوع است.
 
**اگر دچار سوزش معده هستید، چای بابونه بخورید*
*چای بابونه باعث بهبود التهاب، اسپاسم و گاز دستگاه گوارش می‌شود. 2 قاشق
چای‌خوری بابونه را به‌مدت 20 دقیقه در آب جوش دم كنید و كمی كه خنك شد میل

كنید. برای برطرف شدن این مشكل لازم است چند بار در روز چای بابونه بخورید.*



چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:, :: 18:50 ::  نويسنده : صادق

برای چیدمان  دوباره  اطاق  به روش زیر عمل کنید:

چطور چیدمان یک اتاق را تغییر دهیم؟

 

طرح مورد نظر را روی کاغذ پیاده کنید

 

ابتدا در ذهن خود مجسم کنید مبل‌ها را کجا می‌خواهید قرار دهید؟ بهتر است طرح را روی یک قطعه کاغذ بکشید یا از برنامه‌های آنلاین برای چیدمان یک اتاق استفاده کنید. با برنامه‌ریزی دیگر مجبور به بلند کردن چندباره چیزهای سنگین نخواهید بود.

به دنبال مهم‌ترین جا باشید

مورد توجه‌ترین جای اتاق را مشخص کنید. این نقطه جالب‌ترین مکان و قسمتی خواهد بود که مبلمان در آن‌جا قرار خواهد گرفت.

این مکان ممکن است یک شومینه، پنجره‌ای دلباز و خوش‌منظره یا یک اثر هنری زیبا باشد. یک اتاق می‌توان گفت زمانی خوب چیدمان شده است که میهمان‌ها هنگام نشستن بتوانند بهترین نقطه آن را ببینند.

انعطاف‌پذیر باشید

هنگام کشیدن طرح، سعی کنید وسایل را در جای درست قرار دهید. روی ایده‌های خام و اولیه اصرار نورزید. طرح را آن‌قدر تغییر دهید تا احساس کنید مناسب‌ترین حالت را پیدا کرده‌اید.

به عنوان قانون کلی، طرحی مناسب است که با آن امکان تردد از یک طرف اتاق به طرف دیگر بدون برخورد با موانع امکان‌پذیر باشد.

با وسایل بزرگ شروع کنید

مبل‌های دونفره معمولا بزرگ‌ترین بخش مبلمان هستند. آن‌ها را ابتدا و پشت به بزرگ‌ترین دیوار قرار دهید.

سایر مبل‌ها را با این ذهنیت که هرکس در هر جای اتاق که بنشیند باید رو به کانون یا مرکز توجه باشد، بچینید. می‌توان بقیه مبل‌ها را به صورت مستقیم، به شکل ال یا همان 90 درجه و یا کج در کنار مبل اصلی قرار داد.

مرتب کنید

زمان تغییر چیدمان اتاق، فرصت خوبی برای بررسی وسایل موجود و چیزهای مورد نیاز است. با جمع کردن وسایل غیر ضروری و بی‌استفاده؛ فضا بزرگ‌تر به نظر می‌آید و احساس آرامش بیش‌تری می‌کنید.

از خود بپرسید به طور معمول همزمان چند میهمان خواهید داشت و مبنای مبلمان خود را بر همان تعداد قرار دهید. در صورتی که میهمان‌های شما معمولا یک خانواده سه یا چهار نفره‌اند، بهتر است مبلمان شما هم همان تعداد باشد. جای خود را با مبل اضافی تنگ نکنید، با آمدن میهمان‌های بیش‌تر می‌توانید از صندلی‌های اتاق‌های دیگر استفاده کنید.

به این ترتیب می‌توانید از گوشه‌گوشه فضا برای قرار دادن چیزهای مورد نیاز خود استفاده کنید.

در صورتی که طاقچه شومینه شما کوچک است، از قرار دادن وسایل بزرگ روی آن که آن را کوچک‌تر نشان دهد، خودداری کنید

 



                    زهــــــراست یادگاری نور خــــــدای مـــــــــــن     خورشید صبح و ظهر و غروب سرای من

 

پرواز می کنــــــــیم از ین خـــــــانه تا خـــــــدا      من با دعـــــای فاطـــمه او با دعای من

 

 

مــــــا روح واحـــــــدیم ، نه فـــــرقی نمی کند     من جــــای او بتــــابم ، یا او بجــای من

 

 

مست تجلّیـــــــــات خـــــــــداوندی هــــم ایم      من با خــــدای اویـــم و او با خـدای من

 

 

یک طـــــــور حـرف می زند انــــگار بوده است      از ابتــــــدای خـــلقت و از ابتــــدای من

 

 

دنیــــــــا تمــــــام آنچـــــــــه که داری برای تو      یک تار مــــوی خـــاکی زهـــرا برای من

 

 

من افتخـــــــــار می کنم اینکه در عـــــــالمین     زهراست مادر همــه ی بجـّـه های من

 

 

کاری که کرد فـــــــاطمـــــــه کار امــــــــام بود      زهراست پس عـلیّ من و مرتضی من

 

 

مـــــن یک سپر برای جــــــهازش فــــــــروختم     چیزی نمـانده بود که بمیرد به پای من

 

 

هر شب دلم به گفتن یک فاطمه خوش است      از من مگیر دلخوشی ام را خـدای من

 

التماس دعا

  ُس)(ای دلشکسته یار جوانم    
  آن شب كه چشمش را به هم نگذاشت مولايم    
  داغت که با سکوت سبک تر نمی شود    
  رازي نشسته در، اين قصّه هاي من    
  سال ها گریه کن ِ حضرت زهرا هستم    
  امشب خدا هم از محنت گریه می کند    
  هرگاه که میکنم نگاهت بانو    
  خواستم نشنوم آواي غريبي علي    
  آتش فتاده است به جان در بهشت    
  باز هم موسم پرپر شدن گل آمد    
  دلم از روضه های فاطمیه    
  آسمانی ترین من امشب آسمان را چه تیره می بینم    
  زهرا همان غمي است كه در سينه علي است    
  صدف عشقی و گُهر داری    
  با آن که استقامت تو فرق می کند    
  یادگاری ز فاطمه با من    
  ديدار روي تو ثمر فاطميه ام    
  من غلامی زغلامان توأم یا زهرا    
  آن که باخلقت توهرچه که بودآورده    
  نخلی که شکسته است ثمرش را نزنید    
  شما که از شب تار علي خبر داريد    
  بلبل چو ياد مي کند از آشيانه اش    
  حضرت حیدر به نام فاطمه حساس بود    
  این دل از کوچه سخنها دارد    
  مگو به بردن تابوت گلي كسي پا نيست    
  اشكم ولي ز چشم مدينه چكيده ام    
  دوباره شب شد و سردرد دارد    
  به همان كس كه محرم زهراست    
  آتش كشيد فتنه ابليس خانه را    
  اپائیز غم در برگ ریز اطلسی ها    
  دلم از جور خسان لاله صفت خونین است    
  هر سال فاطميه دلم شور مي زند    
  تا هست فاطمه به دگرها نیاز نیست    
  در غروبی غمگین....    
  كاشكى آه شب اثر مى داشت    
  در کوچه هایی چون سردو تار ودلگیر    
   ( سبک : برو ای خورشید شبهای من -- مداح کریمی )    
  شوهرت با چاه تنها درد خود اظهار کرد    
  مناجات فاطمیه س (در روضه های آل عبا لطمه می زنم)    
  دوباره شور نوا دوباره بزم عزا    
  دل همه پر از غمه    
  وقتی خدا بود و کسی نبود جز او    
  نام زهرا شنید و طوفان شد    
  چشمه کوثر به زیر خاک بود    
  آهسته می شوید یگانه همسرش را    
  شب است وبغض سکوت و صدای گریه آب    
  ای روح آفتاب چرا پا نمی شوی؟    
  چشمهایم باز شد دیدم بنایم سوخته    
  زمین ز سیل سر شکم به آه افتاده    
  شب است وبغض سکوت وصدای گریه آب



شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, :: 16:33 ::  نويسنده : صادق

خستگی ، خوابیدن زیاد و یا کم خوابی ، عصبانیت ، زودرنجی  و اضطراب نمونه هایی از علائم افسردگی در مردان هستنتد  .  


  1- خستگی
 

افراد افسرده دچار تغییرات روحی و جسمی می‌شوند . آن‌ها در تحرک بدنی ، صحبت کردن و تفکر کند و آهسته عمل می‌کنند  .
 

  2- خوابیدن بیش از حد و یا کم‌خوابی
 

مشکلات خوابیدن از قبیل : بی‌خوابی ، صبح خیلی زود از خواب بیدار شدن و یا بیش از حد خوابیدن از جمله علائم افسردگی می‌باشند   .

  3-    معده درد و یا پشت درد
 

مشکلاتی از قبیل اسهال یا یبوست نیز همانند سردرد و پشت‌درد در بین افراد افسرده شایع است   .

  4- زودرنجی

اگر مردی راجع به مسائل احساسی صحبت کرد و غم و اندوه خود را به شکل زودرنجی نشان داد ، می‌توانید بفهمید که او دچار افسردگی است . اصولا، تفکرات منفی ناشی از افسردگی می‌باشد   .
 

  5-    مشکل تمرکز
 

افسردگی می‌تواند باعث کاهش سرعت مغز در پردازش اطلاعات و عدم تمرکز ذهنی شود  .
 

افسردگی در واقع به معنای نارسایی مغزی می‌باشد . وقتی افسرده‌اید، واحد پردازش اطلاعات در مغز به خوبی کار نمی‌کند .
 


  6-    عصبانیت یا دشمنی

برخی مردان افسرده ، پرخاشگر، سلطه جو و عصبانی می‌باشند .

 

در حالت طبیعی ، وقتی مردی متوجه چیزی اشتباه شود، باید نشان دهد هنوز قوی و قادر به جبران می‌باشد .

 

عصبانیت با زودرنجی تفاوت دارد . عصبانیت ، طغیان احساسات است ، ولی زودرنجی یک بدخلقی می‌باشد . دشمنی فرد افسرده هم هنگامی بروز می کند که دوستان و نزدیکان، به فرد فشار وارد کنند که به اجتماع بپیوندد.

7-  استرس
 

استرس می‌تواند هم علامت افسردگی و هم یکی از علل آن باشد . تحقیقات نشان داده است که استرس طولانی‌مدت ، موجب تغییراتی در بدن و مغز می‌شود و این تغییرات به نوبه خود موجب افسردگی می‌گردد

8- اضطراب
 

یک ارتباط قوی بین اضطراب و افسردگی وجود دارد . چیزهایی که مردان درباره آن اضطراب دارند عبارتند از: توانایی محافظت کردن از خانواده و نگرانی‌های در مورد کار و از دست دادن شغل.
 

9- اعتیاد به مواد مضر

تحقیقات نشان داده است که ، افراد الکلی دو برابر افراد معمولی در رنج و عذاب افسردگی می‌باشند . استفاده از مواد مخدر و یا الکل، برای پوشاندن ناراحتی‌ها می‌باشد . ولی آیا بهتر نیست ، به جای این که هم به خود و هم به خانواده خود ضرر برسانیم، به پزشک مراجعه کنیم؟

10- ناتوانی در مسائل جنسی

افسردگی یکی از علل عدم تمایل به مسائل جنسی و اختلال نعوظ می‌باشد . این نکته را هم بدانید که داروهای ضدافسردگی می‌تواند منجر به بهبود نعوظ شوند.
 

11-  دودلی
 

بسیاری از افراد افسرده، در انتخاب ناتوان هستند و خیلی سخت تصمیم می‌گیرند . افسردگی باعث کاهش توانایی فرد برای تصمیم گیری می‌شود.

12-  افکار خودکشی

در مردان اقدام به خودکشی ، 4 برابر بیشتر از زنان می‌باشد . مردان مسن در معرض بیشترین خطر خودکشی می‌باشند . پزشکان ممکن است متوجه علائم افسردگی در این افراد نشود.

تاثیر صدای انسان بر روی سرعت گرفتن رشد گیاهان امری است که به واسطه مطالعات

پیشین به اثبات رسیده است. اکنون مطالعات جدید نشان می‌دهد که تاثیرگذاری صدای

زنان بر روی رشد گیاهان بسیار بیشتر از صدای مردان است.

این یافته بر اساس آزمایشی یک ماهه ارائه شد. طی این آزمایش دانشمندان مشاهده

کردند میزان رشد بوته گوجه فرنگی زمانی که در معرض صدای زنانه قرار می‌گیرند دو

سانتیمتر بیشتر از زمانی است که در معرض صدای مردانه قرار می‌گیرند. در این آزمایش

بهترین صدایی که بر روی رشد گیاه بیشترین اثر را داشت صدای سارا داروین نواده گیاه

شناس افسانه ای چارلز داروین بود. وی متنی را از کتاب منشا گونه ها برای گیاهی

خواند و نتایج نشان داد این گیاه نسبت به گیاهی که در معرض صدای مردانه قرار داشته

پنج سانتیمتر بیشتر و نسبت به صدای زنی دیگر 1.2 سانتیمتر بیشتر رشد داشته

است. کالین کورسبی مدیر موسسه RHS که انجام این مطالعات را به عهده داشته

است اعلام کرد هنوز دلیل این تاثیربیشتر تعیین نشده است.

شاید بتوان این تاثیر را به گسترده بودن دامنه صوتی زنان و تن صدای آنها نسبت داد.

شاید امواج صدای آنها پس از برخورد با سطح گیاه تاثیر متفاوتی از خود به جا می‌گذارند.

آزمایشهای این موسسه از ماه آپریل آغاز شده و طی آن قسمتهایی از آثار تاریخی مانند

روز تریفیدها اثر جان ویندهام، رویای نیمه شب تابستان ویلیام شکسپیر و منشا گونه

های چارلز داروین برای گیاهانی تعیین شده خوانده شد. افرادی با صداهای مختلف برای

خواندن متن برای 10 بوته گوجه فرنگی انتخاب شده بودند و طی یک ماه به خواندن

متون مختلف برای گیاه خود ادامه دادند. گیاهان در این آزمایش امواج صدا را از طریق

هدفونی که به گلدان آنها اتصال داشت، دریافت می‌کردند. در عین حال شرایط تمامی

گیاهان یکسان بوده و به منظور اطمینان از مساوی بودن شرایط برای تمامی گیاهان، دو

بوته ناظر مشابه در شرایط سکوت تحت نظر گرفته شدند. نتایج نشان داد به صورت

میانگین زنان به نسبت مردان شاهد رشد 2.5 سانتیمتری گیاه خود بودند. در عین حال

برخی مردان شرکت کننده در آزمایش به اندازه ای تاثیر منفی بر روی گیاه گذاشته بودند

که گیاه مورد آزمایش رشدی کمتر از گیاه ناظر و رشد داده شده در سکوت داشت. صدای

سارا داروی بیشترین تاثیر را بر روی رشد گیاه از خود نشان داد و وی در واکنش به تاثیر

صدای خود بر روی رشد گیاهان از آن به عنوان افتخاری بزرگ یاد کرد.



شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, :: 16:31 ::  نويسنده : صادق

مثلث برمودا و عجایب آن-

مثلث برمودا محلی است وهم‌انگیز که در آن صدها هواپیما و کشتی در هوا و دریا ناپدید شده‌اند. بیش از هزار نفر در این منطقه وحشت گم شده‌اند، بدون اینکه حتی یک جسد یا قطعه پاره‌ای از یک هواپیما یا کشتی مفقود شده ، به جا مانده باشد.
● موقعیت مثلث برمودا
مثلث برمودا واقعا یک مثلث نیست، بلکه شباهت بیشتری به یک بیضی (و شاید هم دایره‌ای بزرگ) دارد که در روی بخشی از اقیانوس اطلس در سواحل جنوب شرقی آمریکا واقع است. راس آن نزدیک برمودا و قسمت انحنای آن از سمت پایین فلوریدا گسترش یافته و از پورتوریکو گذشته ، به طرف جنوب و شرق منحرف شده و از میان دریای سارگاسو عبور کرده و دوباره به طرف برمودا برگشته است. طول جغرافیایی در قسمت غرب مثلث برمودا ۸۰ درجه است، بر روی خطی که شمال حقیقی و شمال مغناطیسی بر یکدیگر منطبق می‌گردند. در این نقطه هیچ انحرافی در قطب نما محاسبه نمی‌شود.
در غرب اقیانوس اطلس، در آن سوی سواحل جنوب شرقی ایالات متحده ، ناحیه ‌ای وجود دارد که به شکل مثلث است . این ناحیه از برمودا در شمال آغاز می‌شود و تا قسمت جنوبی فلوریدا امتداد می‌یابد ، سپس از سمت شرق با گذشتن از جزایر باهاما و پورتوریکو،به طول جغرافیایی ۴۰ درجه به سمت غرب کشیده می‌شود و دوباره به برمودا باز می‌گردد.
این ناحیه که به مثلث برمودا معروف است ،در لیست رازهای ناشناخته جهان به مکانی اضطراب انگیز وباور نکردنی به ثبت رسیده است . در این مکان بیش از صدها هواپیما وکشتی بدون آنکه کوچکترین اثری از آنان باقی بماند ، ناپدید شده‌اند .اغلب این حوادث از سال ۱۹۴۵ به بعد روی داده است ،و در طول ۲۶ سال اخیر بیش از ۱۰۰۰نفر در این ناحیه از جهان جان خود را از دست داده اند ، بی آنکه حتی اثری از جسد یکی از آنها یا نشانه ای از بقایای هواپیماهاو کشتی‌های ناپدید شده باقی مانده باشد .
وینسنت گادیس که مثلث برمودا را نامگذاری کرده، آن را به صورت زیر توصیف می‌کند: « یک خط از فلوریدا تا برمودا ، دیگری از برمودا تا پورتویکو می‌گذرد و سومین خط از میان باهاما به فلوریدا بر می‌گردد.
این محل فتنه‌انگیز و تقریبا باور نکردنی اسرار غیر قابل توصیف جهان را به خود اختصاص داده است. مثلث برمودا نامش را در نتیجه ناپدید شدن ۶ هواپیمای نیروی دریایی همراه با تمام سرنشینان آنها در پنجم دسامبر ۱۹۴۵ کسب کرد. ۵ فروند از این هواپیماها به دنبال اجرای ماموریتی عادی و آموزشی ، در منطقه مثلث ، پرواز می‌کردند که با ارسال پیامهایی عجیبی درخواست کمک کردند. هواپیمای ششم برای انجام عملیات نجات ، به هوا برخاست که هر شش هواپیما به طرز فوق‌العاده مشکوکی مفقود شدند.
آخرین پیامهای مخابره شده آنها با برج مراقبت حاکی از وضعیت غیر عادی ، عدم روییت خشکی ، از کار افتادن قطب نماها یا چرخش سریع عقربه آنها و اطمینان نداشتن از موقعیتشان بود. این در حالی بود که شرایط جوی برای پرواز مساعد بود و خلبانان و دیگر سرنشینان افرادی با تجربه و ورزیده بودند. با وجود مدتها جستجو هیچ اثری از قطعه شکسته ، لکه روغن ، آثاری از اجسام شناور ، خدمه یا تجمع مشکوکی از ه‌ها دیده نشد. هیچ حادثه‌ای چه قبل و چه بعد از آن ، تا این حد حیرت‌آورتر از ناپدید شدن دسته جمعی هواپیماهای مذکور نبوده است. در حوادثی مشابه در این منطقه ‌قایقها و کشتیهایی مفقود شده‌اند (قربانیان مثلث برمودا)، در برخی موارد هم فقط خدمه و سرنشینان ناپدید گشته‌اند.



شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, :: 16:29 ::  نويسنده : صادق

+سلام دوستاي خوبم.اميدوارم حالتون خوب باشه وهركجاي اين كره خاكي هستيدسلامت وتندرست باشيد.پست جديدم درمورد ادامسه كه اميدوارم مفيدباشهومهم تراينكه خوشتون بيايد.

                                                             آدامس

آدامس جویدن را یونانیان، به مردمان شناساندند. آنها صمغ یا رزین درخت mastic یا mastiche را می جویدند. این صمغ را بیشتر زنان یونانی می جویدند. آنها برای تمیز کردن دندان ها و خوش بو کردن تنفس،
از این صمغ ها استفاده می کردند. در حدود سال 50 بعد از میلاد، یک داروساز یونانی به نام Dioscorides اولین کسی بود که پودر mastiche را به جهانیان شناساند. بعدها، انگلیسی ها از پوست نوعی درخت کاج به عنوان صمغ استفاده کردند. در سال 1860، این صمغ ها به آمریکا برده شد و در آنجا یک تکنسین دندانساز به نام آلفرد آدامز، سعی در ساخت یک نوع ماده ی لاستیک مانند از این صمغ ها کرد و بدین وسیله بود که آدامس شناخته شد.

دکتر آدامز برای بهتر کردن آدامس ها، خودش آنها را می جوید و به اصطلاح آزمایش می کرد و آنهایی که خوب بودند را در مغازه ای که به همین منظور باز کرده بود، می فروخت. امروزه آدامس های متنوعی در بازار یافت می شود. به طور کلی، آدامس از پنج ترکیب عمده ساخته شده است:
1. صمغ
2. شیرین کننده
3. نرم کننده
4. طعم دهنده و رنگ دهنده
5. مواد نگاه دارنده

- ترک سیگار به وسیله آدامس:

محققان به این نتیجه رسیده اند که جویدن آدامس باعث دریافت کمتر نیکوتین می گردد. بنابراین اگر می خواهید سیگار را کنار بگذارید، آدامسی که دارای نیکوتین است را بجوید، زیرا به این وسیله شما می توانید از نشانه های ترک سیگار نظیر: خستگی، بیقراری و گرسنگی در امان باشید. علاوه بر آن کم کم سیگار کشیدن را فراموش می کنید و چه بسا ممکن است به جای آدامس های نیکوتین دار، آدامس های بدون قند را بجوید که در این صورت سلامتی خود را تضمین می کنید.

- تاثیر آدامس بر دندان ها:

عموم مردم بر این باورند که جویدن آدامس برای سلامتی دندان ها مضر است. با این وجود بسیاری از دندانپزشکان به مردم توصیه می کنند بعد از غذا، آدامس های بدون قند بجوند. لازم به توضیح است که در ساخت آدامس های بدون قند، از قندهای مصنوعی مانند آسپارتام و یا گزیلیتول استفاده می شود که جزو شیرین کننده های کم کالری هستند. فرآیند پوسیدگى دندان با تولید اسید شروع مى شود که ناشى از متابولیسم باکترى ها در پلاک دندانى است. جویدن آدامس بعد از غذا باعث کاهش مقدار اسید پلاک می گردد، لذا از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند. پلاک دندان یک توده ی بى رنگ و چسبناک از میکروارگانیسم ها و پلى ساکاریدها است که در اطراف دندان تشکیل مى شود و به دندان ها و لثه مى چسبد. پلاک باعث پرورش باکترى تولید کننده ی اسید در دهان می شود.

- عملکرد بزاق با جویدن آدامس:

جویدن آدامس باعث تولید بزاق می شود و بزاق عامل بیرون انداختن باکتری های درون دهان می باشد. همچنین بزاق دارای کربنات هیدروژن می باشد که باعث خنثی کردن باکتری های دندانی یا همان پلاک ها می گردد. برای همین است که بعضی از خمیر دندان ها دارای کربنات هیدروژن می باشند. بزاق همچنین دارای عناصر معدنی از قبیل: کلسیم، فسفات و فلوراید می باشد. تمام این عناصر باعث استحکام دندان می شوند. یکی از ترکیبات بزاق، آنزیمی است که موجب تسریع هضم کربوهیدرات ها در دهان می شود، بنابراین کربوهیدرات ها خیلی زود وارد مری می شوند و مدت زمان کمتری با دندان ها در تماس هستند که این خود به حفظ سلامت دندان ها کمک می کند.

- تاثیر آدامس بر حافظه:

یکی دیگر از خواص آدامس جویدن این است که باعث افزایش تمرکز و هوشیاری می شود. ثابت شده است که جویدن، باعث تحریک قسمتی از مغز به نام "هیپوتالاموس" می گردد. هیپوتالاموس، باعث آزادسازی هورمونی می شود که در بیداری و هوشیاری موثر است. جویدن آدامس باعث تقویت حافظه و افزایش ضریب هوشی (IQ) می شود. افرادی که آدامس می جوند، بهتر اسامی را به خاطر می آورند و حافظه قوی تری دارند. به خاطر آنکه جویدن آدامس باعث افزایش ضربان قلب می گردد، پس مغز اکسیژن بیشتری دریافت می کند و این باعث افزایش ادراک و شناخت می گردد.

- تاثیر آدامس بر وزن:

جویدن آدامس، باعث از بین رفتن 50 کیلو ژول انرژی در هر ساعت می شود. بدین ترتیب اگر فردی در تمام روز آدامس بجود، حدود 5 کیلوگرم در سال از وزن خود می کاهد. اما این روش کم کردن وزن خوب نیست، زیرا دیده شده افرادی که دائما در حال جویدن آدامس هستند، دچار بیماری دردناکی در فک به نام temporomandibular joint disorder می گردند.

- آدامس و اثر آن در جراحی روده:

محققان انگلیسی گفته اند، جویدن آدامس بعد از عمل جراحی روده، روند بهبودی را تسریع می کند، زیرا باعث سرعت بخشیدن به عملکرد روده می گردد. دیده شده است، افرادی که عمل جراحی روده را انجام می دهند و بعد آدامس می جوند، سریع تر گاز روده را خارج می کنند و حرکات روده ای در آنها سریع تر انجام می شود.

- خواص دیگر آدامس جویدن:

آدامس جویدن باعث کاهش تنش و استرس می شود. از سوزش قلب و برگشت اسید معده یا برگشت غذا جلوگیری می کند. باعث خوشبو شدن دهان می شود.

- نکته ای جالب توجه:

اگر آدامس تان را قورت دادید، نگران نباشید، زیرا تمامی ترکیبات آدامس طی مراحلی در دهان، معده، روده کوچک و روده بزرگ هضم می شوند و در آخر از بدن دفع می گردند، یعنی آدامس در معده تان باقی نمی ماند.
 



شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, :: 16:28 ::  نويسنده : صادق

پژوهشگران وابسته به سازمان بهداشت جهانی هشدار دادند که استفاده طولانی و مداوم از تلفن‌همراه  لطمات منفی بر سلامت انسانها دارد این در حالی است که برخی از محققان مدعی شده‌اند که استفاده زیاد از تلفن همراه خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش می دهد.

یک گزارش جدید سازمان بهداشت جهانی  بر این موضوع تاکید دارد  در صورتی که انسانها به طور مداوم از تلفن همراه استفاده کنند، احتمال ابتلا به تومور مغزی افزایش می یابد.

پیشتر موسسات تحقیقاتی در مورد استفاده بیش از حد معمول از تلفن‌های همراه هشدار داده بودند اما اینکه به واقع قرار گرفتن در معرض تشعشات و امواج تلفن‌های همراه انسان را در معرض ابتلا به سرطان قرار می دهد، موضوعی است که نباید از آن به سادگی گذشت.

در این گزارش اعلام شد که افرادی که در طول روز بیش از دیگران با تلفن‌همراه صحبت می کنند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های جدی مغزی قرار دارند.

این تحقیقات در ۱۴ کشور جهان توسط ۳۱ دانشمند انجام شد. با این حال در این گزارش اعلام شده است که افرادی که به صورت افراطی از تلفن همراه استفاده نمی کنند با خطرات کمتری مواجه هستند.

محققان توصیه کرده‌اند که برای جلوگیری از مواجه مستقیم با امواج تلفن همراه بهتر است از هَندزفری و یا هِدسِت استفاده شود و در صورتی که مکالمات کوتاه است، از پیامک ها استفاده شود.

دکتر “چارلز تئو” یک متخصص مغز و اعصاب برجسته در سیدنی گفت که تحقیقات جدید در مورد مضرات استفاده زیاد از تلفن همراه باید ” بیدارباشی” برای همه استفاده کنندگان مداوم از تلفن‌های همراه باشد. وی افزود: تحقیقات من و همکارانم نشان می دهد که میان تومورهای مغزی و تلفن‌های همراه ارتباطی وجود دارد.

استفاده کنندگان از تلفن‌های همراه باید به هشدارهای محققان گوش فرا دهند. البته نمی توان با قاطعیت گفت که این امواج رادیویی تلفن‌های همراه عامل اصلی تومورهای مغزی هستند اما می توان گفت که می توانند در ایجاد این تومورها کمک کنند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، آژانس بین‌المللی تحقیقات در مورد سرطان‌ها نیز در گزارشی اعلام کرده است که استفاده زیاد از تلفن همراه می‌تواند خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش دهد. این در حالی است که این موسسه پیشتر اعلام کرده بود که امواج رادیویی تلفن‌های همراه هیچ خطری برای مغز ندارند.

با این حال برخی از محققان اعلام کرده‌اند که این امواج رادیویی خطری برای مغز محسوب نمی شوند. برای نمونه “برنارد استیوارت” مشاور شورای سرطان در استرالیا گفته است که ممکن است حداقل یک دهه بطول بینجامد تا دانشمندان در مورد ارتباط آشکار میان امواج رادیویی تلفن‌های همراه با تومورهای مغزی به نتایج قطعی برسند.

از جمله توصیه‌های محققان در مورد استفاده از تلفن‌های همراه می توان به کمتر صحبت کردن با این تلفن‌ها، عدم دسترسی کودکان به تلفن‌های همراه، دور نگه داشتن هر چه بیشتر این تلفن‌ها با مغز در صورت امکان در زمان مکالمه و با فاصله زیاد قرار دادن تلفن‌های همراه در زمان خواب، اشاره کرد.



درباره وبلاگ


به وبلاگ خوش آمدید از حسن انتخاب شما کمال تشکر راداریم لطفا نظرات و پیشنهادات خودتان را بنویسید. با تشکر
١فرهنگي تغييرات وتکنولوژي-ديني
تبریک سال نو خداوند کدام گناه‌ها را نمی‌بخشد؟ اطلاعات نماز اطلاعات عمومی دینی میلاد امام حسن مجتبی (ع) بر مسلمین مبارکباد تبریک میلاد باسعادت حضرت محمد(ص9 و امام صادق (ع) داستان شیطان و مرد نماز گزار دانستنی های جالب و مفید از بین بردن بوی سیر و رفع بوی پیاز از دهان... اعمال ماه ذی القعده حلول ماه رمضان را پیشاپیش تبریک می گویم نكته‌های خواندنی درباره حضرت زهرا(سلام الله علیها) آغاز کار با نام خدا معنی ایمان ازدیدگاه امام علی (ع) روغن نارگیل چه خواصی دارد ورمی کمپوست چیست ؟ زندگی نامه شهید مسلم فشایی به همراه وصیت نامه اش تفسیر سوره یس دانستنیهای جالب و عجیب علمی!!! معجزه‏اى از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) عوامل مؤثر بر سلامت نظام اداري و رشد ارزش‌هاي اخلاقي در آن امید بخش‌ترین آیه قرآن کریم از زبان رسول اکرم(ص) نقش فرهنگ در پيشبرد اهداف استراتژيك سازما نها فرا رسیدن سال 1395را پیشاپیش تبریک می گویم فرهنگ و استراتژي یک دنیا شگفتى در یک پرنده كوچک ویژگی خاص «آیة‌الکرسی» فرهنگ سازماني از نقطه نظر رابرت كويين پیشاپیش شب یلداتان مبارک اسرار آفرينش در قرآن-قسمت نخست اربعين امام حسين عليه السلام چگونه عمر لپ تاپ مان را افزایش دهیم؟ رنگ شناسی در معماری فرارسيدن مام محرم ايام سوگواری سرور آزادگان جهان امام حسين (ع) را تسليت می گوييم پیشاپیش عید غدیر خم بر همه مسلمانان مبارک عيد قربان؛ روز ذبح نفس با تيغ تقوا لقب قائم علیه السّلام چرا بعضی از ویروس ها از دید ویروس کش پنهان می مانند ؟ از قلب ویندوز خود نسخه ی پشتیبان تهیه کنید پیشاپیش عید فطر را تبریکی گوییم عید مبارک باد مدیریت اسلایدهای چندبخشی در پاورپورینت 12 برند گرانقیمت خودروسازی جهان 25 مکان برتر گردشگری دنیا حلول ماه مبارک رمضان بر شما مبارک باد تصاویری زیبا از طبیعت روستای شیخ مصطفی سرولایت در آبشار یخی آبنیک+تصاویر
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی وآموزشی وگردشگری و آدرس nnjj.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان